ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ: Η ΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΣΨΠΗΤΗ ΣΤΑ LOGISTICS

Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ BUSINESS CONCEPT SUPPLY CHAIN ΑΠΟΤΙΜΑ ΤΗ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΠΕΠΕΙΡΑΜΕΝΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ.

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 17/07/2013

 

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Έχει θητεύσει κοντά στα μεγαλύτερα ονόματα του συμβουλευτικού κλάδου, έχει περάσει το σύνολο του εργασιακού του βίου μέσα σε εργοστασιακούς κι αποθηκευτικούς  χώρους κι έχει δουλέψει με τους πλέον οξυδερκείς επιχειρηματίες της χώρας και μάλιστα σε διαφορετικά μεταξύ τους projects. Στην ομάδα του περισσεύουν τα Πολυτεχνικά πτυχία κι ο υψηλού επιπέδου επαγγελματισμός, ο ίδιος όμως είναι ιδιαίτερα χαμηλών τόνων και μάλλον αμάθητος απέναντι στη δημοσιότητα - όπως οι περισσότεροι μηχανικοί της γενιάς του.

Ο Γιώργος Χαρωνίτης είναι σήμερα στο τιμόνι της Business Concept Supply Chain και παλεύει κι αυτός, όπως αρκετοί άλλοι συνάδελφοί του κι ανταγωνιστές για να κερδίσει έργα, να αναβαθμίσει επιχειρηματικές διαδικασίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο καλές και οικονομικά προσιτές υπηρεσίες στους πελάτες του που κι αυτοί από την πλευρά τους δοκιμάζονται.  

Από την έναρξη δραστηριότητας η εταιρεία του έχει εκτελέσει πάνω από 250 έργα στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας που αφορούν σχεδιασμού νέων χώρων, αναδιοργανώσεις υφιστάμενων χώρων, οργάνωση δικτύων διανομής, διαχείριση αποθεμάτων κ.α.. Πάνω  από το 80% των έργων αφορά σχεδιασμό και αναδιoργάνωση αποθηκευτικών χώρων. Αυτή τη στιγμή υλοποιεί διάφορα έργα σε Ελλάδα και Κύπρο, διεκδικεί μερικά ακόμα και δείχνει σημάδια αντίστασης στην κρίση.

Την τελευταία διετία η BCSC αντιλαμβανόμενη την πίεση στην επιχειρηματικότητα έχει διαφοροποιήσει την φιλοσοφία της αμοιβής εκτέλεσης  μελετών στοχεύοντας σε συνεργασίες τύπου win-win δηλαδή αμοιβή του συμβούλου από τα προερχόμενα savings της υλοποίησης των μελετών. Αυτή η αλλαγή είναι το αντίδοτο στην κρίση, υποστηρίζει σήμερα ο συνομιλητής μας κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης του L&M στα γραφεία της εταιρείας, στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Κύριε Χαρωνίτη, το τελευταίο διάστημα ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας μετράει απώλειες και η εντύπωση περί ‘φούσκας’ κυριαρχεί σε μερίδα της κοινής γνώμης. Τι γνώμη έχετε εσείς;

Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την επιχειρηματικότητα και παίζει σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή δυναμική κάθε χώρας.  Την τελευταία τετραετία η πτώση της κατανάλωσης, η μείωση των εισαγωγών, η συρρίκνωση των αποθεμάτων, οδηγούν σε μείωση του έργου της εφοδιαστικής στη χώρα. Παράλληλα η χρηματοοικονομική ρευστότητα αλλά και ο κατακερματισμός που υπήρχε στον χώρο των υπηρεσιών της εφοδιαστικής - όπως και σε πολλούς άλλους τομείς της ελληνικής επιχειρηματικότητας -  είναι ο κύριος λόγος του ότι κάποιες εταιρείες οδηγήθηκαν σε κλείσιμο.  Το μέγεθος,  η κρίσιμη μάζα  είναι  βασικό στοιχείο των εταιρειών αυτών – υπάρχουν πολλές μικρές στη χώρα μας- αυτό κρίνεται ως ο σημαντικός παράγοντας σε θέματα συνέργειας χώρων και διανομών αλλά και στον επιμερισμό των γενικών διοικητικών  εξόδων.

Βλέπετε να χειροτερεύει η κατάσταση;

Πιθανότατα να οδηγηθούν και άλλες εταιρείες σε κλείσιμο. Με το κλείσιμο εταιρειών δημιουργούνται μεν κενά τα οποία πιστεύω ότι θα καλυφθούν από τις μεγάλες επιχειρήσεις  του χώρου οι οποίες, λόγω μεγέθους,  συνεχίζουν να έχουν συνέργειες και οικονομίες κλίμακας, καθόσον είναι αυτές που μπορούν την περίοδο κρίσης να πραγματοποιούν επενδύσεις και να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες.

Πως κρίνετε την  πολιτική του ελληνικού κράτους για τα διαμετακομιστικά κέντρα, το Θριάσιο, τα μεγάλα έργα υποδομής κ.ά.

Τα ΣΔΙΤ, είναι  μια σημαντική διαδικασία για προώθηση επενδύσεων. Η κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο θα ήταν ένας σημαντικός πόλος ανάπτυξης, θα συνέβαλε γενικότερα στην εθνική οικονομία.  Η δημιουργία του πρόκειται να συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη – ανάταση εφόσον πραγματοποιηθεί παράλληλα με αυτό και  η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το  λιμάνι του Ικονίου αλλά και ο εκσυγχρονιμός του ΟΣΕ. Θεωρώ ότι αυτό ήταν και απαίτηση των υποψήφιων επενδυτών. Νομίζω, ότι στην χώρα μας δεν   υπάρχει ξεκάθαρη εθνική στρατηγική της πολιτικής ηγεσίας με προτεραιότητες των στόχων. Δεν είναι μόνο το Θριάσιο που έχει μείνει μετέωρο, υπάρχουν  και άλλα εμπορευματικά κέντρα. Το 2008 συμμετείχαμε σε ομάδα σχεδιασμού και προετοιμασίας φακέλου εμπορευματικού κέντρου στην Αυλώνα εκτάσεως 220 στρεμμάτων αποθηκευτικών χώρων. Όλη η προσπάθεια του επενδυτή χάθηκε στον άγνωστο δρόμο της γραφειοκρατίας. Η ιδιωτικοποίηση μέρους του λιμένα με την παρουσία της COSCO είναι επίσης πολύ καλή κίνηση, δεν φθάνει όμως αυτή, πρέπει να ολοκληρωθούν  και τα επόμενα  βήματα αν θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα έχουμε ανάπτυξη μέσω υπηρεσιών.

Πως βλέπετε την  ευρωπαϊκή πολιτική για τις μεταφορές, τις συνδυασμένες μεταφορές, τους διαμετακομιστικούς κόμβους κλπ.

Στην Ευρώπη υπάρχει η τάση για συνδυασμένες μεταφορές με στόχο τη μείωση των οδικών μεταφορών για λόγους οικονομίας και ρύπανσης. Το πρόγραμμα  Marco Polo χρηματοδοτεί έργα που στρέφουν τις εμπορευματικές μεταφορές από τις οδικές στις θαλάσσιες, τις σιδηροδρομικές και τις εσωτερικές πλωτές μεταφορές. Υποστηρίζει δράσεις που στοχεύουν στη μείωση της συμφόρησης, στη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων του συστήματος μεταφορών και στην ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών, διευκολύνει γενικότερα την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα των συστημάτων μεταφοράς σε όλη την Ευρώπη.

Πως βλέπετε το  τρέχον επενδυτικό κλίμα, τις προσπάθειες απόκρουσης της κρίσης από μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, τις αντοχές των παικτών της αγοράς με συμφέροντα ή ενδιαφέροντα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές;

Το κλίμα είναι πολύ αρνητικό, το σύνολο των εταιρειών ανεξαρτήτως μεγέθους επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος τους. Η κρίση είναι αδυσώπητη, ξεκινώντας από την πτώση της κατανάλωσης και τη μείωση των αποθεμάτων.  Ο βαθμός εκμετάλλευσης των χώρων μειώνεται (λόγω μείωσης αποθεμάτων) και παράλληλα στο τελικό σημείο παρατηρείται σημαντική μείωση των drops size με αποτέλεσμα αύξηση του κόστους εφοδιαστικής σε όλα τα επίπεδα. Το επενδυτικό κλίμα είναι πλήρως αρνητικό παρότι καθημερινά όλο και περισσότερες εμπορικές και παραγωγικές επιχειρήσεις επιδιώκουν πλέον να κάνουν μεταβλητό το κόστος της εφοδιαστικής τους  και το συζητούν αυτό με τις εταιρείες 3PL. Με τον τρόπο αυτό οι 3PL καλύπτουν τα προαναφερόμενα κενά. Στην σημερινή περίοδο οι μικρές εταιρείες για να αντέξουν πρέπει να προχωρήσουν σε συνεργασίες ή συγχωνεύσεις, με αυτό τον τρόπο μόνο θα καταστούν ανταγωνιστικές.

Τι γνώμη έχετε για την  απελευθέρωση των οδικών μεταφορών και τον αντίκτυπός τους συνολικά στον κλάδο των logistics;

Ο κλάδος των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα είναι ο κυριότερος για τις εμπορευματικές μεταφορές. Εκτελεί περίπου το 98% του υπεραστικού μεταφορικού έργου. Κάθε κίνηση που τονώνει τον υγιή ανταγωνισμό είναι προς το συμφέρον της αγοράς. Σε αυτά τα πλαίσια η πλήρης απελευθέρωση των οδικών μεταφορών είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Σύμφωνα με την εμπειρία μου η απελευθέρωση των μεταφορών θα συμβάλλει πολύ λίγο στην μείωση του μεταφορικού κόστους.  Θα συμβάλει πολύ περισσότερο  σε αναβάθμιση ορισμένων ποιοτικών παραμέτρων  όπως, βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών, δυνατότητα επενδύσεων σε νέες καινοτόμες τεχνολογίες,  μείωση της μέσης ηλικίας του στόλου,  βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μείωση των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων,  και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

------------------------------------------------------------------------------------

Ο Γιώργος Χαρωνίτης

Ο Γιώργος Χαρωνίτης είναι μηχανολόγος μηχανικός Ε.Μ.Π. κι έχει λάβει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη διοίκηση επιχειρήσεων.  Ξεκίνησε τον επαγγελματικό βίο του  το 1990 στην εταιρεία PLANNING A.E., στην οποία εργάστηκε μια τετραετία και συνέχισε στην ΕΛΓΕΚΑ για τρία χρόνια ως logistics manager. Το 1997 επέστρεψε στην PLANNING A.E. και παρέμεινε για τέσσερα χρόνια.  Το 2002 δοκίμασε τις δυνάμεις του ως ανεξάρτητος σύμβουλος επιχειρήσεων και το 2003 ίδρυσε την Business Concept.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

ΝΕΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΑΠΟΘΗΚΩΝ ΤΗΣ ΒΙΕΜΕΤ Γ. ΤΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ

Με το νέο πρότυπο ΕΝ ISO 9001:2015 του Διεθνούς Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητος επαναπιστοποιήθηκε πρόσφατα η ΒΙΕΜΕΤ Γ. Τιτόπουλος ΑΕΒΕ. Η επαναπιστοποίηση από τον διεθνή και πλέον αξιόπιστο οργανισμ...

ΠΕΡΑΣΕ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΡΙΑΣΙΟ, ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ 2019 ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΗ ΤΟΥ

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, η οποία προβλέπει ότι έκταση περίπου 566 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, παραχωρείται για 60 έτη προς εκ...

ΤΡΕΙΣ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΑΛΕΤΟΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΟΙ ΒΟΥΡΛΟΥΜΗ Α.Ε.Β.Ε.

Από το 1967 η ΑΦΟΙ ΒΟΥΡΛΟΥΜΗ Α.Ε.Β.Ε. συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο των ανυψωτικών περονοφόρων και των μηχανημάτων έργου. Εδώ και επτά χρόνια, μάλιστα, έχει την αποκλειστική...

Κλείσιμο [X]