ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΟΥΤΕ ΣΤΑΓΟΝΑ: ΣΕ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΤΡΟΧΙΑ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ (ΜΕΛΕΤΗ ICAP)

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/02/2014

 

Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων υποχώρησε το 2012 κατά 14,6% σε όγκο κατανάλωσης, σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της ICAP. Ιδιαίτερα η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης υπέστη δραστική μείωση (44,1%) το 2012, ενώ υποχώρηση εμφάνισε και η κατανάλωση βενζίνης (κατά 13,2%). Η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου κορυφώθηκε το 2011 και παρουσίασε μείωση 8,0% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία χρόνια η εν λόγω κατανάλωση παρουσιάζει διαχρονική αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,5%.

Η διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις της συγκεκριμένης αγοράς: «Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων υποχώρησε το 2012 κατά 14,6% σε όγκο κατανάλωσης. Ειδικότερα, όσον αφορά τα καύσιμα εσωτερικής αγοράς (δηλ. βενζίνες, πετρέλαιο θέρμανσης - κίνησης, μαζούτ, υγραέρια, κηροζίνη και άσφαλτος) υπήρξε μείωση κατά 20,2%, με την αγορά της βενζίνης να εμφανίζει υποχώρηση κατά 13,2%. Η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης κατέγραψε μεγάλη πτώση (κατά 44,1%), ενώ ελαφρά ενισχυμένη εμφανίζεται η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (κατά 3,7%). Η συνολική κατανάλωση Φυσικού Αερίου κορυφώθηκε το 2011 και παρουσίασε μείωση 8,0% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία χρόνια (2005-2012) η εν λόγω κατανάλωση παρουσιάζει διαχρονική αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,5%. Στην αυξητική αυτή πορεία συνέβαλλε τόσο η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου όσο και οι νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Φυσικό Αέριο».

Αναφορικά με τα καύσιμα "Διεθνούς Αγοράς" (ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα) η κατανάλωση διαμορφώθηκε το 2012 στα ίδια περίπου επίπεδα με το προηγούμενο έτος (με πτώση 13,2% στα αεροπορικά και 1,4% στο ναυτιλιακό μαζούτ και ενίσχυση κατά 53,1% στο ναυτιλιακό πετρέλαιο).

Οι συνολικές πωλήσεις των 33 εταιρειών του δείγματος κατέγραψαν μείωση 7,2% και διαμορφώθηκαν σε 12.855 εκατ. ευρώ το 2012. Το μικτό κέρδος υποχώρησε με υψηλότερο ρυθμό και συγκεκριμένα κατά 17%. Χαρακτηριστικό είναι τα υψηλά λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων τα οποία υπερβαίνουν τα μικτά κέρδη και τα δύο εξεταζόμενα έτη. Σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος υπήρξε διεύρυνση των ζημιών το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, γεγονός που με σειρά του οδήγησε στην εμφάνιση συνολικών ζημιών ύψους 61,1 εκατ. ευρώ το 2012 έναντι 23,4 εκατ. ευρώ το 2011. Τέλος, τα κέρδη EBITDA περιορίστηκαν κατά 26,9% το 2012/11.

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Κ. ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΟ VIOLETA BULC

Το ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά και στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο δίκτυο μεταφοράς αγαθών και στην ενίσχυση των παραμέτρων εκείνων που αναδεικνύουν αυτόν το ρόλο, υπογράμμισε ο Υπου...

ΠΛΩΡΗ ΤΟΥ ΟΛΠ ΓΙΑ ΠΡΩΤΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Σπάζοντας το όριο των 5 εκατ. TEU, ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά έρχεται πολύ κοντά στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων....

ΣΕΒ: ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗΣ ΣΕ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Με τη συμμετοχή υψηλόβαθμων στελεχών από επιχειρήσεις – μέλη του, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΣΕΒ (Τετάρτη, 30/10/2019), το εργαστήριο ExportReady Master με θέμα: «Στρατηγικές και Πρακτικές Διείσ...

Κλείσιμο [X]