ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο Halit Anlatan στο βήμα του συνεδρίου του ΣΥΝΔΔΕ&L, στην Αθήνα.

HALIT ANLATAN [TURKISH AIRLINES CARGO]: Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ… ΟΛΟΥΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/02/2014

 

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Ο Halit Anlatan, αντιπρόεδρος της Turkish Airlines Cargo, μας εξηγεί τα σχέδια που κάνει η εταιρεία της γειτονικής χώρας.

«Είμαστε στο κέντρο μιας περιοχής μέσω της οποίας διακινείται το 78% του air cargo παγκοσμίως» υποστηρίζει χωρίς στόμφο ο Halit Anlatan, αντιπρόεδρος της Turkish Airlines Cargo, αναφερόμενος στα 7,6 εκατ. τόνους φορτίου σε ετήσια βάση που διέρχονται από την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Η εταιρεία του διανύει μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας της, καθώς εκμεταλλεύεται την προνομιούχα γεωγραφική θέση της, την εντυπωσιακή και συνεχή ανάπτυξη της τουρκικής οικονομίας αλλά και την ύφεση στην οποία έχουν μπλέξει ορισμένοι από τους κύριους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών.

Η Turkish Airlines Cargo ποντάρει στην έντονη διαφοροποίηση που χαρακτηρίζει το τουρκικό εμπορευματικό φορτίο, καθώς αρκετοί κλάδοι της τουρκικής οικονομίας συμμετέχουν στο μεταφορικό μείγμα. «Πρόκειται για ένα πολυκεντρικό σύστημα logistics/ μεταφορών» μας λέει ο Τούρκος αεροπορικός παράγοντας, αναφερόμενος στις δυνατότητες που προσφέρει η μεγάλη σε έκταση και πληθυσμό χώρα του, και συμπληρώνει: «Έχουμε κατακτήσει τέτοια δυναμική στη διεθνή αγορά που μας επιτρέπει πλέον να κάνουμε σχέδια και να καλύπτουμε όλο και μεγαλύτερη ζήτηση».

Σπεύδει όμως να σημειώσει ότι κανένα αεροδρόμιο της νοτιοανατολικής Ευρώπης δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των 30 πρώτων σε εμπορευματικές μεταφορές παγκοσμίως, δείγμα της αδυναμίας που έχει, προς το παρόν, η περιοχή μας για άμεσο ανταγωνισμό με τα μεγάλα αεροπορικά hub άλλων περιοχών του πλανήτη.

Η Turkish Airlines Cargo διακινεί σήμερα περίπου 462.000 τόνους εμπορευμάτων και έχει θέσει στόχο τους 1 εκατ. τόνους μέχρι το 2016. Στο μεταφορικό της έργο περιλαμβάνονται τρόφιμα, υφάσματα και αναλώσιμα αεροπλάνων, αυτοκίνητα, φάρμακα αλλά και άγρια ζώα.

Το L&M συνάντησε τον Halit Anlatan στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΥΝΔΔΕ&L και είχε μαζί του μια σύντομη συζήτηση για το σύγχρονο αεροπορικό cargo και, φυσικά, για το ρόλο της Τουρκίας στο διεθνές στερέωμα των logistics.

Παρατήρησα ότι τόσο εσείς όσο και ο κύριος Turgut Erkeskin νωρίτερα, καταβάλλετε προσπάθεια να τονίσετε ότι Τουρκία δεν σημαίνει μόνο Κωνσταντινούπολη.

Πράγματι, η Τουρκία δεν περιορίζεται μόνο στην Κωνσταντινούπολη. Η πόλη αυτή, βέβαια, ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα αποτέλεσε ένα σύμβολο της νεοσύστατης τουρκικής δημοκρατίας, εκεί όπου δημιουργήθηκε ένας φιλόξενος κόσμος για τις επιχειρήσεις, για τον πολιτισμό κ.ά. Ανέφερα και στην ομιλία μου ότι το αεροδρόμιό της, το «Ατατούρκ» είναι ένα από τα πιο διεθνοποιημένα της περιοχής, έχοντας την ικανότητα να στέλνει και να δέχεται cargo απ΄ όλο τον κόσμο.

O Halit Anlatan, αντιπρόεδρος της Turkish Airlines Cargo (στο κέντρο) μαζί με στελέχη της εταιρείας του στην Αθήνα.

Πέρα από την Κωνσταντινούπολη;

Τα πράγματα αλλάζουν τελευταία: Έχουμε ένα νέο εμπορευματικό κέντρο πια στο Ισμίρ, τη Σμύρνη όπως είναι το παλαιό της όνομα. Υπάρχει η πρωτεύουσα η Άγκυρα, υπάρχει και η Γκαζαντιέπ στα σύνορα με τη Συρία, η οποία θεωρείται η πύλη της χώρας προς τη Μέση Ανατολή. Υπάρχει επίσης το ανερχόμενο λιμάνι της Μερσίνας, και φυσικά τα Άδανα και η Αττάλεια. Δεν θέλουμε να περιορίσουμε την ανάπτυξη σε μια περιοχή· θέλουμε μια ομοιόμορφη ανάπτυξη σε όλη την έκταση της Τουρκίας. Θέλουμε να μοιράσουμε τα υπάρχοντά μας σε… πολλά καλάθια.

Νιώθετε ότι η ανάπτυξη της Τουρκίας μπορεί να θαμπώσει εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι γείτονές της;

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, ο Αχμέτ Νταβούτογλου, έχει ένα όραμα και το έχει μάλιστα διατυπώσει και γραπτώς: Μηδενικά προβλήματα με τους γείτονές μας. Είναι μια πολύ σημαντική πολιτική επιλογή, την οποία αν πιστέψουμε και υιοθετήσουμε, θεωρώ ότι θα επιτρέψει στην Τουρκία να αναπτυχθεί απρόσκοπτα μέσα σε ένα περιβάλλον το οποίο πράγματι έχει αρκετά προβλήματα. Μάλιστα είναι κάτι το οποίο θεωρούμε ότι μπορεί να βοηθήσει και τους γείτονές μας. Δεν αναφέρομαι μόνο στη Συρία που δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή, αλλά και στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, τη Γεωργία με την οποία αναπτύσσονται σχέσεις κ.ά.

Ο Νταβούτογλου φαίνεται να θέλει να κλείσει όλα τα «θέματα» με τους γείτονες…

Κινείται νομίζω προς τη σωστή κατεύθυνση: Δεν αναζητάει θέματα που δημιουργούν εντάσεις κι απειλές· αναζητάει ευκαιρίες που μπορούν να αυξήσουν την ευημερία των λαών. Παράδειγμα, οι επενδύσεις που έχουμε κάνει στα αεροδρόμια, ειδικά σε αυτά που υποδέχονται πτήσεις από τη Ρωσία: Τονίζουν αυτή την εξωστρέφεια που επιθυμεί η Τουρκία στον επιχειρηματικό τομέα.

Έχετε δει κάποιες αλλαγές τα τελευταία χρόνια, ενδεχομένως λόγω της κρίσης, στη σύνθεση των εμπορευμάτων που μεταφέρετε;

Σε γενικές γραμμές δεν υπάρχουν θεαματικές αλλαγές στο διακινούμενο cargo. Πολύ καλά πηγαίνει ο τομέας του φαρμάκου, διότι στην Τουρκία είναι εγκατεστημένη σημαντική τοπική παραγωγή από πολυεθνικές και εγχώριες επιχειρήσεις, ενώ πολύ καλά επίσης πηγαίνει το εμπόριο υλικών και εργαλείων που προορίζονται για τον κατασκευαστικό τομέα, μια και συνολικά ο τομέας των υποδομών είναι κι αυτός ανερχόμενος. Πρέπει όμως να σημειώσω κάτι που για μας έχει ιδιαίτερη σημασία: Η ανάπτυξη και ο πλούτος της Τουρκίας δεν είναι μόνο για τον εαυτό της. Θα επηρεάσει και τους γείτονές της.

Η Turkish Airlines Cargo συνδέει αυτή τη στιγμή περίπου 200 παγκόσμιους προορισμούς με το αεροδρόμιο Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης, το οποίο εικονίζεται στο βάθος της φωτογραφίας.

Νιώθετε ικανοποιημένος από την εμβέλεια της Turkish Airlines Cargo; Νομίζω πως ναι. Συνδεόμαστε πλέον με όλο τον κόσμο. Οι προορισμοί μας φτάνουν πια τους 200, και είναι πολύ εύκολο να προσεγγίσουμε χώρες που κάποτε θεωρούνταν πολύ «μακρινές» για εμπορευματικές μεταφορές: την Κίνα, την Ινδία, τις ΗΠΑ, χώρες της Αφρικής.

Τι σημαίνει για εσάς η Αφρική;

Πάρα πολλά. Η Αφρική είναι πολύ σημαντική για μας. Είναι μια πολύ φτωχή αλλά παρθένα περιοχή, και παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες. Κι όχι μόνο για μας…

Θα ήθελα ένα σχόλιό σας για την εντυπωσιακή ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών cargo από τη Μέση Ανατολή.

Νομίζω ότι το μυστικό της επιτυχίας τους βρίσκεται στο γεγονός ότι όλες οι εταιρείες αυτές προέρχονται από την ίδια γεωγραφική περιοχή, μια προνομιούχο γειτονιά του πλανήτη. Αξιοποιούν επίσης το γεγονός ότι βρίσκονται πάνω σε μια σειρά από δημοφιλείς αεροδιάδρομους προς άλλους, πολύ δημοφιλείς προορισμούς.

Είναι δυνατοί στο cargo. Εσείς όμως έχετε μια άλλη εικόνα.

Δεν υπάρχει σύγκριση: Εμείς έχουμε πίσω μας πολύ μεγάλη χώρα 75 εκατ. κατοίκων, η οποία παράγει προϊόντα που καλύπτουν ευρύτατο φάσμα καταναλωτικών ή άλλων αναγκών. Η τουρκική κοινωνία είναι πλέον μια καταναλωτική κοινωνία, γεγονός που μας επιτρέπει να αναπτύξουμε τις εσωτερικές εμπορευματικές μεταφορές, κάτι που σαφώς λείπει από τις εταιρείες του Κόλπου.

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ

ΠΙΈΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΏΛΗΣΗ ΤΩΝ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΊΩΝ

Ιδιωτικοποίηση Σε ανατροπή των προεκλογικών δεσμεύσεών της - όσο αφορά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων- οδηγείται η κυβέρνηση ενώ δέχεται κριτική τόσο από μερίδα κυβερνητικών βουλευτώ...

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ. ΓΙΝΕΤΑΙ;

Στο πρόσφατο αεροπορικό συνέδριο που διοργάνωσε η Ελληνική Αεροπορική Ένωση, ο πολυεθνικός κατασκευαστικός όμιλος IBI Group, ο οποίος ειδικεύεται...

«ΑΕΡΟΜΑΧΙΕΣ» ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΕΡΙΔΙΩΝ

Το air cargo είναι ένα από τα θύματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Η επιστροφή του στις μέρες της ευμάρειας θα είναι δύσκολη υπόθεση· λιγοστές...

Κλείσιμο [X]