ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ν.Δ. θίγει τα κακώς κείμενα της αγοράς και παρουσιάζει θέσεις προς τους επιχειρηματίες.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΘΑΝ. ΜΠΟΥΡΑ: ΕΚΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΑ LOGISTICS!

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 22/04/2018

 

Συνέντευξη στον Χ.Κ. Λαζαρόπουλο

Φωτογραφίες: Σταμάτης Καρατζάς, Αρχείο L&M

Την εξαίρεση του κλάδου των Μεταφορών και των Logistics από το νέο αναπτυξιακό νόμο –αλλά και τη διαμόρφωση ενός πλαισίου που αποτρέπει τις συνέργειες και τις συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων με διαφορετική δραστηριότητα υποστηρικτικά προς την εφοδιαστική αλυσίδα– θίγει με την αποκλειστική συνέντευξή του στο “L&M” ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ν.Δ. και βουλευτής Αττικής κ. Θανάσης Μπούρας.

Ταυτοχρόνως θίγει τα κακώς κείμενα του κλάδου και δίνει σοβαρά επιχειρήματα για την αντιμετώπιση της κατάστασης, σε μια συνέντευξη που θα συζητηθεί. Επίσης, λίγο μετά τη διεθνή έκθεση “Verde.tec - Τεχνολογίες Περιβάλλοντος”, το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρώην υπουργός κάνει επισημάνσεις για την αναγκαιότητα των green logistics.

– Κύριε Μπούρα, θα ήθελα να επικεντρώσουμε τη συνέντευξή μας κυρίως στο έργο, στις προοπτικές και στην προγραμματική προετοιμασία της Ν.Δ. στους τομείς της Οικονομίας και της Ανάπτυξης. Μ’ αυτή την προϋπόθεση, θα ήθελα να περιγράψετε στο “L&Μ” ποιες είναι οι θέσεις του κόμματος της Ν.Δ. αναφορικά με τα Logistics και το χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδα.

– Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) είναι ένας από τους σημαντικότερους και πολλά υποσχόμενους κλάδους στην Ελλάδα, που συνεισφέρει περίπου το 11% του ΑΕΠ. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο κλάδος στο σύνολό του άντεξε στην κρίση, αν κρίνουμε από τα στοιχεία πρόσφατης μελέτης σύμφωνα με την οποία, μετά από μία πρόσκαιρη καμπή του 2009, εμφανίζει στη συνέχεια ετησίως ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 4,5%, παρά τη σημαντική κάμψη της εγχώριας κατανάλωσης και της βιομηχανικής παραγωγής.

Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα του κλάδου καταγράφεται στη σχετική μελέτη μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών αποθήκευσης, όπως και από άλλες μη μεταφορικές δραστηριότητες (συσκευασία, ετικετοκόλληση, τιμολόγηση, διαχείριση παραγγελιών).

Υπάρχουν πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου, αφού δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της χώρας, που βασίζεται στη γεωγραφική θέση της, στο ανθρώπινο δυναμικό της και στις διεθνείς συμμαχίες της.

Πιστεύουμε σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να αναβαθμίσουμε τα δίκτυα μεταφορών με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία. Οι ιδιωτικοποιήσεις που προώθησαν ή δρομολόγησαν οι κυβερνήσεις Καραμανλή και Σαμαρά για το λιμάνι Πειραιά, η συμφωνία αποκρατικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο αναμένεται να ενισχύσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες logistics στην Ελλάδα.

Για εμάς στη Νέα Δημοκρατία η ναυτιλία, τα logistics και η μεταποίηση αποτελούν μερικούς από τους σημαντικούς πυλώνες ανάπτυξης. Η ελληνόκτητη ναυτιλία παραμένει στην πρώτη θέση διεθνώς. Και η εδραίωση της Ελλάδας ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το seacargo, τον ελληνικό εμπορικό στόλο που είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 16% της παγκόσμιας συνολικής χωρητικότητας.

Χάρη σε εμάς δημιουργήθηκε ένα από τα πιο σύγχρονα δίκτυα οδικών αξόνων μήκους 1.700 χιλιομέτρων, με έργα που χρηματοδοτήθηκαν από τα ΕΣΠΑ 2000 - 2006 και 2007 - 2013. Μερικά απ’ αυτά είναι η Εγνατία και η Ιόνια Οδός, αλλά και τα βασικά τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ. Χάρη σε επενδύσεις που έγιναν μέσα από προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους, η χώρα διαθέτει παραγωγικές επιχειρήσεις που άντεξαν στην κρίση.

Εκτός από το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, ιδιαίτερης σημασίας εγκαταστάσεις έχουν αναπτυχθεί στη Βοιωτία (όπου υπάρχει τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός στα Οινόφυτα), στην Ανατολική Αττική (σε Παιανία, Κορωπί και Μαρκόπουλο), στη Μακεδονία (σε Σίνδο και Καλοχώρι), ενώ η «ΓαιαΟΣΕ» σχεδιάζει την υλοποίηση εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 67 στρεμμάτων κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Πρέπει ωστόσο να επιταχύνουμε της επενδύσεις στα λιμάνια μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, να ενδυναμώσουμε τα σιδηροδρομικά logistics και να αναδείξουμε τις δυνατότητες των αεροπορικών logistics. Τότε η Ελλάδα θα μετατραπεί από πύλη logistics της Ευρώπης σε στρατηγικό «transit hub».

 

– Πώς θα γίνει αυτό;

– Η Ελλάδα πρέπει γρήγορα να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες χρηματοδότησης μέσω του ΕΣΠΑ, του Σχεδίου Γιούνγκερ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank for Reconstruction and Development [EBRD]), και να προσελκύσει άμεσες ξένες επενδύσεις (FDI) ώστε η στρατηγική θέση μας στην περιοχή να λάβει την οικονομοτεχνική υπεραξία που της αρμόζει. Παράλληλα πρέπει να αναπτυχθούν οι συνδυασμένες μεταφορές και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως λ.χ. η ανασυσκευασία, η συναρμολόγηση κ.λπ.

Το διακρατικό έργο “Sea2Sea” μεταξύ Ελλάδος και Βουλγαρίας, ύψους 5 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα πεδίο δραστηριότητας για την ανάπτυξη δικτύου μεταφορών από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι το Αιγαίο. Με τη σημαντική στήριξη της Κομισιόν, το έργο προβλέπει επενδύσεις για έργα σιδηροδρομικής σύνδεσης τριών ελληνικών λιμανιών με άλλα τρία της Βουλγαρίας.

Αυτά όλα απαιτούν τη χάραξη εθνικής στρατηγικής που θα εκπονηθεί σε συνεργασία με τους κλαδικούς φορείς. Ο διάλογος που διακόπηκε τον Ιανουάριο του 2015 θα αποκατασταθεί. Γι’ αυτό σκοπεύουμε να εφαρμόσουμε τον νόμο 4302/2014 περί Logistics, ο οποίος είχε γίνει δεκτός από την αγορά αλλά έμεινε ανενεργός από τη σημερινή κυβέρνηση. Δυστυχώς δεν έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις για την εφοδιαστική αλυσίδα που θα απλοποιούσαν τις διαδικασίες και θα προσέλκυαν πολυεθνικές εταιρείες.

Η ενεργοποίηση αυτού του νόμου θα συμβάλει στη μείωση του κόστους μεταφοράς και στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων υψηλής προστιθέμενης αξίας, καθιστώντας την Ελλάδα διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, τονώνοντας τομείς όπως είναι η βιομηχανία, το εμπόριο και η αγροτική παραγωγή, και ανοίγοντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

 

– Ακούγονται πολλές αντιδράσεις για το περιεχόμενο του νέου αναπτυξιακού νόμου, ειδικά επειδή έχουν εξαιρεθεί οι χρηματοδοτήσεις για συνέργειες στους κλάδους των μεταφορών και των logistics. Ποιες είναι οι απόψεις σας σχετικά; Υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων;

– Είναι αλήθεια ότι η ανικανότητα της κυβέρνησης ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - ΑΝ.ΕΛ. υπονομεύει κάθε προσπάθεια στήριξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στα πλαίσια αυτά συμπεριλαμβάνεται και η εξαίρεση των χρηματοδοτήσεων στους κλάδους των μεταφορών και των logistics από τον αναπτυξιακό νόμο, ο οποίος είναι ένα από τα πρώτα ζητήματα με τα οποία θα ασχοληθούμε μόλις αναλάβουμε τη διακυβέρνηση της χώρας.

Στον αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 δεν ενισχύονται επενδυτικά σχέδια στον Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητας 52 «Αποθήκευση και υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες», με την επιφύλαξη της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 4· δηλαδή ενισχύονται κατ’ εξαίρεση μόνο οι κλάδοι:

  • Υπηρεσίες τουριστικών λιμανιών (μαρίνων) [52.22.11.05].
  • Υπηρεσίες λειτουργίας υδατοδρομίων [52.22.11.06].
  • Υπηρεσίες μεταφοράς με διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού προς τρίτους (logistics)  [52.29.19.03].

Αυτή η αποσπασματική χρηματοδότηση επιχειρήσεων του κλάδου πιστεύουμε ότι τον υπονομεύει. Αντίθετα, η ολοκληρωμένη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων κρίνεται απαραίτητη και μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην έξοδο της χώρας μας από την κρίση.

 

– Ήδη από το 2005, η κυβέρνηση Καραμανλή είχε εκτιμήσει ότι η Ελλάδα έχει τις προϋποθέσεις λόγω της γεωστρατηγικής θέσης της να αποτελέσει την αδιαμφισβήτητη πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου. Σε αυτή τη στρατηγική στόχευση εντάχθηκε η επένδυση της COSCO στον Πειραιά αλλά και η επιτάχυνση της κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Τι συνέβη στη συνέχεια και δεν επιτεύχθηκαν οι στόχοι ώστε σήμερα, εννέα χρόνια μετά, να μη λειτουργεί το Θριάσιο, να μην έχουν ιδιωτικοποιηθεί τα λιμάνια (εκτός του Πειραιά)και να μην έχουν προσελκύσει περισσότερα φορτία;

– Κάποιοι ως αντιπολίτευση πολεμούσαν λυσσαλέα κάθε μεταρρύθμιση, και ειδικά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών που μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης και στην παράλληλη προσέλκυση επενδύσεων. Ακολούθησε η όψιμη μετάλλαξη όσων κατέκριναν αυτή την πολιτική, αλλά εξανεμίστηκαν χρόνος και στρατηγικά οφέλη.

Όταν η κυβέρνηση Καραμανλή προσπαθούσε να ιδιωτικοποιήσει το ΣΕΜΠΟ για 400 εκατομμύρια –κι όχι ολόκληρο το λιμάνι του Πειραιά, όπως έπραξε η σημερινή κυβέρνηση για 230 εκατ.– η τότε αντιπολίτευση μιλούσε περί ξεπουλήματος. Αλλά όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος, το οποίο είναι προφανές.

 

– Πάγιο αίτημα της κοινότητας των Logistician αποτέλεσε η συγκρότηση του Συμβουλίου Εφοδιαστικής Αλυσίδας ή η προοπτική συστάσεως γ.γ. Logistics στο Υπουργείο Ανάπτυξης. Ο κ. Χατζηδάκης υλοποίησε το πρώτο αίτημα, αλλά από τότε πολλοί από τους επιχειρηματίες υποστηρίζουν ότι ενώ το Συμβούλιο Εφοδιαστικής Αλυσίδας συγκροτήθηκε, παραμένει ανενεργό αφού δεν προωθεί μεταρρυθμίσεις. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

– Με πρωτοβουλία του τότε υπουργού κ. Κωστή Χατζηδάκη ψηφίστηκε το άρθρο 7 του νόμου 4302/2014, με το οποίο συστάθηκε Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής στο Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης, ως γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο του Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών.

Μεταξύ άλλων, το συμβούλιο πρέπει: να δρομολογεί πρωτοβουλίες για βελτίωση της εφοδιαστικής και της συνεργασίας των συναρμόδιων δημοσίων Αρχών, να συντάσσει προτάσεις για κωδικοποίηση της νομοθεσίας, να επανεξετάζει και να απλοποιεί διαδικασίες, να εκπονεί τον ετήσιο προγραμματισμό δράσης με χρονική ιεράρχηση ενεργειών, να διατυπώνει προτάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση υφισταμένων μεταφορικών υποδομών, καθώς και να εξετάζει κίνητρα για επενδύσεις σε καινοτόμες και περιβαλλοντικά συμβατές δράσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ως σήμερα, οι δράσεις του συμβουλίου είναι ελάχιστες, χωρίς παράλληλα να έχουν εξεταστεί κίνητρα για επενδύσεις σε καινοτόμες και περιβαλλοντικά συμβατές δράσεις στον τομέα των logistics.

 

– Πώς αποτιμάτε την πολιτική που έχει εφαρμοστεί από το 2015 έως σήμερα στον τομέα των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας; Ποιες μεταρρυθμίσεις έμειναν ανολοκλήρωτες από το φθινόπωρο του 2014 και τι πρόκειται να συμβεί σε περίπτωση που θα υπάρξει πολιτική αλλαγή;

– Ό,τι δρομολογείται από το 2015 έως σήμερα κρίνεται ανεπαρκές και ανολοκλήρωτο. Εκτός από τη μείωση των αδειών από 33 σε 3 για την ίδρυση μιας αποθήκης, πιστεύω ότι η κυριότερη μεταρρύθμιση που έγινε επί κυβέρνησης Ν.Δ. αφορούσε στη σύσταση του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής, το οποίο είναι ένα μείγμα μελών από όλους τους τομείς και πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο.

Δυστυχώς το συμβούλιο τελεί υπό απενεργοποίηση, κάτι το οποίο πρέπει να αρθεί άμεσα, ενώ παράλληλα θα πρέπει να συσταθεί η Ειδική Γραμματεία Εφοδιαστικής Αλυσίδας με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους της δημόσιας διοίκησης και την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της.

Εμείς θα καταστήσουμε κύρια πολιτική της Ν.Δ. την ανάπτυξη της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της εθνικής στρατηγικής, με σκοπό να επιβεβαιώσουμε το ρόλο της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου.

 

– Στο πρόσφατο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών για τις επενδύσεις, πολλοί από τους επιχειρηματίες έθεσαν δύο αιτήματα προς τον πολιτικό κόσμο. Το πρώτο αφορούσε στην προοπτική φοροελάφρυνσης των επιχειρήσεων και το δεύτερο στην παροχή κινήτρων για να γίνουν εσωτερικές επενδύσεις. Πώς θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν αυτά τα αιτήματα;

– Από το 2016, ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης έλεγε ότι απαιτούνται επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 100 δισ. ευρώ για να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος, το «επενδυτικό κενό». Η πρόσφατη μελέτη της PwC επιβεβαίωσε τους υπολογισμούς μας. Έχουμε σχεδιάσει ένα οριζόντιο πλαίσιο το οποίο αφορά συνολικά στην επενδυτική δραστηριότητα.

Μιλούμε για οριζόντια φορολογικά μέτρα, για οριζόντια αδειοδοτικά μέτρα και για την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης. Στην τακτική αυτή εντάσσεται το πλαίσιο δεξιοτήτων και η διαρθρωτική προσαρμογή των εργαζομένων στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας. Αποβλέπουμε σε ταχύτερη και πιο στοχευμένη απορρόφηση του ΕΣΠΑ και των πόρων για τον αναπτυξιακό νόμο.

Ειδικότερα έχουμε δεσμευθεί να μειώσουμε τη φορολογία στο 20% εντός 2 ετών και το φόρο στα μερίσματα στο 5% αμέσως, χωρίς ουσιαστική δημοσιονομική επιβάρυνση.

Για την πρόσβαση στη χρηματοδότηση γνωρίζουμε πώς θα επιταχύνουμε την απορρόφηση των πόρων του ΕΣΠΑ που αφορούν τις ΜΜΕ, καθώς και πώς θα εκμεταλλευθούμε τα ειδικά ταμεία του ΕΣΠΑ όπως το ΤΕΠΙΧ ΙΙ για μόχλευση χαμηλότοκων δανείων, το Ταμείο Υποδομών και το Ταμείο Συμμετοχών, που σήμερα «λιμνάζουν».

Έχουμε επίσης σχέδιο για δίκαιη και άμεση λύση στο πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Υιοθετούμε τη δεύτερη ευκαιρία στις βιώσιμες επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες με ελάφρυνσή τους από τα χρέη σε τράπεζες, Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, και απλοποιούμε τον πτωχευτικό κώδικα με 6 συγκεκριμένες αναθεωρήσεις.

Σχεδιάσαμε και θα καθιερώσουμε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αδειοδότησης για όλους τους κλάδους, ενώ θα επιταχύνουμε τη ριζική βελτίωση του χωροταξικού και πολεοδομικού πλαισίου για τις επενδύσεις και τις οικονομικές δραστηριότητες, αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ.

Έχουμε επίσης ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για χαμηλότερο ενεργειακό κόστος, που θα στοχεύει στην πραγματική απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας με βάση το target model της Ε.Ε.

Τέλος, δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα στην εξωστρέφεια. Η Ελλάδα δεν πάει πουθενά χωρίς εξαγωγές· και ο κλάδος των logistics αποτελεί πυλώνα της ανάπτυξης της εξωστρέφειας.

 

– Στα εγκαίνια της 2ης διεθνούς έκθεσης “Verde.tec - Τεχνολογίες Περιβάλλοντος” τονίσατε την αδήριτη ανάγκη να προσαρμοστεί η αγορά στα νέα δεδομένα της κυκλικής οικονομίας. Ποιες θα ήταν οι συμβουλές που θα δίνατε στους επιχειρηματίες και ειδικά στα στελέχη των logistics;

– Τα green logistics είναι ένας σημαντικός τομέας, στον οποίο οφείλει να κινηθεί η παγκόσμια οικονομία, αν θέλουμε να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας. Περιλαμβάνει ως γνωστόν τέσσερις βασικές κατηγορίες κατάταξης: α) το πράσινο προϊόν, β) την πράσινη μεταφορά και διανομή, γ) την πράσινη αποθήκευση και δ) τα αντίστροφα logistics.

Τα στελέχη των Logistics οφείλουν να υιοθετήσουν τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης στον κλάδο τους, όπως ισχύει και για τα στελέχη των μεταποιητικών επιχειρήσεων, προκειμένου να παραδώσουμε στα παιδιά μας έναν πλανήτη πιο «πράσινο» από αυτόν που δημιούργησε η βιομηχανική επανάσταση.

Συνεπώς απαιτείται εκπαίδευση, ενημέρωση και επενδύσεις σε αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει τα στελέχη της βιομηχανίας να κατανοήσουν τη σημασία της κυκλικής οικονομίας προωθώντας σύγχρονα μοντέλα logistics που επιτρέπουν μια πιο κυκλική ροή των εμπορευμάτων, ώστε να καταστεί δυνατή η αποτελεσματική επαναχρησιμοποίηση, ανακατασκευή και ανακύκλωση των προϊόντων και η αποφυγή της σπατάλης.

Επίσης, θα πρέπει οι βιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και να επενδύσουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως είναι η ηλεκτρική ενέργεια από φωτοβολταϊκά στις στέγες των αποθηκών για ιδιοκατανάλωση ή η αυτοπαραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (net metering).

 

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

O κ. Γιάννης Καπετανάκης ξενάγησε το "L&M" στις εγκαταστάσεις της "Transcombi Express" στα Οινόφυτα....

ΑΝΝΑ ΠΟΥΛΟΥ: Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ LOGISTICS!

Η ειδική σύμβουλος σε θέματα δημοσίων σχέσεων και διαχείρισης “brand names” επιχειρήσεων παρουσιάζει τα συμπεράσματα διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ για τις προοπτικές στην παραγωγή...

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ

«Η Ελλάδα που παράγει»: Οι δράσεις του ΣΕΒ για την ανάδειξη επιχειρήσεων από όλο το φάσμα δραστηριοτήτων (και την αγορά των Logistics) που αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και ευημερίας....

Κλείσιμο [X]