ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο ιδρυτής και executive constaltunt της Planning κ. Σταμάτης Ανδριανόπουλος στη διάρκεια του επιτυχημένου SOLUTIONS VI που διοργάνωσε φέτος στη Θεσσαλονίκη το Supply Chain Institute, με την επιστημονική υποστήριξη του ίδιου και των συνεργατών του.

SOLUTIONS VΙ -ΕΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ LOGISTICS ΤΗΣ ΒΌΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 11/02/2019

 

Η επιτυχία των συνεδρίων SOLUTIONS συνεχίζεται  και στη Θεσσαλονίκη. Το SOLUTIONS VI πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2019 στο Grand Palace Hotel. Διοργανώθηκε με αρτιότητα από το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning και ξεχώρισε για τη μεγάλη συμμετοχή, τις 14 ενδιαφέρουσες ομιλίες που ήταν στοχευμένες στη βόρεια Ελλάδα και τα 3 discussion panels που απαρτίζονταν από κορυφαίους προσκεκλημένους. Το συνέδριο παρακολούθησαν περισσότερα από 200 διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη βόρεια Ελλάδα, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά πως τα ελληνικά logistics είναι ισχυρά και αναζητούν λύσεις.

Τα συμπεράσματα του συνεδρίου

1. Για να έχει προστιθέμενη αξία το λιμάνι θα πρέπει να μετατραπεί σε λιμάνι προορισμού και όχι διαμετακομιστικό κέντρο. Μόνο έτσι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία σαφώς μπορεί να παίξει ρόλο τόσο για τα εμπορεύματα που ταξιδεύουν κυρίως από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, αλλά και για τα γεωργικά προϊόντα (δημιουργία Agrologistics hub).

2.Πράγματι η  Βόρεια Ελλάδα υστερεί σε υποδομές όπως είναι οι ψυχώμενοι χώροι, το εξειδικευμένο στελεχιακό προσωπικό, κλπ. Όμως δεν αρκούν μόνο οι υποδομές. Ακόμα κι αν δημιουργηθούν χρειάζεται εξωστρέφεια από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς για να φέρουν «ΕΡΓΟ» στην περιοχή.

3.Οι οδικές μεταφορές παίζουν και θα συνεχίσουν να παίζουν το σημαντικότερο ρόλο στην πρωτογενή μεταφορά και σαφώς στο last mile. Το τραίνο κυρίως έχει ρόλο στις συνδυασμένες μεταφορές, λόγω της  μη ευελιξίας του. (Στατιστικά δείχνουν ότι και στην Ευρώπη το 75% των μεταφορών είναι οδικές και η συνδυασμένη μεταφορά – τραίνο/ φορτηγό- έχει ποσοστό μόλις 5%-7%). Το θέμα είναι πως θα γίνουν οι οδικές μεταφορές ανταγωνιστικές. Οι δρόμοι (Εγνατία και όσες ολοκληρωθούν συμβάλουν προς στη σωστή κατεύθυνση), όμως  ο στόλος των φορτηγών (κυρίως των ΔΑ) είναι απαρχαιωμένος. Το μεγαλύτερο έργο έχει συγκεντρωθεί στους ιδιωτικούς στόλους των φορτηγών. Παράλληλα οι άδεις φορτηγών έχουν δοθεί σε μεμονωμένους επαγγελματίες δίχως αν δημιουργούνται μεγάλες μεταφορικές εταιρείες.

4. Η Β.Ελλάδα έχει μεγάλη διασπορά σημείων και μικρά drop sizes. Επίσης οι επιστροφές είναι σημαντικό πρόβλημα κυρίως λόγω της αδυναμίας των μεταφορικών εταιρειών να βρουν έργο κατά την επιστροφή μειώνοντας τα συνολικά δρομολόγια που κάνουν. Και βεβαίως η αστική διανομή τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και σε άλλες πόλεις παρουσιάζει προβλήματα (κυκλοφοριακό, ανύπαρκτοι χώροι στάθμευσης, κλπ). Πολλές εταιρείες (και 3PL) χρησιμοποιούν vans, προσπαθώντας να άρουν τα προβλήματα όπου είναι δυνατό και ταυτόχρονα συμπιέζοντας το κόστος λόγω της απασχόλησης οδηγού χωρίς συνοδηγό. Άλλες δοκιμάζουν μοντέλα τύπου “milk run” για συμπίεση του συνολικού μεταφορικού κόστους.

5.Φαίνεται ότι οι εταιρείες αναλόγως των αναγκών τους και των ιδιαιτεροτήτων τους επιλέγουν διαφορετικά μοντέλα R2M. Υπάρχουν εταιρείες που επιλέγουν direct παράδοση, καθώς και εταιρείες που δημιουργούν μικρότερα ή μεγαλύτερα (περισσότερα ή λιγότερα) hubs για άμεση εξυπηρέτηση της ζήτησης και μείωση του κόστους. Όμως και η επιλογή των χονδρεμπόρων συνεχίζει να είναι ένα από τα μοντέλα που επιλέγουν οι εταιρείες για πιο απομακρυσμένα σημεία και μικρότερους πελάτες. Διαφαίνεται ότι στο μέλλον η ταχύτητα θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο για τις εταιρείες σε συνδυασμό με το κόστος.

6. Στην Βόρεια Ελλάδα δεν υπάρχουν μεγάλα αποθηκευτικά κέντρα για να καλύψουν τις ανάγκες. Τα κτίρια είναι παρωχημένα σε μεγάλο βαθμό. Τα ενοίκια δεν έχουν μεγάλες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια. Είναι ανγκαίο  και αρκετές εταιρείες ήδη επενδύουν στην μηχανογράφηση τόσο στο επίπεδο της  παραγγελιοληψίας όσο και στα WMS. Οι 3PL εταιρείες δεν παρέχουν ακόμα ολοκληρωμένες υπηρεσίες στην Βόρεια Ελλάδα για να καλύψουν τις ανάγκες, όμως χρειάζεται μια πιο “open book” προσέγγιση ώστε να αμβλυνθούν οι αποστάσεις μεταξύ παρόχων και εμπορικών εταιρειών.

Tην εκδήλωση παρακολούθησαν ιδιοκτήτες και στελέχη 90 επιχειρήσεων: AGRINO, ALFA PASTRY, ALUMIL, ATHENS ECONOMICS, BOXPHARMACY, CARGOLAND, CHEP HELLAS, CHIPITA, CITY COLLEGE, COCA COLA, DB SCHENKER, ELI FOOD LOGISTICS, DN FOOD, DOPPLER, ENERGIERS, EXALCO, EXELIXIS – HORECA, FIBRAN, GR SAMSON, GREEK AIR CARGO HB BOBY, HELLAS TRANSPORT, INTERKLARK, INTERTRANS, ISOMAT, JUNGHEINRICH, KERAKOLL HELLAS, L’OREAL, LIDL, LOGISMOS, LOGISTIC-i, MAKT, MAM HELLAS, MANTIS, MCL MACEDONIA, MED FRIGO, METRO, MOBILE TECHNOLOGY, OKTABIT, OROSIMO SOFTWARE, PEARL, PLANNING, POLYECO, RAVAGO HELLAS, SARMED, SPEEDEX, TOSOH, TRANSCOMBI EXPRESS SALONICA,  ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, ΑΚΡΙΤΑΣ, ΑΝΘΕΜΙΑ ΑΝΘΟΥΛΑΚΗΣ, ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΜΗ», ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ, ΒΙΑΝΟΞ ΣΒΩΛΟΣ, ΒΙΚΟΣ, ΒΙΟΛΑΝΤΑ, ΒΙΟΣΕΡ, ΓΡΑΜΜΑΔΑΣ, ΔΕΛΠΑ, Ε.Ι.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΕΕΒΨ, ΕΛΒΑΚ, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ, ΕΠΙΠΛΟΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Ι.ΜΕΤ, Κ & Ν ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ, ΚΑΛΜΠΕΡΣΟΝ, ΚΟΛΙΟΣ, ΚΡΙ ΚΡΙ, ΜΑΚΙΟΣ, ΜΑΣΟΥΤΗΣ, ΜΠΑΡΜΠΑΣΤΑΘΗΣ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΟΡΦΕΥΣ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ, ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ, ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ, ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΤΕΚΜΟΝ, ΤΕΡΝΑ, ΤΙΤΑΝ, ΦΑΕΘΩΝ, ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ, ΧΗΤΟΣ – ΖΑΓΟΡΙ, ΧΡΗΣΤΟΣ Α. ΜΥΛΩΝΑΣ.

Το συνέδριο τέθηκε υπό τη θεσμική υποστήριξη των ΕΒΕΘ, ΣΒΒΕ, ΟΦΑΕ,   ΣΥΝΔΔΕ&L και ΕΕΒΨ, ενώ ο πρόεδρος του ΟΦΑΕ κ. Απόστολος Κενανίδης το τίμησε με την παρουσία του στο πρώτο discussion panel.

Μέγας Χορηγός ήταν η εταιρεία MANTIS ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ.

 Χρυσοί Χορηγοί ήταν οι εταιρείες: JUNGHEINRICH, I.MET, LOGISTIC-I, MOBILE TECHNOLOGY, OROSIMO SOFTWARE, TEKMON.

Χορηγοί οι εταιρείες: DB SHENKER, MCL MAKEDONIA, INTERTRANS, TRANSCOMBI EXPRESS SALONICA, SARMED.

Υποστηρικτής: ΙNTERKLARK.

* Χορηγοί έντυπης και ηλεκτρονικής επικοινωνίας ήταν τα περιοδικά Logistics & Management και Car & Truck.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΕΜΕΤ Γ. ΤΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ TUV HELLAS

Επαναπιστοποιήθηκε πρόσφατα κατά το πρότυπο του διεθνούς συστήματος διαχείρισης ποιότητος ΕΝ ISO 9001:2008, η εταιρεία «ΒΙΕΜΕΤ Γ. Τιτόπουλος ΑΕΒΕ, Βιομηχανία Συστημάτων Αποθήκευσης», από το διεθνή κα...

O ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΨΑΘΑΣ ΤΗΣ ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ “ONE-STOP-SHOP” ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ

Τις προτάσεις της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. για το πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των βιομηχανικών περιοχών και επιχειρηματικών πάρκων και των λοιπών Οργανωμένων Υποδοχέων Δραστηριοτήτων (ΟΥΔ) και τον ρόλο των Φο...

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ SUPPLY CHAIN INSTITUTE ΓΙΑ ΤΟ E-COMMERCE

To δεύτερο συνέδριο για τα logistics του e-commerce διοργάνωσε το SUPPLY CHAIN INSTITUTE με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING, στις 26 Ιουνίου. Η προσέλευση ξεπέρασε τα 170 άτομα, στελέχη 70 επ...

Κλείσιμο [X]