ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

«ΚΑΘΑΡΑ» ΦΟΡΤΗΓΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 15/11/2018

 

 

Υπέρ της περαιτέρω μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα φορτηγά οχήματα μέχρι το 2030 ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο. Έθεσε μάλιστα υψηλότερο στόχο (35%) από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (30%) για τα νέα φορτηγά, με σκοπό να ελαττωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ε.Ε. μέχρι το 2030 και με μεσοπρόθεσμο στόχο το 20% μέχρι το 2025.

Ο εισηγητής του σχεδίου, Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ε.Ε. θέτουμε κανόνες για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των βαρέων οχημάτων. Ο κλάδος αναπτύσσεται γρήγορα και το ίδιο και η ρύπανση που προκαλεί. Συμφωνήσαμε σε μία πιο φιλόδοξη πρόταση από αυτή της Επιτροπής, πράγμα που είναι εφικτό λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες τεχνολογίες. Πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε για να κάνουμε χρήση νέων τεχνολογιών, και για το λόγο αυτό προτείνουμε μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές, για να πιέσουμε την αγορά να χρησιμοποιήσει νέες τεχνολογίες».

Οι κατασκευαστές θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων (τα οποία παράγουν τουλάχιστον 50% λιγότερες εκπομπές από τα συμβατικά) θα αντιπροσωπεύουν το 20% των πωλήσεων μέχρι το 2030 και το 5% μέχρι το 2025. Πριν από το 2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να έχει καταρτίσει σχέδια για  αξιόπιστες μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε πραγματικές συνθήκες. 

Το 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αξιολογήσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα βαρέα οχήματα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους και να προτείνει, εάν είναι απαραίτητο, στους κατασκευαστές την υποχρέωση να υποβάλλουν αναφορά.

Τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου αναγνωρίζουν ότι μια κοινωνικά αποδεκτή και ισορροπημένη μετάβαση σε μεταφορές χωρίς εκπομπές καυσαερίων απαιτεί αλλαγές σε όλη την αλυσίδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με πιθανές αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις. Η Ε.Ε. θα πρέπει επομένως να βοηθήσει τους εργαζόμενους του κλάδου να αποκτήσουν καινούργιες δεξιότητες και διαφορετική μορφή δουλειάς, πράγμα που αφορά κυρίως τις περιοχές και τις κοινότητες που θα επηρεαστούν περισσότερο από τη μετάβαση.

Πλέον αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις του Ευρωκοινοβουλίου με το Συμβούλιο Υπουργών. 

 

 

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Η COSCO ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ PEARL

Σύμβαση με τον ΟΣΕ υπέγραψε η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PΕΑRL), εταιρεία συμφερόντων της κινεζικής COSCO που διαχειρίζεται τον ΟΛΠ και η οποία δραστηριοποιείται ήδη σε αγορές των Βαλκανίων ...

ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΔΕ&L ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εσπερίδα με θέμα «Ασφαλής διακίνηση Επικινδύνων Εμπορευμάτων» και εισηγητές την κα. Κατερίνα Ματσούκα (εκπαιδεύτρια ΙΑΤΑ) και τους κ.κ. Γεώργιο Χαραλαμπόπουλο (GROUP SCIENCE) και Πάνο Δρούγκα (3S Safe...

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΩΝ LOGISTICS ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ EEL

Ενδιαφέρουσες προτάσεις και ειδήσεις περιελάμβανε η ατζέντα του 22ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL), που ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία την 1η Δεκεμβρίου. Με το συμβολι...

Κλείσιμο [X]