ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Η αγορά θεωρεί ότι οι συμμαχίες του κ. Κωστή Kωνσταντακόπουλου με Aμερικανούς και Γερμανούς λειτουργούν ως μοχλός προωθήσεως νέων επιχειρηματικών σχεδίων για επενδύσεις και ναυλώσεις από την “Costamare”. Επιπροσθέτως την τοποθετούν ακόμη πιο δυνατά στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη.

ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΣΤΑ CONTAINERSHIP

COSTAMARE – DOHLE ΟΙ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ, ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΟΥ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΑΙΚΤΗ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ CONTAINERSHIP

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 02/10/2017

 

Επιμέλεια: Θεμιστοκλής Αλυφαντής

Τη μεγαλύτερη κοινή εταιρεία ναυλώσεων δημιουργούν δύο πολύ μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, αλλάζοντας τα σημερινά δεδομένα στον κλάδο των containership. Πρόκειται για την ελληνική “Costamare”, συμφερόντων της οικογενείας Κωνσταντακόπουλου, και για το γερμανικό όμιλο “Dohle”.

Όπως έγινε γνωστό από ναυτιλιακούς κύκλους του Αμβούργου, η “Dohle Group” υπέβαλε αίτημα στις γερμανικές αρχές ανταγωνισμού να εγκρίνουν τη σύσταση μίας κοινής ναυλομεσιτικής επιχείρησης στις 10 Αυγούστου. Στόχος αυτής της ενέργειας είναι η ναύλωση πλοίων των δυο εταιρειών σε συνεργάτες “Liners”, δηλαδή στους γνωστούς ναυτιλιακούς ομίλους τακτικών γραμμών.

Η εγχώρια αγορά logistics δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις αυτές, διότι η “Costamare” έχει προνομιακή σχέση συνεργασίας με την κινεζική “COSCO”, η οποία ήδη έχει τη μερίδα του λέοντος στη διαχείριση εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων που αφικνούνται ή αναχωρούν από τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά. Ήδη στον τομέα των επιχειρήσεων 3PL που διαθέτουν και τελωνειακές αποθήκες, φαίνεται ότι γίνονται κινήσεις για την αναζήτηση ευκαιριών προσέλκυσης ακόμα μεγαλύτερων όγκων.

 

Ενιαίος στόλος

 

Ναυτιλιακοί αναλυτές εξηγούν πάντως ότι οποιαδήποτε ενοποίηση στόλου των δύο εταιρειών και η προσφορά τους για ναυλώσεις λειτουργεί και σαν αντίβαρο στις κινήσεις συγκέντρωσης που έχουν ήδη παρατηρηθεί μεταξύ των μεγάλων liner, ενώ γενικότερα μπορούν να συμβάλουν και στην έξοδο από την ύφεση της αγοράς των containership. Οι “Costamare” και “Dohle Group” διαθέτουν μεταφορική δύναμη που πλησιάζει το 1 εκατ. κ.ο.χ.!

Η “Dohle” εδρεύει στο Αμβούργο και –σύμφωνα με στοιχεία της “Clarksons”– διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο, με 105 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσφέρονται για ναύλωση και μπορούν να εξυπηρετήσουν 474.895 κ.ο.χ. Στην τρίτη ισχυρότερη θέση βρίσκεται η “Costamare” με 72 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αντιστοιχούν σε 473.000 κ.ο.χ.

Ναυτιλιακοί κύκλοι στην ακτή Μιαούλη επισημαίνουν ότι αν εγκριθεί η συμφωνία από τις γερμανικές αρχές, οι δύο εταιρείες θα ελέγχουν από κοινού πλοία συνολικής χωρητικότητας άνω των 977.000 teu, ξεπερνώντας τη “Seaspan” που είναι πρώτη. Η “Seaspan” διαθέτει πλοία χωρητικότητας 829.759 κ.ο.χ. Δυνητικά, αυτή η εξέλιξη ενισχύει το ρόλο του Πειραιά ως ναυτιλιακού κέντρου και καθιστά την “Costamare” έναν παγκόσμιο ναυτιλιακό παίκτη, ο οποίος ύστερα από μια σειρά αγορών πλοίων από γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, βρίσκεται σε ιδιαίτερα ισχυρή θέση.

 

Έλληνες στο Αμβούργο

 

Επιβεβαιώνονται πάντως και οι εκτιμήσεις στελεχών του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αλλά και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, σύμφωνα με τις οποίες οι “Costamare” και “Dohle” βρίσκονται σε επαφή και συνεργασία πολύ καιρό πριν από τη συμφωνία. Δεν είναι τυχαίο ότι η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία έχει ανοίξει γραφείο στο Αμβούργο.

Ακούγεται έντονα στο λιμάνι ότι επιθυμία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου είναι να μεταφερθεί προσωπικό από τα κεντρικά γραφεία της “Costamare” στο Αμβούργο, προκειμένου να στελεχωθεί η κοινή εταιρεία με την “Dohle” από Έλληνες που γνωρίζουν πολύ καλά την αγορά και έχουν καταγράψει επιτυχίες.

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2017, η “Costamare” ανακοίνωσε κέρδη μειωμένα στα 23 εκατ. δολάρια, από 37 εκατ. δολάρια που καταγράφηκαν το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Τα έσοδα από ναύλους μειώθηκαν επίσης στα 105 εκατ. δολάρια, από 119,5 εκατ. δολάρια στις αντίστοιχες περιόδους.

Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2017 τα καθαρά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 46 εκατ. δολάρια, έναντι 72 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ τα έσοδά της από ναύλα έφθασαν τα 210 εκατ. δολάρια, έναντι 239,7 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα.

 

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ I ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Εκτιμάται μάλιστα ότι φέτος θα επιτευχθεί υπερδιπλασιασμός στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων!...

ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΟΛΘ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Οι εκπρόσωποι του νέου βασικού μετόχου στον ΟΛΘ επισημαίνουν ότι στόχος είναι η διεύρυνση της «ζώνης επιρροής» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης....

ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Στην προμήθεια πλωτής δεξαμενής χωρητικότητας 80 χιλιάδων τόμων μέσω διαγωνισμού προχωρεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αλλάζοντας τα δεδομένα και στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής. Με αυτή την πρώτη κ...

Κλείσιμο [X]