ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΕΡΓΟ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑΣ: ΠΑΝΤΟΥ, ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΩΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΓΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΥΟ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ.

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 26/07/2013

 

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στη Ελλάδα, μέλος του πολυεθνικού ομίλου Heineken, αποφάσισε πρόσφατα να αναδιοργανώσει τη διαχείριση του διαφημιστικού υλικού και των παγίων της σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας: από τον προμηθευτή και τον 3PL συνεργάτη μέχρι το κατάστημα - πελάτη. Έργο σύνθετο και μοναδικό, εξαιτίας της αυξημένης διαφημιστικής παρουσίας που έχει η εταιρεία και των δεκάδων events που λαμβάνουν χώρα ανά την επικράτεια και την αφορούν.

Όπως αναφέρει σχετικά ο Μίλτος Χρηστίδης, Sales Audit & POS Manager στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η ιδιαιτερότητα του έργου έγκειται στο γεγονός ότι τα διακινούμενα προϊόντα έχουν τελείως ιδιαίτερα σχήματα και πληθώρα κωδικών (ποτήρια, σουβέρ, ανοιχτήρια, πετσέτες, αφίσες, ομπρέλες, επιγραφές κ.ά.), ενώ τα σημεία παράδοσης δεν είναι συμβατικά καθώς πολλά είναι beach bars σε απομονωμένες ή δύσκολα προσβάσιμες παραλίες στις οποίες πραγματοποιούνται πάρτι, συναυλίες, εκδηλώσεις και happenings. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία και τα προϊόντα της (Amstel, Heineken, Άλφα, Fischer κ.ά.) πρέπει να βρίσκονται έγκαιρα στα σημεία αποστολών, και μαζί τους όλο το διαφημιστικό και προωθητικό υλικό.

Για την υλοποίηση του έργου η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάστηκε με τη Synergy, εταιρεία παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics για το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας με δραστηριότητες στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η εταιρεία διαθέτει τρία κέντρα διανομής και έξι hub (σε Ασπρόπυργο, Σχηματάρι, Θεσσαλονίκη, Κατερίνη, Κοζάνη, Λάρισα, Πάτρα, Ρόδο και Κρήτη), έχει στεγασμένες αποθήκες 43.500 τ.μ., εκτελεί περίπου 180.000 παραγγελίες το χρόνο και παραδίδει σε περίπου 75.000 σημεία.

Φυσιογνωμία του έργου

Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 7,7 εκατ. ευρώ στο οποίο συμμετέχουν 12 άτομα. Αφορά τη διακίνηση 7.500 παλετών το χρόνο καθώς και 13.000 χαρτοκιβωτίων, με 44.000 παραγγελίες κατ’ έτος, 6-7 γραμμών ανά παραγγελία και περίπου 27.500 σημεία παράδοσης. Το 65% του έργου πραγματοποιείται το διάστημα Μαΐου - Ιουλίου, και στην κορύφωσή του το έργο φτάνει τις 500 - 600 παραγγελίες την ημέρα.

Όπως είναι αναμενόμενο, οι παραδόσεις ενός τέτοιου έργου είναι μπελάς. Το 6% είναι επείγουσες παραδόσεις έκτακτων γεγονότων, το 25% είναι βραδινές παραδόσεις σε εκδηλώσεις ή πάρτι ενώ 15% των παραδόσεων γίνεται σε απομακρυσμένα σημεία. Τα πιο δύσκολα σημεία, σύμφωνα με το Μίλτο Χρηστίδη είναι τα ιστορικά κέντρα παραθεριστικών πόλεων, σημεία στην άγονη γραμμή, beach bar και club. Στο έργο περιλαμβάνεται η αποσυσκευασία και ανακύκλωση υλικών συσκευασίας, καθώς και η ανασυσκευασία.

Για την υλοποίηση του έργου χρειάστηκε να οριστούν account manager έργου από την πλευρά της Αθηναϊκής και από την πλευρά της Synergy, ενώ οι συνεργάτες του έργου χρειάστηκε να εκπαιδευτούν στις τεχνικές προδιαγραφές του. Εξετάστηκαν οι συμβάσεις της πολυεθνικής εταιρείας με το δίκτυο διανομής, αναζητήθηκαν εναλλακτικές λύσεις διανομής ανά περιοχή, ενεργοποιήθηκαν transportation support services, έγινε πρόβλεψη για inbound/outbaound ανά μήνα. Χρειάστηκε όμως να πραγματοποιηθούν μηνιαία meeting κι έγιναν επιτόπιες έρευνες σε συγκεκριμένους πελάτες. Σε συνεργασία με άλλα καίρια τμήματα της επιχείρησης, όπως το sales, το Marketing και το logistics, υλοποιήθηκε ο σχεδιασμός για το επόμενο έτος.

Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα του έργου ήταν εντυπωσιακά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Βασίλης Νικολακόπουλος, business development manager στη Synergy, η μείωση κόστους ανήλθε σε 7% της συνολικής αξίας του έργου, κάπου 780.000 ευρώ. Ασφαλώς η κατάσταση που αντιμετωπίζει σήμερα η εταιρεία είναι αρκετά διαφορετική από το πρόσφατο παρελθόν, καθώς η κατανάλωση είναι πια περιορισμένη. Οι παραγγελίες από 44.000 το 2009 έπεσαν στις 37.000 το 2011, το απόθεμα από 2,5 εκατ. τεμάχια το 2009 έπεσε στα 750.000 τεμάχια πέρυσι, ενώ οι κωδικοί από 870 το 2009 περιορίστηκαν σε 500 πέρυσι. Οι βραδινές παραδόσεις έπεσαν από 25% των συνολικών το 2009 σε 19% πέρυσι, ενώ αυξήθηκαν οι απομακρυσμένες περιοχές στις οποίες χρειάστηκε να μετακινηθούν τα προϊόντα από 15% του συνόλου των σημείων σε 35%.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ... ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ!

Η ανάπτυξη των αλυσίδων λιανεμπορίου στη χώρα μας και η διαμόρφωση των σύγχρονων κεντρικών αποθηκών του συνδυάζει τη συνύπαρξη καταναλωτικών προϊόντων με εύφλεκτες και εκρηκτικές ουσίες, γεγονός που α...

ΧΡΥΣΌ ΒΡΑΒΕΊΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ONLINE DATA ΣΤΑ SUPPLY CHAIN AWARDS 2018

Χρυσό Βραβείο έλαβε η OnLine Data στα SUPPLY CHAIN AWARDS 2018 για την πρωτοποριακή πλατφόρμα WeSea Web Maritime Suite, στην κατηγορία «Ψηφιοποίηση στην Εφοδιαστική Αλυσίδα»....

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΤΡΟ AGROLOGISTICS

Κοινή εταιρεία για τη δημιουργία κέντρου Agrologistics, στο πρώην στρατόπεδο Ζιάκα στην περιοχή Κορδελιού Θεσσαλονίκης, σε μια έκταση 125 στρεμμάτων και με το κόστος της επένδυσης να ξεπερνά τα 50 εκα...

Κλείσιμο [X]