ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Η Βίκυ Τσακλάνου της «PCDC» ζητά από τις ελληνικές εταιρείες logistics να γίνουν πιο εξωστρεφείς και να κινηθούν εκτός ελληνικών συνόρων.

ΒΙΚΥ ΤΣΑΚΛΑΝΟΥ (PCDC): ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΝΕΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ‘ΠΟΡΤΕΣ’

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ ΥΦΕΣΗ, ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ LOGISTICS ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ… ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ. Η ΒΙΚΥ ΤΣΑΚΛΑΝΟΥ ΤΗΣ «PCDC» ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ LOGISTICS

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 29/10/2013

 

Έμπειρο στέλεχος της εφοδιαστικής αλυσίδας και αεικίνητη επαγγελματίας, η Βίκυ Τσακλάνου είναι μια γνώριμη φιγούρα στον κλάδο. Έχει εργαστεί σε μεγάλους επιχειρηματικούς οργανισμούς τόσο από τη μερικά του εμποροβιομηχανικού τομέα όσο και από τη μεριά των logistics (Starbucks Coffee και ΜΑΒΕ).

Κυρία Τσακλάνου, ποια είναι η κατάσταση αυτή τη στιγμή στα ελληνικά logistics, και πώς κρίνετε την προσπάθεια των επιχειρήσεων για μείωση του κόστους των logistics;

Βίκυ Τσακλάνου: Η μείωση πωλήσεων λιανικής και χονδρικής για τέσσερα συνεχόμενα έτη και με διψήφια ποσοστά τα τελευταία δύο έτη, σε συνδυασμό με την περιορισμένη ρευστότητα, έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη δομή των εφοδιαστικών αλυσίδων των εμπορικών εταιρειών, οι οποίες αλλαγές αντανακλούν άμεσα στο μοντέλο λειτουργίας των εταιρειών 3PL. Πλέον, οι εμπορικές εταιρείες διατηρούν χαμηλότερο ύψος αποθεμάτων και ταυτόχρονα αυξάνουν το τεμαχιακό picking έναντι του κιβωτιακού για τη συλλογή παραγγελιών τους.

Αυτό σημαίνει για τους 3PL ότι θα έχουν αποθήκες με κενές θέσεις κυρίως από το δεύτερο επίπεδο ραφιών και πάνω, σχεδόν ισάριθμο εργατικό δυναμικό που όμως θα κάνει «δουλειά τεμαχίου» και όχι τόσο «κιβωτίου ή παλέτας», και πλέον οι ελεύθεροι χώροι για «πικάρισμα», αναμονή παραγγελιών, cross-docking δε θα φθάνουν.

Επόμενο είναι οι 3PL εταιρείες να ψάχνουν τρόπο να αλλάξουν τη δομή των ακινήτων τους και να διαμορφώσουν νέες αποθήκες για άλλο μοντέλο λειτουργίας. Όσον αφορά το δίκτυο διανομής, οι παραδόσεις αυξάνονται σημαντικά ως προς τη συχνότητα αλλά ελαχιστοποιούνται ως προς τις ποσότητες ανά παράδοση. Λόγω επισφαλειών και έλλειψης ρευστότητας, έχουν αυξηθεί οι ανάγκες σε είσπραξη αντικαταβολών με την παράδοση εμπορευμάτων, και πολλές φορές η είσπραξη μετρητών τίθεται ως προϋπόθεση για την εκτέλεση παραδόσεων.

Η πλειοψηφία των εμπορικών εταιρειών παραδίδουν στα τελικά σημεία κατανάλωσης αποφεύγοντας να αφήνουν μεγαλύτερα ανοιχτά «υπόλοιπα» στους ενδιάμεσους, που άλλοτε τους διευκόλυναν σε ιδιαιτερότητες τοπικών διανομών στους επιμέρους νομούς.

Όλα αυτά απαιτούν ένα διαφορετικό δίκτυο διανομής, με πρόγραμμα παραδόσεων που να προσφέρει ειδικές υπηρεσίες και να «βλέπει» όσο το δυνατό περισσότερες «πόρτες» μικρές και μεγάλες και με τη μέγιστη δυνατή συχνότητα. Απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία του προγράμματος παραδόσεων είναι να εναρμονίζονται αντίστοιχα οι πωλητές των εταιρειών όσον αφορά τις επισκέψεις τους στα σημεία αυτά.

Πώς αντιμετωπίζετε εσείς την κατάσταση που έχει προκύψει;

Βίκυ Τσακλάνου: Το έργο των 3PL αλλάζει και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο. Οι περισσότερες εμπορικές εταιρείες αποσκοπούν στο να διατηρήσουν ισορροπία μεταξύ του κόστους και των μειούμενων εσόδων τους από πωλήσεις. Είναι κανόνας επιβίωσης για τις περισσότερες επιχειρήσεις της χώρας μας, και το αντιλαμβανόμαστε. Παρ’ όλα αυτά, δεν ακολουθούμε πολιτική μειωμένων τιμών μόνο και μόνο για να ενισχύσουμε το πελατολόγιό μας. Θεωρούμε λάθος πολιτική το να συνάπτουμε ζημιογόνες συνεργασίες που ενέχουν πολλούς κινδύνους για την εταιρεία μας αλλά και τους πελάτες μας, που πολλοί από αυτούς μάς εμπιστεύονται για πάνω από 30 χρόνια.

Οι εξοικονομήσεις κόστους επέρχονται από καινοτομίες και πρωτοποριακές λύσεις που φροντίζουμε να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε με νέες επενδύσεις και συνέργειες. Είναι λάθος να μπούμε σε πόλεμο τιμών που απαξιώνουν τον κλάδο, ρίχνουν το επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών και απομειώνουν το χρόνο ζωής των 3PL επιχειρήσεων. Κάθε νέα έκδοση της ICAP με την κλαδική μελέτη των 3PL εμφανίζει και μικρότερο κατάλογο εταιρειών. Έτσι, λοιπόν, είναι στρατηγική επιλογή μας να προσπαθούμε για μειωμένα κόστη μόνο μέσω εξυπνότερων λύσεων και πιο μελετημένων προσεγγίσεων, χρησιμοποιώντας εργαλεία της τεχνολογίας που θα μας βοηθήσουν να είμαστε αποτελεσματικότεροι, έτσι ώστε να συμβάλουμε σε εξοικονομήσεις προς όφελος των πελατών μας αλλά και δικό μας.

Τι περιμένετε από την Πρωτοβουλία των ΣΕΒ/ΕΕL και τι από τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics;

Βίκυ Τσακλάνου: Το πρώτο βήμα ήταν να συγκροτηθεί μια ομάδα από εμπορικές, βιομηχανικές, 3PL επιχειρήσεις και θεσμικούς φορείς που έχουν γνώση της αγοράς και των αναγκαίων υποδομών και πράξεων στον κλάδο των Logistics. Με την ενεργητική υποστήριξη του ΣΕΒ και της EEL, συντονίστηκε αυτή η Ομάδα Πρωτοβουλίας με σκοπό τη διαμόρφωση και τεκμηρίωση μιας ολοκληρωμένης πρότασης για μια Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης του τομέα και για την έναρξη γόνιμου και εποικοδομητικού διαλόγου με τη δημόσια διοίκηση.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό βήμα, και επισφραγίστηκε με την αναγνώριση των προσπαθειών από τον Κωστή Χατζηδάκη και την ανακοίνωση για Μόνιμη Γραμματεία Μεταφορών που έκανε στο τελευταίο συνέδριο της ΕΕL. Ευελπιστούμε ότι θα επιτευχθούν οι επιμέρους στόχοι, που έχουν να κάνουν με χρηματοδότηση και ανάπτυξη νέων επενδύσεων, με αλλαγή θεσμικού πλαισίου και χωροθέτηση περιοχών Logistics, με εκσυγχρονισμό μεταφορών και εμπορευματικών κέντρων, με πιστοποίηση επαγγέλματος και προσόντων. Όλα αυτά γιατί η κεντρική μας επιδίωξη παραμένει η ενδυνάμωση του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών και logistics, η ανάπτυξη του τομέα μέσα από την εξωστρέφεια και την καινοτομία και τελικά η ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο των Βαλκανίων, της νοτιοανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης.

Τι γνώμη έχετε για το τρένο και γενικότερα τις συνδυασμένες μεταφορές

Βίκυ Τσακλάνου: Οι συνδυασμένες μεταφορές ήταν πάντα στόχος, αφού μόνο με συνδυασμό των διαφορετικών μέσων και με τα χαρακτηριστικά που έχει το καθένα μπορούμε να επιτύχουμε το μείγμα που θα μας δώσει το βέλτιστο αποτέλεσμα βάσει προορισμών, χρόνων, κόστους και συνθηκών μεταφοράς. Η Ελλάδα έχει την τύχη να διαθέτει κομβική γεωγραφική θέση και από τα εγγύτερα λιμάνια της ζώνης του ευρώ στο Σουέζ και την Ασία, όπου βρίσκεται σχεδόν το σύνολο της εργοστασιακής παραγωγής του πλανήτη.

»Για παράδειγμα, αν συγκρίνουμε χρόνους ταξιδιού μεταξύ Ρότερνταμ και Πειραιά, για εμπορικά πλοία που έρχονται από Ασία, υπερτερούμε 5-6 ημέρες. Και αν λάβουμε υπόψη μας την αύξηση καυσίμου που πολλές φορές συνεπάγεται μείωση ταχύτητας των πλοίων, αυτό μπορεί να φτάσει και τις 10-11 ημέρες. Υπάρχουν σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που ευνοούν την Ελλάδα στο να αποτελέσει διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, άμεσα για την κεντροανατολική Ευρώπη και με στόχο τη βόρεια Ευρώπη.

Επί παραδείγματι, η νέα τριμερής συμφωνία μεταξύ Hewlett Packard (HP), COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει καταλυτική δράση στη διαμόρφωση υποδομών για να προωθηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές και ο σιδηρόδρομος. Πλέον είναι δεδομένη η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής του Νέου Ικονίου εντός του έτους, που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα δημιουργήσει ολοκληρωμένη εφοδιαστική αλυσίδα από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη, καθώς και θαλάσσιες συνδέσεις με άλλα λιμάνια της Μεσογείου και της ευρύτερης περιοχής.

Τα logistics της χώρας μας μπορούν να αναβαθμιστούν σημαντικά και να ενοποιηθούν με αυτά των άλλων χωρών, ώστε να αναλάβουμε το ρόλο ενός κόμβου που γεωγραφικά είχαμε πάντα αλλά υστερούσαμε από άποψη υποδομών.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ... ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ!

Η ανάπτυξη των αλυσίδων λιανεμπορίου στη χώρα μας και η διαμόρφωση των σύγχρονων κεντρικών αποθηκών του συνδυάζει τη συνύπαρξη καταναλωτικών προϊόντων με εύφλεκτες και εκρηκτικές ουσίες, γεγονός που α...

ΧΡΥΣΌ ΒΡΑΒΕΊΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ONLINE DATA ΣΤΑ SUPPLY CHAIN AWARDS 2018

Χρυσό Βραβείο έλαβε η OnLine Data στα SUPPLY CHAIN AWARDS 2018 για την πρωτοποριακή πλατφόρμα WeSea Web Maritime Suite, στην κατηγορία «Ψηφιοποίηση στην Εφοδιαστική Αλυσίδα»....

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΤΡΟ AGROLOGISTICS

Κοινή εταιρεία για τη δημιουργία κέντρου Agrologistics, στο πρώην στρατόπεδο Ζιάκα στην περιοχή Κορδελιού Θεσσαλονίκης, σε μια έκταση 125 στρεμμάτων και με το κόστος της επένδυσης να ξεπερνά τα 50 εκα...

Κλείσιμο [X]