ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΑΥΞΗΣΗ 3,34% ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΙΜΕ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/02/2014

 

Αύξηση 3,34% παρουσίασε το 2013 έναντι του 2012 η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στα 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, σύμφωνα με τον πίνακα στοιχείων της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ).

 Όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία των Οργανισμών Λιμένων, των Δημοτικών και Περιφερειακών Ταμείων και των Λιμεναρχείων, στα 42 λιμάνια κρουαζιέρας διακινήθηκαν 5.661.867 επιβάτες με 4.288 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 5.478.620 επιβάτες και 4.753 κρουαζιερόπλοια του 2012.

   Από τα αναλυτικά στοιχεία προκύπτουν ότι:

1. Παρότι τα πλοία ήταν λιγότερα οι επιβάτες ήταν περισσότεροι. Αυτό κυρίως συνέβη λόγω της αντικατάστασης από τις εταιρίες κρουαζιέρας των μικρότερης χωρητικότητας πλοίων με μεγαλύτερα και νέας γενιάς πλοία, άνω 300 μ. μήκους.

2. Τα στοιχεία διαφέρουν από τα λογιστικά στοιχεία καταμέτρησης στα λιμάνια, παρουσιάζοντας μόνο τις αφίξεις, χωρίς τις αναχωρήσεις, με εξαίρεση το homeporting, βάσει και του συστήματος υπολογισμού της MedCruise.

3. Τα σκήπτρα και με μεγάλη διαφορά κατέχει όπως και τα προηγούμενα χρόνια ο Πειραιάς με 1.302.581 επιβάτες ή άνοδο 7.83% στις αφίξεις και 11,10% στις αφιξοαναχωρήσεις, αύξηση δηλαδή πολύ μεγαλύτερη του μέσου όρου.

4. Διαπιστώνεται μια στροφή εταιριών κρουαζιέρας σε νέους προορισμούς όπως το Γύθειο (αύξηση 520%), η Ζάκυνθος (αύξηση 506%), η Θεσσαλονίκη (αύξηση 82%), η Κως (αύξηση 57%), η Μυτιλήνη (αύξηση 42%), ο Βόλος (αύξηση 82%), η Ηγουμενίτσα (αύξηση 154%) και η Καβάλα (αύξηση 61%). Στους νέους προορισμούς με σημαντική συμμετοχή τα τελευταία χρόνια πρέπει να προστεθούν και τα Χανιά, η Πάτμος, η Κεφαλονιά και ο Άγιος Νικόλαος Κρήτης. Αντίθετα μικρή μείωση παρουσίασαν “κλασσικοί” προορισμοί, όπως η Σαντορίνη (-7,25%), η Μύκονος (-10,65%) και η Ρόδος (-13,19%).

 5. Όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία για το 2014, ο αριθμός των αφίξεων πλοίων στα 42 λιμάνια θα είναι μειωμένος με μικρές αποκλίσεις όμως στον αριθμό των αφιξοαναχωρούντων επιβατών. Όπως είναι γνωστό η αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο (Αίγυπτος, Ισραήλ, Συρία και πρόσφατα Τουρκία) επηρεάζει έντονα το προϊόν του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή. Θα πρέπει τέλος, να διαπιστωθεί ότι ορισμένοι παραδοσιακοί προορισμοί λόγω έλλειψης υποδομών (Σαντορίνη, Μύκονος) έχουν ήδη υπερκαλύψεις στις αφιξοαναχωρήσεις πλοίων.

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

VERDE.TEC: ΕΡΧΕΤΑΙ Η 3Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟ MEC ΠΑΙΑΝΙΑΣ

Με δύο ισχυρές αιγίδες, του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας καθώς και της Κεντρικής Ενώσεως Δήμων Ελλάδος, αρχίζει η επικοινωνία για την 3η διεθνή έκθεση “Verde.tec” Τεχνολογίες Περιβάλλοντος, η ...

ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ LOGISTICS

Θετική επίδραση στην αγορά των Logistics αναμένεται να έχει η αύξηση κατά 2,6% του κύκλου εργασιών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, παρά το γεγονός ότι περιμένει περαιτέρ...

ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ

Ο κ. Φέσσας έκανε αναφορά σε τρεις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανίων....

Κλείσιμο [X]