ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Η ειδική σύμβουλος σε θέματα δημοσίων σχέσεων και διαχείρισης “brand names” επιχειρήσεων παρουσιάζει τα συμπεράσματα διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ για τις προοπτικές στην παραγωγή και τις Εφοδιαστικές Αλυσίδες.

ΑΝΝΑ ΠΟΥΛΟΥ: Η ΕΠΕΛΑΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ LOGISTICS!

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 16/04/2018

 

Η επέλαση των νέων τεχνολογιών και η 4η βιομηχανική επανάσταση αλλάζουν ταχύτατα τα δεδομένα στην αγορά των Logistics, γι’ αυτό και οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα σε αυτό το περιβάλλον. Την επισήμανση αυτή κάνει η σύμβουλος επιχειρήσεων κ. Άννα Πούλου, η οποία ύστερα από πολυετή ενασχόληση σε μεγάλους ομίλους που δραστηριοποιούνται στους τομείς των Logistics και της Ναυτιλίας, δραστηριοποιείται ως Global PR & Reputation Μanager.

Ίσως γι’ αυτό και ήταν η μόνη Ελληνίδα σύμβουλος επιχειρήσεων που συμμετείχε στο διεθνές συνέδριο ISCL Summit που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ και απευθυνόταν σε επιχειρηματίες “start uppers”, για τους οποίους τρέφει μεγάλο ενδιαφέρον η αγορά των Logistics. Στη συνέντευξη που παραχωρεί στο περιοδικό μας μιλά για τις διεθνείς τάσεις, τις προοπτικές και τις επερχόμενες αλλαγές στην αγορά:

 

Πόσο σημαντική είναι η διαχείριση της φήμης μιας επιχείρησης αλλά και των στελεχών της που δραστηριοποιούνται σε δύσκολους τομείς όπως είναι η ναυτιλία, τα Logistics και οι υπηρεσίες υποστήριξης Εφοδιαστικών Αλυσίδων;

Η διαχείριση των Εφοδιαστικών Αλυσίδων αποτελεί ένα κρίσιμο διακύβευμα για μια επιχείρηση που σέβεται το πελατολόγιό της και θέλει να οικοδομήσει ένα υψηλό προφίλ αξιοπιστίας στην αγορά. Η διαχείριση φήμης ή reputation management όπως είθισται να λέγεται στα διεθνή φόρα ή online reputation management όπως μεταξελίσσεται στο πλαίσιο της νέας ψηφιακής εποχής αποτελεί το άυλο κεφάλαιο μιας επιχείρησης ανεξαρτήτως του αντικειμένου και της δραστηριότητας της.

Η εποχή και η φύση της αγοράς αλλάζει χάρη στην 4η βιομηχανική επανάσταση, όπως την έχουν περιγράψει στο περιοδικό σας κορυφαίοι ακαδημαϊκοί καθηγητές όπως οι κ.κ. Γεώργιος Βλάχος, Δημήτρης Τριανταφύλλου, Δημήτρης Αηδόνης, Δημήτρης Φωλίνας κ.ά. Ο έλεγχος και η διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων αλλάζει και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και στις απαιτήσεις ευελιξίας που προϋποθέτει η χρήση του διαδικτύου. Σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αν θέλουμε καλή φήμη στο διαδίκτυο, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσουμε ή να ανοικοδομήσουμε ένα καλό offline σχέδιο.

Επομένως, πέρα από τη σημαντικότητα διαχείρισης φήμης στους ιδιαίτερους κλάδους της Ναυτιλίας και των Logistics πρέπει να τηρούνται τρεις βασικές αρχές μάνατζμεντ: α) ταχύτητα, β) ασφάλεια και γ) σταθερότητα.

 

Κάποιοι ειδικοί σε θέματα μάρκετινγκ ισχυρίζονται ότι ένα brand δεν έχει τόση σημασία, όσο έχουν οι προσωπικές σχέσεις επιχειρηματιών που συμφωνούν σε συνέργειες μεταξύ τους ή στελεχών που έχουν βρει δίαυλο διαπροσωπικής επικοινωνίας για τη διατήρηση και την εξέλιξη μιας συνεργασίας ανάμεσα σε δύο επιχειρήσεις. Ποιοι είναι οι μύθοι και ποιες είναι οι αλήθειες σε αυτό το αξίωμα;

Η επωνυμία, το “brand name”, μιας εταιρίας ή ενός προϊόντος (που στην περίπτωση των logistics είναι η ποιότητα της υπηρεσίας και της εξυπηρέτησης του πελατολογίου) αποτελεί συνάρτηση πρωτίστως της ανταπόκρισης που έχουν στις προσδοκίες του κοινού και προϋπόθεση για την επιτυχία. Οι στρατηγικές συμμαχίες και συνεργασίες αποτελούν δράσεις προβολής και επικοινωνίας, που ενδυναμώνουν το “brand name” αλλά θα πρέπει να υποστηρίζονται από το επίπεδο ικανοποίησης του πελάτη. Στη δύσκολη αγορά των Logistics, των συνδυασμένων μεταφορών ή ακόμα και στη Ναυτιλία, ο πελάτης πρέπει να έχει άμεση εικόνα των ροών, εμπιστοσύνη για την ασφάλεια του φορτίου του και αυστηρή απαίτηση ότι το εμπόρευμα θα φθάσει στον κατάλληλο τόπο, στην κατάλληλη στιγμή κα με το καταλληλότερο μέσο.

Με αυτά τα δεδομένα δημιουργείται η φήμη μιας επιχείρησης. Ειδικά στα Logistics, οι επιχειρηματίες και τα στελέχη θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η φήμη μιας επιχείρησης -είτε είναι καλή, είτε κακή- διαδίδεται με εκθετικούς ρυθμούς γι’ αυτό μια καλή συνεργασία πρέπει να συνοδεύεται και από ευχαριστημένους πελάτες που είναι και οι τελικοί αποδέκτες της υπηρεσίας. Ένας πάγιος κανόνας στην αγορά αξιώνει πως καμιά συνεργασία δεν χαρακτηρίζεται επιτυχημένη, αν στο τέλος δεν αφήνει χαμόγελο ευχαρίστησης στον πελάτη/καταναλωτή.

Επίσης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το δίκτυο γνωριμιών είναι χρήσιμο για την προώθηση αυτής της κουλτούρας αλλά δεν υποκαθιστά την προϋπόθεση να δημιουργηθεί ιδιαίτερη ουσία και αποτέλεσμα.

 

 

Ποιος είναι ο καλός στρατηγικός σχεδιασμός μιας επιχείρησης που θέλει να επικρατήσει στο αβέβαιο περιβάλλον που έχει διαμορφώσει η αποκαλούμενη κρίση;

Θα συνιστούσα ευελιξία και προσαρμογή στην ταχεία μεταβαλλόμενη αγορά, όσο πιο γρήγορα γίνεται. Χρειάζεται δηλαδή δυνατό “online και offline reputation”. Το 90% των καταναλωτών παραδέχεται ότι εξετάζουν τις διαδικτυακές κριτικές πριν προβούν σε απόφαση αγοράς. Το 80% των καταναλωτών τείνουν να μετακινούνται σε ανταγωνιστές μιας επιχείρησης εάν ακούν άσχημες κριτικές.

Αντιμετωπίζοντας ένα πρόβλημα εταιρικής εικόνας στο διαδίκτυο και κατανοώντας τον τρόπο με τον οποίο οι τελικοί χρήστες αντιλαμβάνονται ένα προϊόν , απαιτεί πολλές δια τομεακές δεξιότητες (επικοινωνία, πληροφορική, μάρκετινγκ και ακόμη συμπεριφορική ψυχολογία) και όλες αυτές οι δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν μόνο με άμεση εμπειρία και πολλές πραγματικές περιπτώσεις.

Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και αφορούν στον τρόπο με τον οποίο έχει ικανοποιηθεί ο πελάτης, την πολιτική πώλησης των υπηρεσιών και κυρίως στον τρόπο με τον οποίο υποστηρίζεται ο πελάτης από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή μιας παραγγελίας. Κάθε κρίκος σε αυτήν την αλυσίδα κρύβει προστιθέμενη αξία υπέρ της επιχείρησης.

 

Ποιος είναι ο ρόλος του καλού και του ευχαριστημένου πελάτη στην προσπάθεια οικοδόμησης ενός brand name; Υπάρχουν κάποιες συμβουλές που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν κάποιοι από τους ενδιαφερόμενους αναγνώστες μας;

Ο σκοπός και ο στόχος μιας εταιρίας είναι ο καλός και ευχαριστημένος πελάτης. Η κινητήριος δύναμη και τα θεμέλια για το “brand name”.

Θεωρώ ότι ο ρόλος του ικανοποιημένου πελάτη είναι κομβικός. Κάθε εταιρία επιβάλλεται να ζητεί την άποψη των πελατών της για κάθε έργο που φέρνει εις πέρας. Από τον τρόπο με τον οποίο εντοπίζονται οι παθογένειες και τα λάθη μπορεί να βελτιωθεί και να διακριθεί μια επιχείρηση. Οι καλύτεροι σύμβουλοι ενός επιχειρηματία ή ενός logistician είναι πάντα οι ικανοποιημένοι πελάτες.

Οι ικανοποιημένοι πελάτες αποτελούν τη ζωντανή υπεραξία μιας εταιρείας διότι μέσω μιας καλής συνεργασίας μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες της δικής τους πελατείας, ειδικά στον χώρο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

 

Πρόσφατα είδαμε ότι συμμετείχατε στο διεθνές συνέδριο IS-CL Summit που πραγματοποιήθηκε στο Ισραήλ και απευθυνόταν σε επιχειρηματίες “start uppers”, για τους οποίους τρέφει μεγάλο ενδιαφέρον η αγορά των Logistics. Ποια ήταν τα πιο ενδιαφέροντα θέματα που τέθηκαν;

Πολύ σωστά! Είχα την τιμή να προσκληθώ ως VIP Guest και ήμουν ίσως η μοναδική από την Ελλάδα. Είχα την ευκαιρία να πληροφορηθώ για τεχνολογίες και διαδικασίες που θα καθορίσουν το μέλλον της παραγωγής και της αγοράς. Η σύνοδος ISCL είχε σκοπό να συγκροτήσει κοινότητες επιστημόνων, στελεχών και επιχειρηματιών που αξιοποιούν πλήρως την υφιστάμενη τεχνολογία προς όφελος των ανθρώπων με μεθόδους pull (πρόληψη) και όχι push (δεν πάει καν ο πολίτης στις υπηρεσίες), όπως δηλαδή η «κυκλική οικονομία», η διαμόρφωση των “smart cities”, οι υπηρεσίες “Digi Earth” κ.τ.λ.

Βασικός στόχος του συνεδρίου ήταν να δημιουργηθεί το πλαίσιο διαχείρισης των αλλαγών ή όπως το λένε στα αγγλικά, μάθαμε το “Change Management” και είχαμε εισαγωγή στη μεθοδολογία για “Create/manage sustainable changes”.

Με αφορμή το αναλυτικό άρθρο στο προηγούμενο τεύχος για τις κυβερνοεπιθέσεις και το περιβάλλον ασφαλείας στη Ναυτιλία, θέλω να επισημάνω ότι το “Cyber Security” για όλο το φάσμα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, καθώς και οι τεχνολογίες RFID (όπως στα διόδια, πιστωτικές κάρτες, παρακολούθηση εμπορευμάτων σε νταλίκες ή πλοίο από ηλεκτρονικό υπολογιστή –δορυφόρο ή κινητό τηλέφωνο) αποτελούν τα κρίσιμα ζητήματα στα οποία πρέπει να προσαρμοστεί η αγορά.

 

Αν σας ρωτούσε ένας επιχειρηματίας τι θα πρέπει να προσέξει ώστε το brand name της επιχείρησής του να του ανοίξει πόρτες για νέες συνεργασίες, τι θα του συνιστούσατε;

Θα του συνιστούσα οι υπηρεσίες του να είναι αξιόπιστες, να παρέχει ποιότητα και εμπιστοσύνη, ασφάλεια και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ο καλύτερος τρόπος για ένα άτομο ή μια εταιρεία να καθαρίσει μια ενδεχόμενη κακή φήμη είναι να κάνει πραγματικά, καλά, άξια ενδιαφέροντα πράγματα που κερδίζουν την προσοχή. Εάν μια επιχείρηση έχει καταφέρει να καταξιωθεί ως “brand name”, τότε η κατάκτηση ευκαιριών είναι δεδομένη. Το ζητούμενο είναι μια επιχείρηση να φτάσει να γίνει Brand και αυτό απαιτεί συνέπεια στις εταιρικές αξίες. Κατόπιν η προσαρμογή της επιχείρησης του και της εταιρικής του ταυτότητας στις νέες εξελίξεις της παγκόσμιας αγοράς θα του εξασφαλίσει μια καλύτερη είσοδο σε νέες αγορές.

 

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ

Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ: ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

O κ. Γιάννης Καπετανάκης ξενάγησε το "L&M" στις εγκαταστάσεις της "Transcombi Express" στα Οινόφυτα....

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΘΑΝ. ΜΠΟΥΡΑ: ΕΚΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΑ LOGISTICS!

Ο αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ν.Δ. θίγει τα κακώς κείμενα της αγοράς και παρουσιάζει θέσεις προς τους επιχειρηματίες....

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ

«Η Ελλάδα που παράγει»: Οι δράσεις του ΣΕΒ για την ανάδειξη επιχειρήσεων από όλο το φάσμα δραστηριοτήτων (και την αγορά των Logistics) που αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και ευημερίας....

Κλείσιμο [X]