ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

O κ. Γιάννης Καπετανάκης ξενάγησε το "L&M" στις εγκαταστάσεις της "Transcombi Express" στα Οινόφυτα.

Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ “TRANSCOMBI” ΔΙΝΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ “L&M” ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/06/2018

 

Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση στην υλοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων προτείνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ‘Transcombi” κ. Γιάννης Καπετανάκης, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε. Με ιδιαίτερη σεμνότητα και σε διάλειμμα της εργασίας του, ο κ. Καπετανάκης μας ξενάγησε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στα Οινόφυτα και μας μίλησε για τις συνεργασίες, το επιχειρηματικό πάρκο, τα city logistics, την EEL και κυρίως την ανθρωποκεντρική αντίληψη με την οποία υποστηρίζει τους συνεργάτες του.

 

LM: Αίσθηση προκάλεσε στην αγορά η αποκάλυψη που έκανε στο προηγούμενο τεύχος μας ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αθανάσιος Μπούρας ότι τα Logistics βρίσκονται εκτός των προβλεπομένων προς ενίσχυση κλάδων στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο. Ποια είναι η άποψη ενός επιχειρηματία που έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη του κλάδου με όλες τις δυνάμεις του;

Γιάννης Καπετανάκης: Κατά την τελευταία εικοσαετία, όντως, ο κλάδος των Logistics αναπτύσσεται δυναμικά χωρίς να έχει συμπεριληφθεί σε κάποιο Αναπτυξιακό Νόμο. Ευτυχώς, οι επιχειρηματίες στον κλάδο παροχής υπηρεσιών Διαχείρισης των Εφοδιαστικών Αλυσίδων έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν και να αντιμετωπίσουν τη δεινή κατάσταση που προκαλεί η τρέχουσα οικονομική συγκυρία.

Το κράτος θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να βοηθήσει τους επιχειρηματίες και να επιβεβαιώσει ότι η ανάδειξη της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο της ευρύτερης περιοχής  αποτελεί στρατηγική επιλογή. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται η Ελληνική Εταιρεία Logistics. Τόσο ο πρόεδρος κ. Νίκος Ροδόπουλος, όσο και η διοίκηση της ΕΕL έχουν πάρει σημαντικές πρωτοβουλίες κι έχουν αναδείξει τη σημασία της δουλειάς μας.

Ωστόσο ακόμα είμαστε στην αρχή μιας πορείας στο τέλος της οποίας θα μπορέσουμε να πούμε ότι η Ελλάδα θα είναι πύλη του διαμετακομιστικού εμπορίου και όντως τα Logistics θα αποτελούν το επίκεντρο μιας αναπτυξιακής προσπάθειας από την οποία θα προκύπτουν οφέλη για την οικονομία, νέες θέσεις εργασίας και επενδύσεις.

 

Θα επιμείνω στο θέμα των κινήτρων. Τι πρέπει να γίνει ώστε να λυθούν τα χέρια των επιχειρηματιών;

Δεν είναι πλέον τόσο μεγάλα τα περιθώρια κέρδους στην αγορά των Logistics ώστε να κάνουμε αποφορολόγηση με τον Αναπτυξιακό Νόμο, δηλαδή να μην πληρώνουμε φόρους για ένα διάστημα από την κερδοφορία. Χρειάζεται η συνεισφορά του κράτους στη διαμόρφωση κινήτρων που θα επιτρέψουν τις συνέργειες, θα τονώσουν την επιχειρηματικότητα και θα αποτελέσουν αφετηρία για αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.

Σίγουρα απαιτείται αρωγή σε θέματα ρευστότητας, παροχής χαμηλότοκων δανείων λ.χ. για την ενίσχυση των Εφοδιαστικών Αλυσίδων ή τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού. Θα μπορούσαν να δοθούν χαμηλότοκα δάνεια ώστε να γίνουν επενδύσεις, συγχωνεύσεις ή συνέργειες μεταξύ συνεργαζόμενων επιχειρήσεων ή την απασχόληση νέων αποφοίτων με ειδίκευση στα Logistics.

Επίσης, θα πρέπει να δούμε πολύ σοβαρά το θέμα της εκπαίδευσης και της εξειδίκευσης εργαζομένων σε επιχειρήσεις Logistics. Δεν είναι τυχαίο ότι εν μέσω της αποκαλούμενης οικονομικής κρίσης, οι έρευνες δείχνουν πως όσοι μπήκαν στο επάγγελμα των Logistics μετά το 2009, σε οποιαδήποτε ειδικότητα, όχι μόνο βρήκαν δουλειά αλλά διατηρούν τη θέση εργασίας τους. Μάλιστα, οι στατιστικές δείχνουν πως η μετανάστευση επαγγελματιών από τις δικές μας δραστηριότητες κινείται σε χαμηλά επίπεδα, όπως επίσης είναι χαμηλά και τα επίπεδα ανεργίας στα επαγγέλματα που σχετίζονται με την υποστήριξη των Εφοδιαστικών Αλυσίδων.

 

Ποιο είναι το στίγμα της “Transcombi” αυτή τη στιγμή και ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά της;

Η εταιρεία “Transcombi” ιδρύθηκε πριν από 31 χρόνια. Σ’ αυτό το διάστημα, έχουν γίνει πολύ σημαντικές επενδύσεις σε ακίνητα, αποθηκευτικές υποδομές, εξοπλισμό όλων των κατηγοριών και φυσικά σε ανθρώπινο δυναμικό. Ο αντικειμενικός σκοπός της εταιρείας είναι να δημιουργήσει την πέμπτη Ελεύθερη Ζώνη στην Ελλάδα, δηλαδή ειδικό χώρο όπου διατίθεται αποκλειστικά για εμπορεύματα προερχόμενα από το εξωτερικό με προορισμό πάλι το εξωτερικό και τα οποία δεν υπόκεινται σε τελωνειακές διατυπώσεις παρά μόνο όταν μέρος αυτών ή όλα εισαχθούν και χρησιμοποιηθούν στη χώρα όπου βρίσκεται η ζώνη.

Όταν λέμε περί πέμπτης ελεύθερης ζώνης θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ότι στον Πειραιά βρίσκεται η πρώτη, στη Θεσσαλονίκη η δεύτερη, στο Ηράκλειο η τρίτη (όπου δεν υπάρχουν αποθηκευτικές υποδομές αλλά μιλούμε περί μιας στενής ζώνης εντός του λιμένα) και για τον Αστακό με όποιες ροές κι αν μπορεί να διαχειριστεί αυτή τη στιγμή. Το υπουργείο Οικονομικών μας έδωσε το δικαίωμα -και με απόφαση που έχει δημοσιευθεί σε Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ)-  να ιδρύσουμε και να λειτουργήσουμε την πέμπτη Ελεύθερη Ζώνη, η οποία ουσιαστικώς είναι η πρώτη χερσαία στην Ελλάδα.

Στόχος μας είναι ως το τέλος του έτους, να υλοποιηθεί πλήρως αυτό το έργο, το οποίο δίνει αναπτυξιακή πνοή στα Οινόφυτα αλλά και αποτελεί τον άξονα άμεσης επικοινωνίας του λιμένα Πειραιά μέσω Οινόης με όλα τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, χάρη στη λειτουργία του Τελωνείου αλλά και της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα στον ίδιο χώρο.

 

Ακούσαμε πολλές φορές από παράγοντες της αγοράς ότι «κάτι τρέχει στα Οινόφυτα». Αυτό αφορά στην ολοκλήρωση της λειτουργίας της Ελεύθερης Ζώνης ή υπάρχει και κάποια άλλη προοπτική;

Στην έκταση εμβαδού 250 στρεμμάτων που διαθέτει σήμερα η “Trnascombi” στα Οινόφυτα, σε συνεργασία με την εταιρεία συμβούλων “Re.De.Plan” του κ. Μανώλη Μπαλτά δημιουργείται ένα επιχειρηματικό πάρκο που είναι ανεξάρτητο από την ΒΙ.ΠΕ που προσπαθεί να συστήσει η ΕΤΒΑ με άλλους ενδιαφερόμενους στην ευρύτερη περιοχή. Επειδή η πρωτοβουλία της “Transcombi” προηγήθηκε από τις εξαγγελίες για τη ΒΙ.ΠΕ., τα έργα για το επιχειρηματικό πάρκο στα Οινόφυτα θα προχωρήσουν βάσει του σχεδιασμού μας.

Έχει κατατεθεί ο σχετικός φάκελος στις αρμόδιες υπηρεσίες και αναμένουμε τις απαιτούμενες εγκρίσεις ώστε να πάμε στα επόμενα βήματα. Το μείζον για εμάς είναι να αντιμετωπιστεί ο κυκεώνας της γραφειοκρατίας που λειτουργεί ως τροχοπέδη στην πρόοδο ενός συγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου, στο οποίο πρέπει να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα.

 

Με το δεδομένο ότι λειτουργεί ήδη ένα αποθηκευτικό κέντρο στην περιοχή του Βοτανικού, μπορείτε να μας πείτε πώς γίνεται η διαχείριση των ροών εμπορευμάτων; Υπάρχουν οφέλη και εξοικονομήσεις;

Όντως από το 2009 η “Transcombi” διαθέτει και χρησιμοποιεί εγκατάσταση στο Βοτανικό, η οποία εξυπηρετεί σε 2.000 τ.μ. τις ανάγκες μας για τα city logistics. Παρότι η λειτουργία αυτής της εγκατάστασης συνοδεύεται με μεγάλο κόστος, για εμάς έχει ιδιαίτερη σημασία η διαθεσιμότητα οχημάτων και φορτίων για την εξυπηρέτηση του πελατολογίου μας, ενώ φυσικά υπάρχει και ιδιαίτερη ευελιξία ως προς τον προγραμματισμό και τη δρομολόγηση φορτηγών.

Για παράδειγμα, όταν ένα φορτηγό μπορεί να κάνει τρία ή τέσσερα δρομολόγια σε κάθε σημείο του αστικού ιστού μιλάμε περί τεράστιων εξοικονομήσεων και μεγάλης ποιότητας υπηρεσιών προς τον πελάτη, σε αντίθεση με την εξυπηρέτηση από άλλες περιοχές στον Ασπρόπυργο ή τη Μάνδρα που δεν μπορούν να εκτελέσουν περισσότερα από δύο δρομολόγια στην καλύτερη περίπτωση.

 

Υπάρχουν σχέδια εξωστρέφειας και συνεργασίας με ξένες εταιρείες στην περιοχή των Βαλκανίων και ευρύτερα στην Ευρώπη;

Από τη στιγμή που άρχισε να υλοποιείται η Ελεύθερη Ζώνη, η εταιρεία κέντρισε το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτικών κοινοπραξιών (funds), αλλά και παικτών της παγκόσμιας αγοράς που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν, σε πρώτη φάση, μαζί μας. Κάθε άλλη συζήτηση είναι πρόωρη.

Η “Transcombi”συνεχίζει την πορεία της όπως γνωρίζει καλά εδώ και τρεις δεκαετίες εξυπηρετώντας με συνέπεια, σοβαρότητα και αξιοπιστία το πελατολόγιό της.

 

Με τη φράση αυτή μου δίνετε την αφορμή να ρωτήσω τι σημαίνει για εσάς το ανθρώπινο δυναμικό της “Transcombi”;

Υπάρχουν άνθρωποι που ζουν την εξέλιξη της εταιρείας από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής της. Δεν έχουν πάψει ούτε στιγμή να τη στηρίζουν γι’ αυτό κι έχουμε τα χαρακτηριστικά μιας μεγάλης οικογένειας. Σε εμάς δεν υπάρχουν απρόσωπες σχέσεις, αλλά στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος.

Έτσι έχουμε οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με πολύ σοβαρούς πελάτες, με τους οποίους δίνουμε καθημερινά τον καλύτερο εαυτό μας βελτιώνοντας κάθε έννοια που κρύβεται πίσω από την επιστήμη των Logistics. Μιλώ για πολυεθνικές εταιρείες που δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο επίπεδο εξυπηρέτησης και στην ποιότητα των υπηρεσιών, όπως λ.χ. η “SCA Hygiene Products” με τα προϊόντα “Zewasoft”, η “FHP Ελλάς” με τα προϊόντα “Vileda”, “Wettex” κλπ., η “Haifa Southeast Europe” με χημικά και λιπάσματα, ενώ πρόσφατα μας εμπιστεύθηκε η εταιρεία “The Mart”. Για εμάς προέχει πάντα η εξυπηρέτηση 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα γι’ αυτό και συνεργάζονται μαζί μας κι άλλοι δυνατοί παίκτες της αγοράς όπως είναι η DHL και η “DB Schenker”.

 

Έχετε αποτελέσει πρότυπο για πολλούς επιχειρηματίες αλλά και επαγγελματίες στην αγορά για τη σεμνότητα και την εργατικότητά σας. Τι θα συμβουλεύατε όσους διαβάζουν αυτή τη συνέντευξη;

Δεν μου αρέσει να διατυμπανίζω στην αγορά ποιος είμαι. Η εμπειρία και η θέληση για δουλειά και δημιουργικότητα αποτελεί ένα πρώτο κριτήριο για να εξελιχθεί κάποιος. Με ρωτούν πολλές φορές ποιο πανεπιστήμιο τελείωσα και τους απαντώ ότι τελείωσα την Πανεπιστημίου, την οποία διέσχισα αρκετές φορές από πάνω μέχρι κάτω και αντιστρόφως για να κάνω πωλήσεις.

Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι νέοι δεν θα πρέπει να τολμήσουν τα μεγάλα βήμα ακόμα και στο εξωτερικό διότι εκεί θα μάθουν άλλες διαδικασίες και αντιλήψεις ώστε στη συνέχεια να γυρίσουν πίσω φέρνοντας νέες ιδέες και τεχνογνωσία. Ύστερα από τόσα χρόνια στην κρίση, η Ελλάδα δεν έχει βρει τα βήματά της, άρα χρειαζόμαστε ανθρώπους που θα τολμήσουν το ανέφικτο για να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο. Για να εξελιχθεί κάποιος σε οποιαδήποτε δουλειά πρέπει να είναι σκεπτόμενος, αλλά και να τολμά. Μόνο έτσι θα πετύχει, όσες αποτυχίες κι αν γευτεί στα πρώτα βήματά του.

 

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΙΑΜΑΣ: «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ LOGISTICS ΧΩΡΙΣ ΕΓΧΩΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗ»

Με ορθολογικό πνεύμα και ακριβοδίκαιη διάθεση ο κ. Σιαμάς επισημαίνει ότι η απελευθέρωση των Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως προκάλεσε απώλεια περιουσίας στους αυτοκινητιστές χωρίς να προβλεφθούν αντίμετρα,...

Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΟΣΕ ΞΥΠΝΗΣΕ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Σ.Ε. μιλά αποκλειστικά για τη νέα αντίληψη, τις ευρωπαϊκές προκλήσεις, τα έργα που υλοποιήθηκαν και κυρίως για τις πρωτοβουλίες έναρξης εμπορευματικών δραστηριοτήτων σε Θεσ...

ΔΗΜ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ: «ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΥΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΧΕΔΙΟ!»

Ο κ. Τριανταφύλλου απαντά με σοβαρότητα και ευθείες κουβέντες σε κάθε ερώτημα που του έθεσε το “L&M”....

Κλείσιμο [X]