ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΙΩΑΝΝΑ ΚΟΡΟΜΗΛΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 27/11/2013

 

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Μετά από μια λαμπρή καριέρα στην «πρώτη γραμμή» της βιομηχανίας και των logistics, η Ιωάννα Κορομηλά πέρασε στο χώρο των συμβουλευτικών υπηρεσιών και σήμερα συνεχίζει την καριέρα της στο εξωτερικό. Λίγο πριν τη μετακόμισή της μιλήσαμε για τη συνολική ατζέντα των logistics στην Ελλάδα.

Η Ιωάννα Κορομηλά είναι μηχανολόγος μηχανικός του ΕΜΠ (τομέας  Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής   Έρευνας), ενώ έχει  δίπλωμα στο Marketing και στο Environmental Management από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει διατελέσει προγραμματίστρια παραγωγής στο εργοστάσιο της Johnson & Johnson, διευθύντρια marketing, διευθύνουσα σύμβουλος & αντιπρόεδρος της Logistics Services Hellas   και  διευθύνουσα σύμβουλος  της Διακίνησις. Πριν τη μετακόμισή της στο εξωτερικό εργάστηκε στην Expense Reduction Analysts ως consulting partner.

Τι γνώμη έχετε για το μέλλον του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα; Θα γίνουμε κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου;

Η Ελλάδα, λόγω της φυσικής γεωστρατηγικής της θέσης, θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κόμβο διαμετακομιστικού εμπορίου μέσω των λιμανιών, των αεροδρομίων, του σιδηροδρομικού δικτύου και της οδικής μεταφοράς. Την ανάγκη που υπάρχει στη Μεσόγειο για έναν τέτοιο κόμβο μπορεί να την καλύψει η Ελλάδα με τις συνδυασμένες μεταφορές που είναι πιο φιλικές στο περιβάλλον και οικονομικές. Για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης προτιμούνται διεθνώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές λόγω της μειωμένης εκπομπής ρύπων και των φθηνότερων μεταφορικών. Σε αυτό το πλαίσιο, σίγουρα η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να εκπληρώσει αυτό το σκοπό· όμως...

Θεωρείτε μείζον πρόβλημα στην Ελλάδα την υστέρηση των υποδομών (σε σιδηρόδρομο, λιμάνια, αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομους) ή το θεσμικό πλαίσιο;

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά έργα υποδομών στην Ελλάδα, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη του κλάδου. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην αυξημένη γραφειοκρατία και στην πολυπλοκότητα της δημόσιας διοίκησης. Έτσι αυξάνεται και ο χρόνος αλλά και το κόστος διεκπεραίωσης. Αυτό φυσικά δημιουργεί πρόβλημα και στο βαθμό της αξιοπιστίας με την οποία αντιμετωπίζεται η Ελλάδα στο εξωτερικό.

Για παράδειγμα, στο λιμάνι της Λισαβόνας, από τη στιγμή που θα φτάσουν στο λιμάνι τα πλοία με τα containers, μπορούν σε 3 ώρες να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και τα προϊόντα να αναχωρούν ήδη προς χώρες που θα μπορούσε να εξυπηρετεί η Ελλάδα λόγω της θέσης της. Πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση για μια εθνική στρατηγική που θα εκμεταλλεύεται τη θέση της χώρας και θα προωθεί τις συνδυασμένες μεταφορές. Όσο μειώνεται ο χρόνος διεκπεραίωσης, θα βελτιώνεται το επίπεδο εξυπηρέτησης, θα αυξάνεται η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και τελικά θα ενισχύεται η αξιοπιστία της χώρας για ανταπόκριση σε υψηλό όγκο φορτίων από την Ασία και όχι μόνο. Άρα υπάρχει άμεση ανάγκη για την αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου και αξιοποίηση της θέσης της χώρας, ώστε να αποτελέσει αυτό τον στρατηγικό κόμβο της Μεσογείου που συζητείται τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια.

 

 

MANAGEMENT

SUPPLY CHAIN AWARDS 2020, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ EΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ, ΣΤΑ LOGISTICS ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Διανύοντας μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις για τον κλάδο, τα Supply Chain Awards 2020 πρόκειται να αναδείξουν τους κορυφαίους της εφοδιαστικής αλυσίδας, των Logistics και των μεταφορών, για 5η χρονιά. Σ...

ON LINE ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ YES FORUM ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο 10ος διαδικτυακός ανοιχτός διάλογος του YES FORUM πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουλίου, ολοκληρώνοντας έτσι, εν όψει του Αυγούστου, την πρωτοβουλία της ομάδας, η οποία «γεννήθηκε» το Μάρτιο, εξαιτίας ...

«GREECE MEETS GERMANY» ΣΤΗΝ 85Η ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Γερμανικοί όμιλοι και θυγατρικές τους στην Ελλάδα, φορείς της παραγωγής και του εμπορίου καθώς και της ελληνογερμανικής συνεργασίας, υπουργεία και φορείς του γερμανικού Δημοσίου, μελετητικά και ερευνη...

Κλείσιμο [X]