ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΤΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΚΑΙ ΤΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ROSCO

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/10/2013

 

Τρεις σημαντικές σιδηροδρομικές εταιρείες, δύο από τις οποίες θεωρούνται κολοσσοί διεκδικούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά από το άνοιγμα των προσφορών στις 16 Σεπτεμβρίου, ενώ σήμερα ανακοινώθηκε ότι άλλες τρεις διεκδικούν την εταιρεία τροχαίου υλικού, επισκευών και συντήρησης, τη ROSCO.

Όσο αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι δύο διεκδικήτριες είναι από τις αναμενόμενες:: ο γαλλικός όμιλος της SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) και ο ρωσικός γίγαντας της RZD. Αουτσάιντερ υπήρξε η  ρουμανική Grup Feroviar Roman.

Οι Γάλλοι, διαθέτοντας  τεχνολογική υπεροχή και σε συνεργασία με την Trenitalia (η οποία πάντως έχει αρκετά προβλήματα), επιθυμούν να επεκταθούν στα Βαλκάνια. Οι Ρώσοι- με το μεγαλύτερο δίκτυο στον κόσμο- από επιθυμούν διακαώς να συνδέσουν το άκρο των Βαλκανίων με την ευρωπαϊκή ενδοχώρα στην οποία έχουν συμφέροντα, οι ατυχείς όμως δηλώσεις του προέδρου της Ρωσικής Άνω Βουλής Βαλεντίνο Ματβιένκο, ότι δεν μπορεί να αγοραστεί σιδηρόδρομος χωρίς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ίσως θέσουν τους Ρώσους εκτός μάχης.

Ο τρίτος παίκτης είναι έκπληξη: η CFR (φωτογραφία) ανήκει στο Ρουμάνο επιχειρηματία Gruia Stoica, επικεφαλής του Grampet Group Roman ο οποίος εδώ και μια 15ετία κερδίζει συνεχώς έδαφος στη σιδηροδρομική αγορά εξαγοράζοντας αρχικά τη ρουμανική δημόσια εταιρεία σιδηροδρόμων και, στη συνέχεια, την κροατική. Η πιο γνωστή από τις εταιρείες που βρίσκονται στο portfolio του ανερχόμενου επιχειρηματία είναι η Grup Feroviar Roman. Εντύπωση πάντως  προκαλεί το γεγονός ότι δεν προσήλθαν στη μάχη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Κινέζοι, οι οποίοι μετά κι από αυτή την εξέλιξη φαίνεται πως διατηρούν το ενδιαφέρον τους μόνο στα λιμενικά ζητήματα.

Όσο αφορά τη ROSCO με την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος από τρία  επενδυτικά σχήματα, έληξε σήμερα η προθεσμία υποβολής εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για την απόκτηση ποσοστού 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού  η οποία εδώ και μήνες έχει περάσει στην ιδιοκτησία του ΤΑΙΠΕΔ.

Στην ανακοίνωση του το Ταμείο υποστηρίζει ότι «Μέσω της αξιοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ  αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου υλικού καθώς και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προσφερόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών  στην Ελλάδα». Στις θέσεις αυτές οι εργαζόμενοι στην εταιρεία αντιπαραθέτουν τις δικές τους απόψεις καθώς θεωρούν την πώληση ως εκποίηση δημόσιας περιουσίας, ενώ μεταφέρουν και την αρνητική σε ορισμένα κράτη του εξωτερικού εμπειρία από το πέρασμα της συντήρησης του δικτύου σε ιδιωτικές εταιρείες.

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Κ. ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΟ VIOLETA BULC

Το ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά και στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο δίκτυο μεταφοράς αγαθών και στην ενίσχυση των παραμέτρων εκείνων που αναδεικνύουν αυτόν το ρόλο, υπογράμμισε ο Υπου...

ΠΛΩΡΗ ΤΟΥ ΟΛΠ ΓΙΑ ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Σπάζοντας το όριο των 5 εκατ. TEU, ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά έρχεται πολύ κοντά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων....

ΣΕΒ: ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ ΣΕ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών από επιχειρήσεις – μέλη του, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΣΕΒ (Τετάρτη, 30/10/2019), το εργαστήριο ExportReady Master με θέμα: «Στρατηγικές και Πρακτικές Διείσ...

Κλείσιμο [X]