ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2017 στο Sofitel Athens Airport το συνέδριο 12 case studies από το supply chain στο value chain που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning.

ΔΩΔΕΚΑ CASE STUDIES ΑΠΟ ΤΟ SUPPLY CHAIN ΣΤΟ VALUE CHAIN

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 02/11/2017

 

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2017 στο Sofitel Athens Airport το συνέδριο 12 case studies από το supply chain στο value chain που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning.

Kατά γενική ομολογία η εκδήλωση διακρίθηκε για τη μεγάλη συμμετοχή, τις δεκαέξι μεστές ομιλίες που στην πλειοψηφία τους ήταν βραβευμένα case studies από την Ελληνική αγορά, πολλές εκ των οποίων συνοδεύτηκαν από εξειδικευμένα videos.

Στο συνέδριο σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο δίπλα από την αίθουσα ομιλιών είχαν παρουσία έντεκα εμπορικοί χορηγοί που αντιπροσώπευσαν τον προμηθευτικό χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το συνέδριο παρακολούθησαν 225 διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων από διάφορα σημεία της χώρας, αποδεικνύοντας έμπρακτα πως τα ελληνικά Logistics είναι ισχυρά και κινούνται προς αναζήτηση προστιθέμενης αξίας.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν μεταξύ άλλων διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, του ΣΕΒ, ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους και Logistics, ο γενικός γραμματέας του ΣΥΝΔΔΕ&L (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος), στελέχη της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος), του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος, όπως και καθηγητές καθώς και φοιτητές του Τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.

Μέγας Χορηγός ήταν η εταιρεία MANTIS ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, Χρυσοί Χορηγοί ήταν οι εταιρείες: JUNGHEINRICH HELLAS, TOYOTA MATERIAL HANDLING GREECE, METRON LOGISTICS και Χορηγοί ήταν οι εταιρείες, SYNERGY, PTL, RETAIL LINK, BIEMET, TRANSCOMBI EXPRESS, SARMED, MOBILE TECHNOLOGY, HARTSAS.

Xορηγοί επικοινωνίας ήταν το LOGISTICS & MANAGEMENT και το  CAR & TRUCK.

Το συνέδριο τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, του ΣΕΒ,  του ΣΥΝΔΔΕ&L, της ΕΕΒΨ και  της ΟΦΑΕ.

Ο κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος Executive Consultant της Planning αναφέρθηκε στα 10 χρόνια που γιορτάζει φέτος το Supply Chain Institute και παρουσίασε το νέο λογότυπο του Ινστιτούτου με τη νέα επωνυμία SUPPLY CHAIN, SALES & CUSTOMER INSTITUTE, δίνοντας έμφαση καταυτόν τον τρόπο  στην τροπή /κατεύθυνση των logistics με προσανατολισμό στον πελάτη και το service. 

Αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία που δίνουν σήμερα τα logistics και στον τρόπο με τον οποίο η επιχείρηση πρέπει να τα αξιοποιεί προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Χαρακτηριστικά είπε: «Σήμερα πλέον το λίπος των ελληνικών επιχειρήσεων εξαντλήθηκε, τα κόστη μειώθηκαν ήδη στον βαθμό που ήταν εφικτό,  οι αδύναμοι παίκτες βγήκαν από την αγορά και οι εταιρείες οδηγούνται στο value chain, διερευνώντας τις νέες απαιτήσεις του πελάτη. Η εφοδιαστική αλυσίδα δεν είναι μόνο η μεταφορά προϊόντων, αλλά εξορισμού και η μεταφορά πληροφοριών και στις μέρες μας οι πληροφορίες με τη χρήση ΤΠΕ είναι πολλές και χρήσιμες».

Εν συνεχεία τον λόγο πήρε η κυρία Μαριτίνα Λάμπρου διευθύντρια του Supply Chain Institute,  μιλώντας για τις νέες δράσεις του Ινστιτούτου. Χαρακτηριστικά είπε: «Στόχος μας είναι με το ίδιο όραμα και πάθος να μεταλαμπαδεύσουμε τεχνογνωσία για το αυριανό γίγνεσθαι και να διατηρήσουμε τον πρωτεύοντα ρόλο τόσο στην εκπαίδευση των στελεχών των ελληνικών επιχειρήσεων που ασχολούνται με τα logistics, όσο και στην ανάπτυξη καινοτομιών». 

Στα πλαίσια των καινοτομιών αυτών ανακοινώθηκε η δημιουργία δύο think tank ομάδων: η πρώτη με έμπειρα στελέχη - Executive Logisticians και η δεύτερη με Future Leaders, δηλ. στελέχη κάτω των 40 ετών που αποτελούν τους logisticians του μέλλοντος για τη χώρα μας. Μέσα από τις συναντήσεις των ομάδων αυτών θα βγαίνουν συμπεράσματα και στρατηγικές για το μέλλον.  

Τον συντονισμό όλου του Συνεδρίου είχε ο κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος, Executive Consultant  της Planning ο οποίος άνοιξε το συνέδριο με μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία, μαγνητίζοντας  το ακροατήριο. Τόνισε πως έχει φτάσει η ώρα της επίθεσης και προστιθέμενη αξία σημαίνει επίθεση. Ανέφερε πως η εφοδιαστική κινείται πλέον σε δύο κατευθύνσεις, και ενώ μέχρι τώρα βλέπαμε τη ροή από αριστερά προς δεξιά, τώρα το βλέμμα μας είναι στραμμένο δεξιά με αφετηρία τι θέλει ο πελάτης.

Παράλληλα στόχος είναι να απαλλαγούμε από τις non-added value εργασίες, end –to –end από την παραγωγή μέχρι το merchandising. Σήμερα, δυνάμωσαν τα δύο άκρα με κεντρικοποίηση και αντέχουν οι μικρές επιχειρήσεις παρόλο το μεγάλο rotation και αυτό οδηγεί είτε σε μεγάλες παραγγελίες στους κενρικοποιημένους ή σε μικρές (parcel) στη μικρή λιανική.

Αναφέρθηκε στην αγορά που διαφοροποιείται και τον πελάτη που αλλάζει (αναλύοντας όλες τις αλλαγές), υπερθεμάτισε στην ανάγκη επανασχεδιασμού και προσανατολισμού του SC στο VC. Συνοψίζοντας τόνισε πως το μέλλον απαιτεί  κατηγοριοποίηση των πελατών,  surveys που να διαγιγνώσκουν  τις απαιτήσεις των πελατών, εντοπισμό  κοινών  σημείων αυτοβελτίωσης με τους μεγάλους πελάτες και συνέργειες.

To συνέδριο ήταν χωρισμένο σε 3 θεματικές ενότητες:

Α’ ΕΝΟΤΗΤΑ: VALUE CHAIN ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ  

Η πρώτη ενότητα, ξεκίνησε με την ομιλία του κ. Γιώργου Ξηρογιάννη, Director Industry, Growth and Infrastructure του ΣΕΒ με τίτλο Το παραγωγικό οικοσύστημα: Τάσεις και προοπτικές. Ο κύριος Ξηρογιάννης αναφέρθηκε στο βαθμό που η Ελλάδα μπορεί να κάνει επενδύσεις προστιθέμενης αξίας, τονίζοντας πως οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ανακάμπτουν πιο γρήγορα.

Ακολούθησε η ομιλία του  κ. Μιχάλη Ζιγλή, Supply Chain and Services Director, Dixons SEEurope AEBE που έδωσε ενδιαφέροντα ποσοστά για τα κριτήρια επιλογής διαδικτυακής αγοράς του καταναλωτή: 80% επιλέγει προϊόντα χωρίς να επιβαρύνεται μεταφορικό κόστος, 66% όταν είναι παραδοτέο την επόμενη μέρα, 64% με δωρεάν επιστροφή,  48% ευκολότερη διαδικασία επιστροφής κ.ο.κ.

Στη συνέχεια, ο κ. Αργύρης Παπαντωνόπουλος, Business Development Manager, Mantis Hellas τόνισε πως η εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να κερδίσει αξία αν κάνει κατάλληλη χρήση των τεχνολογιών αιχμής. Τεχνολογικές λύσεις προσφέρονται τόσο για την καλύτερη διαχείριση των διαδικασιών και την αύξησης της παραγωγικότητας εντός της αποθήκης, όσο και για την αύξηση του επιπέδου customer service  μέσω  διαφόρων  εργαλείων  όπως  παραδείγματος  χάριν  εργαλεία για E-workspace.

Ο κ. Θεόδωρος Αξούριστος, Corporate Supply Chain Director, ALUMIL S.A, εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο η πρωτοπόρος ελληνική εταιρεία έδωσε αξία στην εφοδιαστική αλυσίδα μέσω της ενοποίησης των πληροφορικών συστημάτων, της ενοποίησης των πολιτικών της εταιρείας, του ενοποιημένου προγραμματισμού και του συνδυασμού push and pull.

 

Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ: VALUE CHAIN ΣΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΗ

Τις ομιλίες της Β’ ενότητας άνοιξε ο κ. Παναγιώτης Ανδριανόπουλος, Διευθύνων Συμβούλος της PLANNING που έθιξε την αξία στην αποθήκη με γνώμονα τη γνώση των χρόνων που απαιτούνται για τις εργασίες της αποθήκης -Productivity Improvement Method (PiM)- προκειμένου να εντοπιστούν και να απαλειφθούν οι non-added value χρόνοι στην αποθήκη. Ταυτόχρονα τόνισε την ανάγκη επιλογής κατάλληλων θέσεων picking (παλέτας , θυρίδας, μισής παλέτας κ.ο.κ.) που μπορούν να μειώσουν τα συνολικά τετραγωνικά αποθήκης που απαιτούνται. 

Ο κ. κ. Χρήστος Καραϊσαρίδης, Logistics Manager της ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ, εστίασε στην καταγραφή των κρίσιμων μεγεθών (Data Mining, Data base), τη  δημιουργία KPIs με κανόνες SMART , την ανάλυση των μεγεθών και δεικτών και την αξία που πρέπει να δώσουμε στον πελάτη μας. Τα οφέλη της νέας μπαταρίας λιθίου έδωσε μέσα από την ομιλία του, εμπλουτισμένη με ένα επεξηγηματικό video, ο κ.  Δημήτρης Σιαπάτης, Logistics Systems Director της πρωτοπόρου Jungheinrich Hellas EΠΕ. Οι μπαταρίες αυτές δίνουν τη δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης, μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, περισσότερες ώρες αυτονομίας σε μικρότερος όγκο και βάρος  άρα, επιτρέπουν καινούρια μικρότερα και ευέλικτα  περονοφόρα οχήματα μέσα στις αποθήκες.   

Εν συνεχεία, από την E.I.Παπαδόπουλος ΑΕ , ο κ. Αθανάσιος Βαρούτσος, Logistics & Production Planning Director, έδειξε στο ακρωτήριο τις κινήσεις με τις οποίες η ηγέτιδα ελληνική επιχείρηση κατάφερε στον ίδιο χώρο, την αποθήκη του Βόλου,  να μειώσει τα A/Ω του Κέντρου Διανομής κατά 24%,  να αυξήσει το capacity αποθήκευσης κατά 100% (500 παλ => 1052 παλ) και να βελτιώσει  τις ημερομηνίες  λήξης στα πωλούμενα προϊόντα από Βόλο.

O κ. Γιώργος Φαφαλιός Marketing Development Toyota Material Handling Greece αρχικά αναφέρθηκε  στη χρήση κατάλληλων προϊόντων ώστε οι επιχειρήσεις να εφαρμόσουν έναν lean τρόπο σκέψης στις διαδικασίες της εφοδιαστικής. Από την οπτική ενός πραγματικού case study έδειξε πως θα διαμορφωθούν η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι τεχνολογικές καινοτομίες και οι αυτοματισμοί στο μέλλον.

Ο κ. Χαράλαμπος Γούσιος, Logistics Manager στην Ελληνικά Γαλακτοκομεία είπε πως στην εταιρεία Όλυμπος, εκσυγχρονίστηκαν τα  Logistics με την εισαγωγή αυτοματισμών που συνέδεαν παραγωγή με αποθήκες, πως αυξήθηκε η χωρητικότητα των αποθηκών, πως μειώθηκαν τα λάθη κατά το Picking, η αύξηση της ασφάλειας μεταφοράς των εμπορευμάτων , η παρακολούθηση ιχνηλασιμότητας εμπορευμάτων,  η αύξηση της ταχύτητας / ανταπόκρισης προς τον πελάτη, η σωστή διαχείριση αποθεμάτων και έδειξε πως αυτά πραγματοποιήθηκαν.

 

Γ’ ΕΝΟΤΗΤΑ: VALUE CHAIN ΣΤΟ CUSTOMER SERVICE

Την τρίτη και τελευταία ενότητα άνοιξε κ. Νίκος Γκότζιας, Business Unit Manager της PLANNING παρουσιάζοντας τον τρόπο εφαρμογής του Value Chain Analysis στο κύκλωμα του customer service και τονίζοντας την ανάγκη για κοινά συμφωνημένα μεταξύ προμηθευτή και πελάτη  SLAs και KPIs, επισημαίνοντας  την αναγκαιότητα οι πάροχοι υπηρεσιών logistics να προσφέρουν το Value Chain Analysis στους πελάτες τους στο πλαίσιο ολοκληρωμένων υπηρεσιών 4PL καθώς και τις σημαντικότατες επιπτώσεις στο κύκλωμα του customer service από τη ραγδαία ανάπτυξη του e-commerce και της διανομής δεμάτων.

Ακολούθησε η ομιλία του κ. Μιχάλη Σωτηρίου, Warehouse Manager, AB Vassilopoulos SA,με τον ελκυστικό τίτλο: «Big data is not about data». Παρουσίασε μέσα από 2 case studies, πως  η ηγέτιδα αλυσίδα του χώρου της λιανικής οδηγήθηκε στη  βέλτιστη ποσότητα αναπλήρωσης ανά είδος και κατάστημα και στο δεύτερο, τη βελτιστοποίηση slotting ειδών στην αποθήκη. Κλείνοντας τόνισε πως πρέπει πάντα να διατηρούμε το βλέμμα μας φρέσκο για ενδοσκόπηση.

Ο κ. Θεόδωρος Σκαμάγκος Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Metron Logistics αναφέρθηκε στη ραγδαία ανάπτυξη του e-commerce και της "έξυπνης" μικρής λιανικής, τονίζοντας την ανάγκη της αγοράς για αλλαγή μοντέλου λειτουργίας και για ανάπτυξη καινοτόμων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών 4PL προς τον πελάτη.

Ο κ. Κώστας Μενεγάκης διερευνώντας τι ζητάει ο πελάτης έδωσε αξία στην εφοδιαστική της αλυσίδα με mobile  και web εφαρμογές, με ευέλικτα σημεία παραλαβής, με τις θυρίδες παραλαβής και την γρήγορη παραλαβή από το κατάστημα και με άμεση ενημέρωση για την άφιξη της αποστολής του και φυσικά εξυπηρέτηση 24x7x365. Εν συνεχεία ο κ. Ορέστης Ευθυμίου της Trade logistics  παρουσίασε το έργο που ανακηρύχτηκε “Project of the Year” από το HILME και επιλέχτηκε ανάμεσα στα 10 καλύτερα projects στην Ευρώπη από το European Logistics Association για το 2015.

Οι συμμετέχοντες στο συνέδριο μέσω televoting εξέφρασαν  τις απόψεις τους και έτσι το συνέδριο χάραξε τη δική του στρατηγική και έβγαλε τα δικά του συμπεράσματα. 

Στην ιστοσελίδα του Supply Chain Ιnstitute www.scisce.eu έχουν αναρτηθεί όλες οι παρουσιάσεις του συνεδρίου.

 

 

 

 

MANAGEMENT

ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ LOGISTICS

Διακεκριμένοι διεθνείς και Έλληνες ομιλητές, επιστήμονες και επαγγελματίες, υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών και κρατικών φορέων θα συμμετάσχουν και θα παρουσιάσουν βέλτιστες πρακτικές και τις σύγχρονες π...

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

Στόχος της ημερίδας, που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό χώρο του επιμελητηρίου, στο Αγρίνιο, ήταν η ενημέρωση για τις εξελίξεις, που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα....

ΕΕΣΥΜ:ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ομόφωνα έγινε δεκτή η πρόταση που τέθηκε ενώπιον της γενικής συνελεύσεως του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών να τροποποιηθεί το καταστατικό λειτουργίας του ΕΕΣΥΜ και να επιτραπεί η εγγρα...

Κλείσιμο [X]