ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ: «ΠΡΑΣΙΝΑ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΩΣ ΤΟ 2030, ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ CO2 EΩΣ ΤΟ 2050

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 09/10/2018

 

 

Ξεκινούν στις 10 Οκτωβρίου οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ευρωβουλευτών για το σχέδιο νόμου του Ευρωκοινοβουλίου σχετικά με τη μείωση των εκπομπών CO2 στο 40% για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030 -υψηλότερα κατά 10%  σε σύγκριση με τον στόχο του 30% που είχε προτείνει η Επιτροπή- με ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025. Ο νόμος θέτει επίσης παρόμοιους στόχους για τα νέα φορτηγά, ενώ προτάσσει την αύξηση του μεριδίου αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα οχήματα με χαμηλές εκπομπές. Τονίζεται επίσης η ανάγκη για καθιέρωση δοκιμών και μετρήσεων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε πραγματικές συνθήκες, καθώς και η σημασία της κατασκευής ευρωπαϊκών μπαταριών.   

 

Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της Ε.Ε., το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των ικανοτήτων των εργαζομένων που επηρεάζονται από τις αλλαγές στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές («ZLEVs») - (ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km) θα έχουν μερίδιο αγοράς 35% από πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030 και 20% έως το 2025. Οι κατασκευαστές οφείλουν να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές θα έχουν μερίδιο αγοράς 40% επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 20% μέχρι το 2025.

 

Δοκιμή εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έως το 2023

 

Το Κοινοβούλιο καλεί την Επιτροπή της Ε.Ε. να υποβάλει εντός δύο ετών σχέδια για δοκιμή εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα για τα NOx. Μέχρι τότε, οι εκπομπές CO2 πρέπει να μετρούνται με βάση δεδομένα που προέρχονται από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμων των αυτοκινήτων. Η δοκιμή εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης πρέπει να τεθεί σε λειτουργία από το 2023, τονίζει το Ε.Κ..

 

Κοινωνικός αντίκτυπος της κατάργησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

 

Το Ευρωκοινοβούλιο αναγνωρίζει ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και δίκαιη μετάβαση με μηδενικές εκπομπές απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, η Ε.Ε. πρέπει να προωθήσει την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ανακατανομή των εργαζομένων στον τομέα, ιδίως σε περιφέρειες και δήμους που πλήττονται περισσότερο από τη μετάβαση. Οι ευρωβουλευτές κάνουν επίσης έκκληση για ευρωπαϊκή παραγωγή μπαταριών.

 

Σήμανση και κύκλος ζωής των εκπομπών

 

Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει νομοθεσία προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να συγκρίνουν την κατανάλωση καυσίμων, το CO2 και τις εκπομπές ρύπων από τα νέα αυτοκίνητα. Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναφέρουν τον κύκλο ζωής των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που θα διατίθενται στην αγορά, χρησιμοποιώντας μια κοινή μεθοδολογία.

 

Η εισηγήτρια Miriam Dalli (Σοσιαλιστές, Μάλτα) δήλωσε τα εξής: «Έχει μεγάλη σημασία η στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την επίτευξη του στόχου του 40% στη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 και είμαι περήφανη για το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε. Εξίσου σημαντικός είναι και ο στόχος της μείωσης των εκπομπών στο 20% για το 2025. Η πρόταση δεν περιορίζεται στη μείωση των βλαβερών εκπομπών και την προστασία του περιβάλλοντος. Πρόκειται για νομοθεσία που δίνει τα κατάλληλα κίνητρα στους κατασκευαστές, ενθαρρύνει τις επενδύσεις σε υποδομές και προστατεύει τους εργαζόμενους σε αυτή τη μεταβατική φάση».

 

Οι μεταφορές αποτελούν το μοναδικό σημαντικό τομέα στην Ε.Ε. όπου οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εξακολουθούν να αυξάνονται, σημειώνεται στο κείμενο της Επιτροπής. Προκειμένου να τηρηθούν οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν στο COP21 το 2015, πρέπει να επιταχυνθεί η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών, ούτως ώστε οι εκπομπές να είναι μηδενικές το 2050. Παράλληλα, ο παγκόσμιος τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας μεταβάλλεται ταχύτατα, ιδίως στους ηλεκτροκίνητους κινητήρες. Εάν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν δεσμευτούν εγκαίρως προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αναγκαία αυτή ενεργειακή μετάβαση, κινδυνεύουν να χάσουν τον ηγετικό τους ρόλο, αναφέρει η έκθεση.

 

 

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙ Ο ΚΙΝΕΖΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΜΕΣΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Προοπτικές νέων επενδύσεων στον Πειραιά, στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, στις συνδυασμένες μεταφορές και στα Logistics ανοίγει η επικείμενη επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών της Κίνας, κ. Li Xiaopeng, ...

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Ε.Ε.ΣΥ.Μ. ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Με αμοιβαίες υποσχέσεις συνεργασίας πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. του Ε.Ε.ΣΥ.Μ., υπό τον πρόεδρό του, κ. Μιχάλη Αδαμαντιάδη, με ...

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ Ε.Β.Ε.Π. ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟΥ CLUSTER

Με σκοπό να αποκτήσει το 1ο Ναυτιλιακό Cluster στη χώρα μας την οντότητα που του αρμόζει, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ως μέλος στη Διοικούσα Επιτροπή του «Μaritime Hellas», ανέλ...

Κλείσιμο [X]