ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Στο χώρο του cargo, στο αεροδρόμιο των Σπάτων, αναπτύσσονται νέου τύπου συνεργασίες, με έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές. Στόχος η γρήγορη, ασφαλής και οικονομική διακίνηση εμπορευμάτων και εξυπηρέτηση πελατών. Οι καιροί είναι δύσκολοι.

ΤΡΕΙΣ ΜΑΖΙ ΣΤΟ AIR CARGO

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 24/02/2014

 

Κείμενο: Θανάσης Αντωνίου

 Πώς μπορεί να λειτουργήσει ένα συνεργατικό intermodal μεταφορικό σχήμα στο μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο, παρέχοντας προστιθέμενη αξία στους πελάτες του και ικανοποιώντας τους συνεργάτες του; Τρεις κορυφαίοι παίκτες της αγοράς των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών απαντούν.

Το μερίδιο του αεροπορικού cargo είναι πολύ μικρό στην Ελλάδα και βαίνει μειούμενο χρόνο με το χρόνο, μέσα σε ένα πολύ βαρύ κλίμα για τις μεταφορές. Η προσπάθεια του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών να μετατραπεί σε ένα διεθνούς εμβέλειας hub, στο οποίο διακινούνται διηπειρωτικά φορτία, δεν έχει γίνει πραγματικότητα –μάλλον δεν θα γίνει στο άμεσο μέλλον. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι οι χρήστες του συγκεκριμένου αεροδρομίου δεν συνεχίζουν να ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο για το στολίδι των Σπάτων.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα μπορεί να είναι βαριά, και η ανακοίνωση της πώλησης του μεριδίου της Hochtief ήρθε να περιπλέξει το κλίμα. Εντούτοις κάποιοι στο αεροδρόμιο εξακολουθούν να εργάζονται και να επιστρατεύουν τη φαντασία τους για την εξεύρεση λύσεων. Οι εταιρείες ΔΑΑ, DHL Global Forwarding και Olympic Handling δημιούργησαν και υλοποιούν εδώ και λίγο καιρό ένα νέο συνεργατικό σχήμα διαχείρισης του μεταφορικού φορτίου, το οποίο, κατά την εκτίμησή τους, αποτελεί μια δυναμική λύση στο γενικότερο πρόβλημα της υποχώρησης –λόγω της κρίσης, ασφαλώς– του συνολικού μεταφορικού φορτίου.

Ο Παναγιώτης Περτσάς (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DHL Global Forwarding και ταμίας του ΣYNΔΔΕ&L).

Η νέα φιλοσοφία

Πριν λίγες εβδομάδες, οι άνθρωποι που αξιοποιούν το συγκεκριμένο συνεργατικό σχήμα από την πλευρά των εταιρειών που το σχεδίασαν, παρουσίασαν το concept στο πλαίσιο του συνεδρίου «Southeast European Intermodality», το οποίο διοργάνωσαν στην Αθήνα οι Southeast European Freight Forwarders & Logistics Providers.

Ο Παναγιώτης Περτσάς (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DHL Global Forwarding και ταμίας του ΣYNΔΔΕ&L), ο Αλέξιος Σιώρης (διευθυντής εμπορευματικών μεταφορών στο Διεθνές Αεροδρόμιο) και ο Σάββας Ασλανίδης (διευθυντής cargo στην Olympic Handling) αποτελούν ένα υπόδειγμα συνεργασίας σε μια αγορά που δέχεται πιέσεις, σε μια αγορά χωρίς μεγάλη διείσδυση του air cargo.

 «Τι είναι το freight forwarding; Είναι η εμπειρία των ανθρώπων που δουλεύουν σε αυτή την αγορά» ομολογεί ο Π. Περτσάς, ένας κοσμοπολίτης του εμπορίου και των διεθνών μεταφορών. Αισιόδοξος όπως οι περισσότεροι στον κλάδο του, θεωρεί ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει transit point αν το πιστέψουμε όλοι μας.

Ο ίδιος και η εταιρεία του, ένας κολοσσός των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, προτείνουν στους πελάτες τους τις intermodal μεταφορές, διότι μέσω αυτών μπορούν να μειώσουν τα κόστη μεταφορών, να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο και να συνδυάσουν διάφορα είδη φορτίου, ειδικά σήμερα που η αγορά διαθέτει πληθώρα λύσεων.

Όπως παρατηρεί το έμπειρο στέλεχος της DHL, η κρίση έχει «μικρύνει» τα φορτία δίνοντας περισσότερες ευκαιρίες στο air cargo, την ίδια στιγμή που το αεροδρόμιο στα Σπάτα δείχνει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών που επιτάσσουν παραδόσεις «just in time» και όσο το δυνατό μικρότερο κόστος. Η ύπαρξη υψηλής τεχνογνωσίας σε όλη την αεροπορική εφοδιαστική αλυσίδα, η απλούστευση των διαδικασιών και το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στο αεροδρόμιο ανάμεσα στις εταιρείες-παίκτες και τη διοίκηση αποτελούν –σύμφωνα με τον Π. Περτσά– τους κύριους παράγοντες που συνηγορούν στην επιλογή των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών. Και φυσικά μέσα σε ένα τέτοιο σκηνικό, ο forwarder γίνεται ο «αρχιτέκτονας» της μεταφοράς.

Από την άλλη πλευρά, η προοπτική των ελληνικών εξαγωγών, στην Ασία ειδικότερα, θα πρέπει να κινητοποιήσει την ελληνική εμπορική κοινότητα προς τις αεροπορικές μεταφορές. «Είχα πάει πριν από πολλά χρόνια στην Κίνα και η κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με αυτό που βλέπουμε σήμερα στη χώρα αυτή. Πρόκειται για μια κοινωνία που θέλει να έχει… τα πάντα» υπενθύμισε το στέλεχος της πολυεθνικής.

O Σάββας Ασλανίδης (διευθυντής cargo στην Olympic Handling).

Το μοντέλο SeanAirgy

Ο Αλέξιος Σιώρης αναφέρθηκε στο νέο επιχειρηματικό κλίμα που προσπαθεί να δημιουργήσει ο ΔΑΑ και σε μεγάλο βαθμό το έχει πετύχει, ενώ ο Σ. Ασλανίδης έδωσε τη σύγχρονη εικόνα της Olympic Handling, η οποία στη νέα εποχή σκοπεύει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο air cargo.Το σημαντικό όμως είναι ότι οι τρεις εταίροι βλέπουν την αεροπορική μεταφορά και την Αθήνα ως μέρος ενός ευρύτερου μεταφορικού συστήματος και ως σημείο εκκίνησης για μια ευρύτερη περιοχή. Σύμφωνα με τους υπευθύνους του σχήματος, η Αθήνα μπορεί εύκολα να συνδεθεί με δεκάδες γεωγραφικούς προορισμούς και κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια, έχει τη δυνατότητα να πετύχει μεταφορά με χαμηλότερο κόστος, ενώ μπορεί να διακινήσει ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων.

Στη φιλοσοφία του συνεργατικού σχήματος, το αεροδρόμιο της Αθήνας, είναι ο κρίκος που συνδέει δύο διαφορετικά τμήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Διαθέτοντας σύγχρονη υποδομή, λειτουργικό περιβάλλον για business κι ευρισκόμενο σε μια εξαιρετικά σταθερή γεωγραφική ζώνη από την οποία απουσιάζει ο πόλεμος, το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας μπορεί να εξυπηρετήσει βορειότερες χώρες της Βαλκανικής όπως το κράτος των Σκοπίων, αλλά και μια μεγάλη ακτίνα προορισμών.

Στο πλαίσιο του συνεργατικού σχήματος, οι τρεις εταιρείες προτείνουν το μοντέλο SeanAirgy, το οποίο συνδέει αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια προσπάθεια για cargo transit μέσω των Αθηνών η οποία στηρίζεται σε συνδυασμένες μεταφορές μέσα από απλές και εξειδικευμένες διαδικασίες. Για να μπορέσει να υλοποιηθεί το μοντέλο, το αεροδρόμιο υπέγραψε σχετικές συμφωνίες με τον ΟΛΠ (2006) και με την COSCO (2010), οι οποίες προβλέπουν επιτάχυνση των διαδικασιών στη ροή των θαλάσσιων και των αεροπορικών μεταφορών και άμεση σύνδεση λιμένα κι αεροδρομίου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η συνεργασία των τριών πλευρών και το μοντέλο που λανσάρουν περιλαμβάνει ως αναπόσπαστο στοιχείο της intermodal πρότασης τις θαλάσσιες μεταφορές στις οποίες δραστηριοποιείται η DHL Forwarding. Ως εκ τούτου, το λιμάνι του Πειραιά είναι κομβικό για την επιτυχία του μοντέλου. Η απόσταση που χωρίζει τον Δ.Α.Α. από το λιμάνι του Πειραιά δεν θεωρείται απαγορευτική, ενώ στο μοντέλο περιλαμβάνεται και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο λογίζεται πόρτα εισόδου στα Βαλκάνια. Ακόμα και το αεροδρόμιο της Καβάλας θα μπορούσε να παίξει έναν πιο αναβαθμισμένο εθνικό ρόλο, αναπτύσσοντας π.χ. τις εξαγωγές ελληνικών μαρμάρων προς το (νεόπλουτο) Καζακστάν.

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ

ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΩΝ

Άλλη μια σημαντική διεθνή διάκριση επέτυχε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για την υλοποίηση του “Internet of (noisy) Things”, μιας ολοκληρωμένης Internet of Things λύσης στο πλαίσιο των βραβείων WITSA 2...

SINGULAR LOGIC: ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Η σύμβαση του έργου είναι πενταετής και η “SingularLogic” θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης....

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ

Ενδελεχής οπτικός έλεγχος, καταμέτρηση και διαχωρισμός είναι μερικά από τα στάδια που ακολουθούνται κατά την άφιξη των εμπορευμάτων στον εμπορευματικό σταθμό της Skyserv Handling....

Κλείσιμο [X]