ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Η Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος στον όμιλο Καλλιμάνη. Φωτογραφία του Κορνήλιου Σαραντίογλου.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗ : ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 27/01/2014

 

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Η Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, εντεταλμένη σύμβουλος της ομώνυμης εταιρείας κατεψυγμένων αλιευμάτων, μας εξηγεί πώς λειτουργεί και τι προβλήματα αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα στην οικογενειακή επιχείρηση που, σήμερα πια, έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας.

Ο όμιλος Καλλιμάνη ξεπέρασε το μισό αιώνα ζωής στον κλάδο των ποτών (απ’ όπου ξεκίνησε το 1956) και των τροφίμων (όπου συνέχισε από το 1958). Σήμερα δραστηριοποιείται στον κλάδο των κατεψυγμένων προϊόντων, στην κατηγορία των αλιευμάτων. Αποτελείται από τρεις επιχειρήσεις με έδρα το Αίγιο, διαθέτει δύο υπερσύγχρονα εργοστάσια, κέντρα διανομής σε στρατηγικές περιοχές της χώρας, ιδιόκτητο στόλο φορτηγών καθώς και εξειδικευμένο κατάστημα διάθεσης κατεψυγμένων τροφίμων.

Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ξεπέρασε τα 57 εκατ. ευρώ το 2011, η εταιρεία όμως βρέθηκε, όπως τόσες άλλες, στο μάτι της οικονομικής κρίσης· από σαφώς καλύτερη θέση. «Δεν είχαμε την πολυτέλεια να μεταφέρουμε την παραγωγή το εξωτερικό, όπως έκαναν κάποιες άλλες επιχειρήσεις· δεν είχαμε plan B. Αντίθετα, ακολουθήσαμε επιθετικό πλάνο: Αναβαθμίσαμε την ποιότητα των προϊόντων μας και λανσάραμε νέους κωδικούς χωρίς πρόσθετα, επιχειρώντας να ανακόψουμε την πτώση του νωπού ψαριού» αναφέρει σχετικά η Κ. Καλλιμάνη, κόρη του ιδρυτή της επιχείρησης.

Τη συναντήσαμε στο περιθώριο ετήσιου forum για το λιανεμπόριο  και είχαμε μια σύντομη συζήτησή μαζί της για την οργάνωση και τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μια σύγχρονη εταιρεία τυποποίησης αλιευμάτων.

Δραστηριοποιείστε σε έναν κλάδο όπου τα logistics είναι πολύ απαιτητικά. Πώς τα έχετε οργανώσει;

Τα logistics παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιχείρησή μας. Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των δαπανών μας προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε το κόστος μας σε όσο το δυνατό πιο μεταβλητό. Πρόσφατα λοιπόν ξεκινήσαμε συνεργασία με την 3PL εταιρεία ΜΑΒΕ, η οποία έχει αναλάβει όχι την αποθήκευση αλλά τη διακίνηση των προϊόντων μας πανελλαδικά.

Τι brief δώσατε στη ΜΑΒΕ και τι περιμένετε από τις ενέργειές τους;

Εκτός από το θέμα του κόστους υπάρχει και το θέμα του service level, το οποίο εμείς δεν διαπραγματευόμαστε. Το τονίζω αυτό, διότι σήμερα κάποιοι ίσως συμβιβάζονται. Για μας όμως κάτι τέτοιο είναι αδιαπραγμάτευτο. Διατηρούμε λοιπόν πολύ υψηλό service level, και παράλληλα δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στην ποιότητα· αυτά περιμένουμε από την εφοδιαστική αλυσίδα μας. Τα προϊόντα μας είναι κατεψυγμένα, άρα χρειάζονται πολύ ειδικές συνθήκες αποθήκευσης, μεταφοράς και παράδοσης. Για το λόγο αυτό, λοιπόν, εμείς αναγράφουμε πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων μας ότι είμαστε υπεύθυνοι για τις συνθήκες που επικρατούν κατά τη διάρκεια της ψυκτικής αλυσίδας που ακολουθείται μέχρι να φτάσει αυτό το προϊόν στον τελικό καταναλωτή. Το κομμάτι της διακίνησης δεν το εναποθέτουμε σε άλλους, αλλά το αναλαμβάνουμε εμείς.

Είναι υψηλό το κόστος της εφοδιαστικής αλυσίδας; Φτάνει στο 20%;

Όχι είναι χαμηλότερο, σε ορισμένα προϊόντα ξηρού φορτίου μάλιστα είναι μονοψήφιο…

Τι γίνεται με τις αγορές των πρώτων υλών;

Εμείς αγοράζουμε είτε απευθείας από τρίτες χώρες (πληρώνοντας αμέσως) είτε μέσω προμηθευτών που πληρώνουν αυτοί και μετακυλύουν το κόστος σε μας. Το κόστος όμως σε κάθε περίπτωση είναι πολύ μεγάλο, και γίνεται ακόμα μεγαλύτερο εξαιτίας του ότι η έδρα της εταιρείας μας βρίσκεται στο Αίγιο. Η επαρχιακή βιομηχανία είναι σε δυσκολότερη θέση –αυτό είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια…

Σας απασχολεί η ιδιαίτερη «γεωγραφία» της χώρας;

Μας απασχολεί πάρα πολύ η γεωγραφία, διότι η Ελλάδα είναι μια δύσκολη χώρα. Εμείς με τις συνεργασίες μας διασφαλίζουμε ότι τα προϊόντα μας φτάνουν με την ποιότητα που θέλουμε στα ελληνικά νησιά. Ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Αναφέρομαι και στη λιανική αγορά αλλά και στη χονδρική που κατευθύνεται προς τη μαζική εστίαση και τον ξενοδοχειακό τομέα. Έχουμε χρέος όλοι μας, όσοι ασχολούμαστε με τη διακίνηση τροφίμων, να δίνουμε συνεχώς ιδιαίτερο βάρος στη διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας, διασφαλίζοντας απολύτως την ποιότητα για τους καταναλωτές.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ... ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ!

Η ανάπτυξη των αλυσίδων λιανεμπορίου στη χώρα μας και η διαμόρφωση των σύγχρονων κεντρικών αποθηκών του συνδυάζει τη συνύπαρξη καταναλωτικών προϊόντων με εύφλεκτες και εκρηκτικές ουσίες, γεγονός που α...

ΧΡΥΣΌ ΒΡΑΒΕΊΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ONLINE DATA ΣΤΑ SUPPLY CHAIN AWARDS 2018

Χρυσό Βραβείο έλαβε η OnLine Data στα SUPPLY CHAIN AWARDS 2018 για την πρωτοποριακή πλατφόρμα WeSea Web Maritime Suite, στην κατηγορία «Ψηφιοποίηση στην Εφοδιαστική Αλυσίδα»....

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΝΤΡΟ AGROLOGISTICS

Κοινή εταιρεία για τη δημιουργία κέντρου Agrologistics, στο πρώην στρατόπεδο Ζιάκα στην περιοχή Κορδελιού Θεσσαλονίκης, σε μια έκταση 125 στρεμμάτων και με το κόστος της επένδυσης να ξεπερνά τα 50 εκα...

Κλείσιμο [X]