ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 01/03/2013

 

Ρεπορτάζ: Χ.Κ Λαζαρόπουλος – Φωτό : CEVA Logistics

Ο Operations Director της ΄΄CEVA Logistics΄΄ στην Ελλάδα, κ. Yaltcin Cetinkaya αναλύει τα σημερινά δεδομένα που επικρατούν στην εφοδιαστική αλυσίδα και επεξηγεί τους κανόνες για την αποτελεσματική διαχείριση των Logistics.

1. Θα μπορούσατε να περιγράψετε στους αναγνώστες του περιοδικού μας τη μεθοδολογία και τις διαδικασίες που ακολουθούνται στην ‘CEVA Logistics’?

Αναμφισβήτητα, η επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών Logistics, που ακολουθούνται μέχρι το προϊόν να γίνει διαθέσιμο στον τελικό καταναλωτή. Τα Logistics κάνουν τη διαφορά καθώς είναι εκείνα που διαμορφώνουν και πιστοποιούν τη θέση του προϊόντος στην αγορά. Έχοντας επίγνωση αυτής της μεγάλης ευθύνης, εμείς στη ‘CEVA Logistics’, είμαστε αποφασισμένοι να φέρουμε και να εδραιώσουμε στην Ελλάδα την άριστη επιχειρησιακή μεθοδολογία που ακολουθούμε και στις υπόλοιπες χώρες. Συγκεκριμένα, έχουμε επενδύσει σε προγράμματα που δίνουν κίνητρα στους ανθρώπους μας να βελτιώνουν διαρκώς την αποδοτικότητά τους. Παρακολουθούμε στενά τις επιδόσεις των υποκαταστημάτων μας και έχουμε μια διεθνή ομάδα, που απαρτίζεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες, οι οποίοι παρέχουν εκπαιδευτική υποστήριξη σε τέσσερις κρίσιμους τομείς:

  1. ‘Smart Solutions’. Αφορά την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών σε δραστηριότητες – κλειδιά υπό την μορφή projects στα οποία συμμετέχουν και οι πελάτες μας. Το αποτέλεσμα είναι να καλύπτονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των πελατών μας.
  2. ‘Global Standard Metrics – GSM’. Εάν δεν μπορείς να μετρήσεις, δεν μπορείς και να διοικήσεις. Έχουμε σχεδιάσει και εφαρμόσει ένα «πακέτο» από μέτρα απόδοσης έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε διαρκή βελτίωση στην αποτελεσματικότητα, στην ποιότητα, στην εξυπηρέτηση, στην ασφάλεια και φυσικά στο ανθρώπινο δυναμικό.
  3. ‘LEAN culture’. Έχουμε επενδύσει τόσο χρόνο όσο και κεφάλαιο για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις πρακτικές της LEAN μεθοδολογίας στις διεργασίες logistics. Ενθαρρύνουμε τους υπαλλήλους μας να υιοθετούν πρακτικές που να εντοπίζουν και να εξαφανίζουν ενδεχόμενες απώλειες χρόνου, ακαμψίες και αστάθμητες μεταβλητές.
  4. ‘Zero Defect Start-Up – ZDS’. Πρόκειται για μεθοδολογία project management που μας βοηθά να ελαχιστοποιούμε τον παράγοντα του ρίσκου στα νέα projects, μέσα από την εδραίωση συνεργασίας ‘win-win’ με τους πελάτες μας.

 

 

2. Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές ανάμεσα στις παλαιότερες και τις σημερινές πρακτικές της ‘CEVA Logistics’;

Η καθιέρωση και η εφαρμογή συγκεκριμένων προτύπων είναι πολύ σημαντική, όπως επίσης σημαντική είναι η επίτευξη ομοιομορφίας σε κάθε σημείο των διεργασιών Logistics. H ‘CEVA Logistics’, είναι μια διεθνής εταιρεία που αριθμεί πάνω από 50.000 εργαζομένους, έχει μια σεβαστή εμπειρία στην αγορά και συνεχώς επενδύει σε αυτήν. Η ίδια φιλοσοφία διέπει και την ‘CEVA Logistics’ στην Ελλάδα. Η εμπειρία στο χώρο των logistics που έχει αποκτηθεί από τα σημεία της εταιρείας μας σε όλο τον κόσμο είναι έτοιμη να εφαρμοστεί οπουδήποτε απαιτηθεί. Σε συνάρτηση πάντα με τη ζήτηση, είμαστε πλέον σε θέση να δείχνουμε κάποιο βαθμό εξειδίκευσης σε κάποιους τομείς , κάτι που συνιστά και τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τις πρακτικές της ‘CEVA Logistics’ που ακολουθούσαμε στο παρελθόν.

3. Ποιο είναι το επιχειρησιακό πλάνο για το 2011, για την αποθήκευση και την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεδομένου μάλιστα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα?

Αν εξαιρέσουμε το αριστείο επιχειρηματικότητας για το 2011, έχουμε δώσει άμεση προτεραιότητα σε δυο κύριους τομείς. Καταρχάς, υπάρχει ένα project που καλύπτει όλους τους ενεργούς και τους εν δυνάμει πελάτες της ‘CEVA Logistics’ και που στόχο έχει να βελτιώσει τη διαχείριση της βάσης πληροφοριών μας. Παράλληλα, προτεραιότητα είναι να εστιάσουμε στον παράγοντα «πελάτη» λαμβάνοντας υπόψη του παράγοντες εκείνους που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πελάτες μας στην Ελλάδα ενόψει της οικονομικής κρίσης.

2. Υπάρχουν «κανόνες» για αποτελεσματική διαχείριση των Logistics;

Εάν κάναμε την ίδια ερώτηση πριν από δεκαπέντε χρόνια, η απάντηση θα ήταν ότι αποτελεσματική διαχείριση των Logistics σημαίνει outsourcing διαδικασιών για την επίτευξη του μικρότερου δυνατού κόστους. Στον 21ο αιώνα ωστόσο, ανακαλύψαμε ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαχείρισης των Logistics είναι η επένδυση στον παράγοντα ευελιξία, έτσι ώστε να μπορούμε να δίνουμε άμεσες και μόνιμες λύσεις στις ανάγκες των πελατών μας. Με την οπτική αυτή, τα Logistics δεν είναι απλά ένας οδηγός για να μειωθεί το κόστος αλλά και ένας τρόπος για να βελτιωθεί η ποιότητα, και να επιτευχθεί η ασφάλεια, έτσι ώστε να μπορεί μια εταιρεία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Προκειμένου δε να μιλάμε για αποτελεσματικότητα στα logistics, θα πρέπει πρώτα να έχουμε εξασφαλίσει αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση. Εδώ ακριβώς είναι που υπεισέρχεται η αξία του know-how και της εμπειρίας, καθώς είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι επενδύοντας στους ανθρώπους μιας εταιρείας και στη γνώση, η εταιρεία γίνεται αυτομάτως περισσότερο ανοικτή σε νέες τεχνολογίες και άρα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις απαιτήσεις των πελατών της.

 

3. Οι νέες τεχνολογίες, όπως το RFID, είναι χρήσιμες για την υποστήριξη των διεργασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας;

Φυσικά και ναι! Ειδικά τα συστήματα ‘pick to light’ θα είναι παντού τα επόμενα δέκα χρόνια. Δυστυχώς, ωστόσο, τα κόστη εξακολουθούν να είναι μεγάλα για τις επενδύσεις στον τομέα των logistics, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μην τολμούν την υλοποίησή τους. Εκείνο όμως που τελικά θα κρίνει τη υιοθέτηση ή όχι των νέων τεχνολογιών θα είναι η τιμή που α διαμορφωθεί μελλοντικά και που θα προκύψει από τη σύγκριση προσφοράς – ζήτησης.

4. Κατά τη γνώμη σας υπάρχουν «μυστικά επιτυχίας» στα Logistics;

Η κατανόηση των αναγκών του πελάτη και στη συνέχεια η ανταπόκριση σε αυτές είναι ο πρωταρχικός κανόνας σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας και κατά συνέπεια και στα Logistics. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη δευτερογενείς παράγοντες όπως: η ταχύτητα, η ικανότητα ‘proactive’ δράσης, και η ποιότητα των υπηρεσιών. Η γνώση (‘know-how’) σε συνδυασμό με την διαφοροποίηση των λειτουργιών είναι αυτή που θα δώσει άμεση και μόνιμη απάντηση στις ανάγκες των πελατών. Αυτό είναι τελικά και το «κλειδί» της επιτυχίας στα logistics.

5. Ποιός είναι ο συνδυασμός των ροών ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία? Κατά τη γνώμη σας, οι δύο χώρες θα έχουν όφελος από επέκταση της υπάρχουσας συνεργασίας;

Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει μεγάλη ανεξερεύνητη δυναμική στη συνεργασία των δυο χωρών. Μοιάζει με ένα χρυσορυχείο που όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχει αλλά κανένας δεν είναι αρκετά γενναίος για να σκάψει κάτω από την πέτρα. Εμείς στη ‘CEVA Logistics’ είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε πάνω σε αυτό, να καταθέσουμε τη γνώση και την εμπειρία μας όχι μόνο αναφορικά με την αγορά της Τουρκίας αλλά και με τις αγορές των άλλων χωρών.

Ρεπορτάζ: Χ.Κ Λαζαρόπουλος – Φωτό : CEVA Logistics

Ο Operations Director της ΄΄CEVA Logistics΄΄ στην Ελλάδα, κ. Yaltcin Cetinkaya αναλύει τα σημερινά δεδομένα που επικρατούν στην εφοδιαστική αλυσίδα και επεξηγεί τους κανόνες για την αποτελεσματική διαχείριση των Logistics.

1. Θα μπορούσατε να περιγράψετε στους αναγνώστες του περιοδικού μας τη μεθοδολογία και τις διαδικασίες που ακολουθούνται στην ‘CEVA Logistics’?

Αναμφισβήτητα, η επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών Logistics, που ακολουθούνται μέχρι το προϊόν να γίνει διαθέσιμο στον τελικό καταναλωτή. Τα Logistics κάνουν τη διαφορά καθώς είναι εκείνα που διαμορφώνουν και πιστοποιούν τη θέση του προϊόντος στην αγορά. Έχοντας επίγνωση αυτής της μεγάλης ευθύνης, εμείς στη ‘CEVA Logistics’, είμαστε αποφασισμένοι να φέρουμε και να εδραιώσουμε στην Ελλάδα την άριστη επιχειρησιακή μεθοδολογία που ακολουθούμε και στις υπόλοιπες χώρες. Συγκεκριμένα, έχουμε επενδύσει σε προγράμματα που δίνουν κίνητρα στους ανθρώπους μας να βελτιώνουν διαρκώς την αποδοτικότητά τους. Παρακολουθούμε στενά τις επιδόσεις των υποκαταστημάτων μας και έχουμε μια διεθνή ομάδα, που απαρτίζεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες, οι οποίοι παρέχουν εκπαιδευτική υποστήριξη σε τέσσερις κρίσιμους τομείς:

  1. ‘Smart Solutions’. Αφορά την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών σε δραστηριότητες – κλειδιά υπό την μορφή projects στα οποία συμμετέχουν και οι πελάτες μας. Το αποτέλεσμα είναι να καλύπτονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των πελατών μας.
  2. ‘Global Standard Metrics – GSM’. Εάν δεν μπορείς να μετρήσεις, δεν μπορείς και να διοικήσεις. Έχουμε σχεδιάσει και εφαρμόσει ένα «πακέτο» από μέτρα απόδοσης έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε διαρκή βελτίωση στην αποτελεσματικότητα, στην ποιότητα, στην εξυπηρέτηση, στην ασφάλεια και φυσικά στο ανθρώπινο δυναμικό.
  3. ‘LEAN culture’. Έχουμε επενδύσει τόσο χρόνο όσο και κεφάλαιο για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις πρακτικές της LEAN μεθοδολογίας στις διεργασίες logistics. Ενθαρρύνουμε τους υπαλλήλους μας να υιοθετούν πρακτικές που να εντοπίζουν και να εξαφανίζουν ενδεχόμενες απώλειες χρόνου, ακαμψίες και αστάθμητες μεταβλητές.
  4. ‘Zero Defect Start-Up – ZDS’. Πρόκειται για μεθοδολογία project management που μας βοηθά να ελαχιστοποιούμε τον παράγοντα του ρίσκου στα νέα projects, μέσα από την εδραίωση συνεργασίας ‘win-win’ με τους πελάτες μας.

 

 

2. Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές ανάμεσα στις παλαιότερες και τις σημερινές πρακτικές της ‘CEVA Logistics’;

Η καθιέρωση και η εφαρμογή συγκεκριμένων προτύπων είναι πολύ σημαντική, όπως επίσης σημαντική είναι η επίτευξη ομοιομορφίας σε κάθε σημείο των διεργασιών Logistics. H ‘CEVA Logistics’, είναι μια διεθνής εταιρεία που αριθμεί πάνω από 50.000 εργαζομένους, έχει μια σεβαστή εμπειρία στην αγορά και συνεχώς επενδύει σε αυτήν. Η ίδια φιλοσοφία διέπει και την ‘CEVA Logistics’ στην Ελλάδα. Η εμπειρία στο χώρο των logistics που έχει αποκτηθεί από τα σημεία της εταιρείας μας σε όλο τον κόσμο είναι έτοιμη να εφαρμοστεί οπουδήποτε απαιτηθεί. Σε συνάρτηση πάντα με τη ζήτηση, είμαστε πλέον σε θέση να δείχνουμε κάποιο βαθμό εξειδίκευσης σε κάποιους τομείς , κάτι που συνιστά και τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τις πρακτικές της ‘CEVA Logistics’ που ακολουθούσαμε στο παρελθόν.

3. Ποιο είναι το επιχειρησιακό πλάνο για το 2011, για την αποθήκευση και την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεδομένου μάλιστα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα?

Αν εξαιρέσουμε το αριστείο επιχειρηματικότητας για το 2011, έχουμε δώσει άμεση προτεραιότητα σε δυο κύριους τομείς. Καταρχάς, υπάρχει ένα project που καλύπτει όλους τους ενεργούς και τους εν δυνάμει πελάτες της ‘CEVA Logistics’ και που στόχο έχει να βελτιώσει τη διαχείριση της βάσης πληροφοριών μας. Παράλληλα, προτεραιότητα είναι να εστιάσουμε στον παράγοντα «πελάτη» λαμβάνοντας υπόψη του παράγοντες εκείνους που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πελάτες μας στην Ελλάδα ενόψει της οικονομικής κρίσης.

2. Υπάρχουν «κανόνες» για αποτελεσματική διαχείριση των Logistics;

Εάν κάναμε την ίδια ερώτηση πριν από δεκαπέντε χρόνια, η απάντηση θα ήταν ότι αποτελεσματική διαχείριση των Logistics σημαίνει outsourcing διαδικασιών για την επίτευξη του μικρότερου δυνατού κόστους. Στον 21ο αιώνα ωστόσο, ανακαλύψαμε ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαχείρισης των Logistics είναι η επένδυση στον παράγοντα ευελιξία, έτσι ώστε να μπορούμε να δίνουμε άμεσες και μόνιμες λύσεις στις ανάγκες των πελατών μας. Με την οπτική αυτή, τα Logistics δεν είναι απλά ένας οδηγός για να μειωθεί το κόστος αλλά και ένας τρόπος για να βελτιωθεί η ποιότητα, και να επιτευχθεί η ασφάλεια, έτσι ώστε να μπορεί μια εταιρεία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Προκειμένου δε να μιλάμε για αποτελεσματικότητα στα logistics, θα πρέπει πρώτα να έχουμε εξασφαλίσει αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση. Εδώ ακριβώς είναι που υπεισέρχεται η αξία του know-how και της εμπειρίας, καθώς είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι επενδύοντας στους ανθρώπους μιας εταιρείας και στη γνώση, η εταιρεία γίνεται αυτομάτως περισσότερο ανοικτή σε νέες τεχνολογίες και άρα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις απαιτήσεις των πελατών της.

 

3. Οι νέες τεχνολογίες, όπως το RFID, είναι χρήσιμες για την υποστήριξη των διεργασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας;

Φυσικά και ναι! Ειδικά τα συστήματα ‘pick to light’ θα είναι παντού τα επόμενα δέκα χρόνια. Δυστυχώς, ωστόσο, τα κόστη εξακολουθούν να είναι μεγάλα για τις επενδύσεις στον τομέα των logistics, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μην τολμούν την υλοποίησή τους. Εκείνο όμως που τελικά θα κρίνει τη υιοθέτηση ή όχι των νέων τεχνολογιών θα είναι η τιμή που α διαμορφωθεί μελλοντικά και που θα προκύψει από τη σύγκριση προσφοράς – ζήτησης.

4. Κατά τη γνώμη σας υπάρχουν «μυστικά επιτυχίας» στα Logistics;

Η κατανόηση των αναγκών του πελάτη και στη συνέχεια η ανταπόκριση σε αυτές είναι ο πρωταρχικός κανόνας σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας και κατά συνέπεια και στα Logistics. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη δευτερογενείς παράγοντες όπως: η ταχύτητα, η ικανότητα ‘proactive’ δράσης, και η ποιότητα των υπηρεσιών. Η γνώση (‘know-how’) σε συνδυασμό με την διαφοροποίηση των λειτουργιών είναι αυτή που θα δώσει άμεση και μόνιμη απάντηση στις ανάγκες των πελατών. Αυτό είναι τελικά και το «κλειδί» της επιτυχίας στα logistics.

5. Ποιός είναι ο συνδυασμός των ροών ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία? Κατά τη γνώμη σας, οι δύο χώρες θα έχουν όφελος από επέκταση της υπάρχουσας συνεργασίας;

Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει μεγάλη ανεξερεύνητη δυναμική στη συνεργασία των δυο χωρών. Μοιάζει με ένα χρυσορυχείο που όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχει αλλά κανένας δεν είναι αρκετά γενναίος για να σκάψει κάτω από την πέτρα. Εμείς στη ‘CEVA Logistics’ είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε πάνω σε αυτό, να καταθέσουμε τη γνώση και την εμπειρία μας όχι μόνο αναφορικά με την αγορά της Τουρκίας αλλά και με τις αγορές των άλλων χωρών.

Ρεπορτάζ: Χ.Κ Λαζαρόπουλος – Φωτό : CEVA Logistics

Ο Operations Director της ΄΄CEVA Logistics΄΄ στην Ελλάδα, κ. Yaltcin Cetinkaya αναλύει τα σημερινά δεδομένα που επικρατούν στην εφοδιαστική αλυσίδα και επεξηγεί τους κανόνες για την αποτελεσματική διαχείριση των Logistics.

1. Θα μπορούσατε να περιγράψετε στους αναγνώστες του περιοδικού μας τη μεθοδολογία και τις διαδικασίες που ακολουθούνται στην ‘CEVA Logistics’?

Αναμφισβήτητα, η επιτυχία ενός προϊόντος στην αγορά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών Logistics, που ακολουθούνται μέχρι το προϊόν να γίνει διαθέσιμο στον τελικό καταναλωτή. Τα Logistics κάνουν τη διαφορά καθώς είναι εκείνα που διαμορφώνουν και πιστοποιούν τη θέση του προϊόντος στην αγορά. Έχοντας επίγνωση αυτής της μεγάλης ευθύνης, εμείς στη ‘CEVA Logistics’, είμαστε αποφασισμένοι να φέρουμε και να εδραιώσουμε στην Ελλάδα την άριστη επιχειρησιακή μεθοδολογία που ακολουθούμε και στις υπόλοιπες χώρες. Συγκεκριμένα, έχουμε επενδύσει σε προγράμματα που δίνουν κίνητρα στους ανθρώπους μας να βελτιώνουν διαρκώς την αποδοτικότητά τους. Παρακολουθούμε στενά τις επιδόσεις των υποκαταστημάτων μας και έχουμε μια διεθνή ομάδα, που απαρτίζεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες, οι οποίοι παρέχουν εκπαιδευτική υποστήριξη σε τέσσερις κρίσιμους τομείς:

  1. ‘Smart Solutions’. Αφορά την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών σε δραστηριότητες – κλειδιά υπό την μορφή projects στα οποία συμμετέχουν και οι πελάτες μας. Το αποτέλεσμα είναι να καλύπτονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των πελατών μας.
  2. ‘Global Standard Metrics – GSM’. Εάν δεν μπορείς να μετρήσεις, δεν μπορείς και να διοικήσεις. Έχουμε σχεδιάσει και εφαρμόσει ένα «πακέτο» από μέτρα απόδοσης έτσι ώστε να επιτυγχάνουμε διαρκή βελτίωση στην αποτελεσματικότητα, στην ποιότητα, στην εξυπηρέτηση, στην ασφάλεια και φυσικά στο ανθρώπινο δυναμικό.
  3. ‘LEAN culture’. Έχουμε επενδύσει τόσο χρόνο όσο και κεφάλαιο για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τις πρακτικές της LEAN μεθοδολογίας στις διεργασίες logistics. Ενθαρρύνουμε τους υπαλλήλους μας να υιοθετούν πρακτικές που να εντοπίζουν και να εξαφανίζουν ενδεχόμενες απώλειες χρόνου, ακαμψίες και αστάθμητες μεταβλητές.
  4. ‘Zero Defect Start-Up – ZDS’. Πρόκειται για μεθοδολογία project management που μας βοηθά να ελαχιστοποιούμε τον παράγοντα του ρίσκου στα νέα projects, μέσα από την εδραίωση συνεργασίας ‘win-win’ με τους πελάτες μας.

 

 

2. Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές ανάμεσα στις παλαιότερες και τις σημερινές πρακτικές της ‘CEVA Logistics’;

Η καθιέρωση και η εφαρμογή συγκεκριμένων προτύπων είναι πολύ σημαντική, όπως επίσης σημαντική είναι η επίτευξη ομοιομορφίας σε κάθε σημείο των διεργασιών Logistics. H ‘CEVA Logistics’, είναι μια διεθνής εταιρεία που αριθμεί πάνω από 50.000 εργαζομένους, έχει μια σεβαστή εμπειρία στην αγορά και συνεχώς επενδύει σε αυτήν. Η ίδια φιλοσοφία διέπει και την ‘CEVA Logistics’ στην Ελλάδα. Η εμπειρία στο χώρο των logistics που έχει αποκτηθεί από τα σημεία της εταιρείας μας σε όλο τον κόσμο είναι έτοιμη να εφαρμοστεί οπουδήποτε απαιτηθεί. Σε συνάρτηση πάντα με τη ζήτηση, είμαστε πλέον σε θέση να δείχνουμε κάποιο βαθμό εξειδίκευσης σε κάποιους τομείς , κάτι που συνιστά και τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τις πρακτικές της ‘CEVA Logistics’ που ακολουθούσαμε στο παρελθόν.

3. Ποιο είναι το επιχειρησιακό πλάνο για το 2011, για την αποθήκευση και την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεδομένου μάλιστα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα?

Αν εξαιρέσουμε το αριστείο επιχειρηματικότητας για το 2011, έχουμε δώσει άμεση προτεραιότητα σε δυο κύριους τομείς. Καταρχάς, υπάρχει ένα project που καλύπτει όλους τους ενεργούς και τους εν δυνάμει πελάτες της ‘CEVA Logistics’ και που στόχο έχει να βελτιώσει τη διαχείριση της βάσης πληροφοριών μας. Παράλληλα, προτεραιότητα είναι να εστιάσουμε στον παράγοντα «πελάτη» λαμβάνοντας υπόψη του παράγοντες εκείνους που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πελάτες μας στην Ελλάδα ενόψει της οικονομικής κρίσης.

2. Υπάρχουν «κανόνες» για αποτελεσματική διαχείριση των Logistics;

Εάν κάναμε την ίδια ερώτηση πριν από δεκαπέντε χρόνια, η απάντηση θα ήταν ότι αποτελεσματική διαχείριση των Logistics σημαίνει outsourcing διαδικασιών για την επίτευξη του μικρότερου δυνατού κόστους. Στον 21ο αιώνα ωστόσο, ανακαλύψαμε ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαχείρισης των Logistics είναι η επένδυση στον παράγοντα ευελιξία, έτσι ώστε να μπορούμε να δίνουμε άμεσες και μόνιμες λύσεις στις ανάγκες των πελατών μας. Με την οπτική αυτή, τα Logistics δεν είναι απλά ένας οδηγός για να μειωθεί το κόστος αλλά και ένας τρόπος για να βελτιωθεί η ποιότητα, και να επιτευχθεί η ασφάλεια, έτσι ώστε να μπορεί μια εταιρεία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς. Προκειμένου δε να μιλάμε για αποτελεσματικότητα στα logistics, θα πρέπει πρώτα να έχουμε εξασφαλίσει αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση. Εδώ ακριβώς είναι που υπεισέρχεται η αξία του know-how και της εμπειρίας, καθώς είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι επενδύοντας στους ανθρώπους μιας εταιρείας και στη γνώση, η εταιρεία γίνεται αυτομάτως περισσότερο ανοικτή σε νέες τεχνολογίες και άρα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις απαιτήσεις των πελατών της.

 

3. Οι νέες τεχνολογίες, όπως το RFID, είναι χρήσιμες για την υποστήριξη των διεργασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας;

Φυσικά και ναι! Ειδικά τα συστήματα ‘pick to light’ θα είναι παντού τα επόμενα δέκα χρόνια. Δυστυχώς, ωστόσο, τα κόστη εξακολουθούν να είναι μεγάλα για τις επενδύσεις στον τομέα των logistics, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να μην τολμούν την υλοποίησή τους. Εκείνο όμως που τελικά θα κρίνει τη υιοθέτηση ή όχι των νέων τεχνολογιών θα είναι η τιμή που α διαμορφωθεί μελλοντικά και που θα προκύψει από τη σύγκριση προσφοράς – ζήτησης.

4. Κατά τη γνώμη σας υπάρχουν «μυστικά επιτυχίας» στα Logistics;

Η κατανόηση των αναγκών του πελάτη και στη συνέχεια η ανταπόκριση σε αυτές είναι ο πρωταρχικός κανόνας σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας και κατά συνέπεια και στα Logistics. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη δευτερογενείς παράγοντες όπως: η ταχύτητα, η ικανότητα ‘proactive’ δράσης, και η ποιότητα των υπηρεσιών. Η γνώση (‘know-how’) σε συνδυασμό με την διαφοροποίηση των λειτουργιών είναι αυτή που θα δώσει άμεση και μόνιμη απάντηση στις ανάγκες των πελατών. Αυτό είναι τελικά και το «κλειδί» της επιτυχίας στα logistics.

5. Ποιός είναι ο συνδυασμός των ροών ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία? Κατά τη γνώμη σας, οι δύο χώρες θα έχουν όφελος από επέκταση της υπάρχουσας συνεργασίας;

Θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπάρχει μεγάλη ανεξερεύνητη δυναμική στη συνεργασία των δυο χωρών. Μοιάζει με ένα χρυσορυχείο που όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχει αλλά κανένας δεν είναι αρκετά γενναίος για να σκάψει κάτω από την πέτρα. Εμείς στη ‘CEVA Logistics’ είμαστε διατεθειμένοι να δουλέψουμε πάνω σε αυτό, να καταθέσουμε τη γνώση και την εμπειρία μας όχι μόνο αναφορικά με την αγορά της Τουρκίας αλλά και με τις αγορές των άλλων χωρών.

 

 

MANAGEMENT

ACS ΚΑΙ ΠΥΡΝΑ ΔΩΡΙΖΟΥΝ ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Στηρίζοντας τις πρωτοβουλίες δημιουργικής απασχόλησης και εκπαίδευσης, ως βασικό παράγοντα της ομαλής ένταξης των μικρών προσφύγων στην ελληνική κοινωνία, η ACS παρέχει τη δωρεάν μεταφορά ειδών πρώτης...

ΕΩΣ 10/1/2020 ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» ΤΟΥ ILME

Το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME) συνεχίζοντας να ενισχύει το θεσμό των Ελληνικών Βραβείων Αριστείας στα Logistics «Μέγας Αλέξανδρος», ανακοίνωσε στις 6/12 την έναρξη υποβολής των υπο...

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΕΣΠΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΕΕL

Με τίτλο “F&B Market: Logistics Needs & Trends” η Ελληνική Εταιρεία Logistics πραγματοποίησε στις 2 Δεκεμβρίου θεματική εσπερίδα, υπό την αιγίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά. Σ...

Κλείσιμο [X]