ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Παλαιό στέλεχος της General Electric και με παγκόσμια εποπτεία των αγορών, ο Malcolm Bowden, θεωρεί ότι η επάνοδος της βιομηχανικής παραγωγής στην Ευρώπη, μπορεί να βοηθήσει χώρες που υποφέρουν από την αποβιομηχάνιση όπως η Ελλάδα.

MALCOLM BOWDEN [GS1 GLOBAL SOLUTIONS]: ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 05/08/2014

 

Ο ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΒΡΕΤΑΝΟΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ GS1 ΣΥΖΗΤΑΕΙ ΜΕ ΤΟ L&M ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΣ ΛΑΜΠΡΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ G.E.

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Ο Malcolm Bowden, πρόεδρος της GS1 Global Solutions, ήταν καλεσμένος της GS1 Association Greece, και γιόρτασε μαζί της, στην Αθήνα, τα 40 χρόνια λειτουργίας του παγκόσμιου οργανισμού προτύπων.

Έμπειρο στέλεχος των επιχειρήσεων, ο Βρετανός από το Newcastle εργάστηκε στην General Electric από το 1994 μέχρι και το 2007, έχοντας την ευθύνη για το σύνολο των πληροφοριακών συστημάτων της γιγαντιαίας αυτής επιχείρησης, η οποία εκείνο το διάστημα απασχολούσε περίπου 300.0000 υπαλλήλους, είχε περίπου 3.000 θυγατρικές εταιρείες και πραγματοποιούσε ετήσια καθαρά κέρδη ύψους πολλών δισ. δολαρίων.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 40-χρονα της GS1 είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί του για τις τάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο, για τη νέα φιλοσοφία η οποία αναπτύσσεται και κερδίζει έδαφος στον τομέα της παραγωγής αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι κορυφαίες επιχειρήσεις του πλανήτη.

O Ο Malcolm Bowden, πρόεδρος της GS1 Global Solutions.

Το φθηνότερο & που υπάρχει

«Η παραγωγή κινείται πάντα αναζητώντας το φθηνότερο μέρος για να στηθεί ένα εργοστάσιο, ένα κέντρο διανομής ή ένα τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών. Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο το ρόλο αυτό έπαιξε η Ιαπωνία· αργότερα «ανακαλύφθηκε» το Χονγκ Κονγκ, το Βιετνάμ, η Καμπότζη κ.ά.» μας είπε ο Bowden, ενθυμούμενος μια ιστορία μισού αιώνα στην αναζήτηση φθηνής επιχειρηματικής στέγης από το κεφάλαιο.

Και συνεχίζει: «Ήμουν στη GE όταν αποφασίστηκε να περάσουμε μαζικά στην offshore παραγωγή. Ήταν μια στρατηγική απόφαση στην οποία είχαμε επενδύσει πολλά. Και πράγματι, μας ξάφνιασε ευχάριστα στην αρχή όταν βλέπαμε τον εντυπωσιακό ρυθμό με τον οποίο πραγματοποιούνταν το return on investment».

Μπορεί η μετακίνηση του παραγωγικού βραχίονα της GE για μια σειρά από προϊόντα της να έγινε με αυξημένα διαχειριστικά κόστη, όπως π.χ. τα μεταφορικά, το συνολικό όμως αποτέλεσμα ήταν θετικό. Γι’ αυτό και συνεχίστηκε…

Η επιχειρηματική ζωή όμως είχε πάντα δύο όψεις: «Μας ξάφνιασε, το πόσο γρήγορα ανέβαινε το βιοτικό επίπεδο στις χώρες όπου αναπτύσσαμε επενδύσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να χάνεται μέρος από το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του φθηνού εργατικού κόστους. Με το που στήνονταν εργοστάσια σε μια χώρα όπου το εργατικό κόστος ήταν π.χ. ένα δολάριο την ώρα, το επίπεδο ζωής ανέβαινε και μέσα σε τρία χρόνια η κυβέρνηση ήταν αναγκασμένη να αυξήσει το ωρομίσθιο π.χ. στα τρία ή στα πέντε δολάρια. Τότε οι επιχειρήσεις ανακάλυπταν πάντα μια γειτονική ή μια άλλη χώρα στην οποία το ωρομίσθιο ήταν π.χ. δύο δολάρια, και τα εργοστάσια μετακινούνταν πλέον προς τα εκεί» μας είπε.

Ο Malcolm Bowden έχει να πει τα καλύτερα λόγια για την κορυφαία πολυεθνική εταιρεία στην οποία αφιέρωσε ένα μεγάλο κομμάτι του εργασιακού βίου του, δεν παύει όμως να είναι πραγματιστής:

«Η GE ήταν μια λαμπρή εταιρεία η οποία σεβόταν τη νομοθεσία και την κουλτούρα των χωρών στις οποίες δραστηριοποιήθηκε. Αλλά θα πρέπει να ξέρετε ότι στον κόσμο των επιχειρήσεων όλα γίνονται με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα και τις αποδόσεις των επενδύσεων. Χαίρομαι διότι τελευταία όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενστερνίζονται ζητήματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ενώ οι κυβερνήσεις, οι διεθνείς οργανισμοί και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις πιέζουν για μεγαλύτερη εταιρική υπευθυνότητα».

Ο συνομιλητής μας αναγνωρίζει ότι αυτό το διάστημα τα εργοστάσια επιστρέφουν στην Ευρώπη και σε χώρες όπου το εργατικό κόστος είναι φθηνό. Εκτιμάει ότι το nearshoring είναι μια κίνηση η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια, ειδικά στις περιφερειακές χώρες της ανατολικής Ευρώπης, οι οποίες αν και δεν είναι φθηνότερες από τις ασιατικές, εντούτοις προσφέρουν καλύτερο περιβάλλον διαχείρισης του συνολικού κόστους κι όχι μόνο του εργατικού, που σήμερα είναι ήδη περίπου 30% πιο κάτω σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

 

 

MANAGEMENT

ACS ΚΑΙ ΠΥΡΝΑ ΔΩΡΙΖΟΥΝ ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΣΕ ΚΕΝΤΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

Στηρίζοντας τις πρωτοβουλίες δημιουργικής απασχόλησης και εκπαίδευσης, ως βασικό παράγοντα της ομαλής ένταξης των μικρών προσφύγων στην ελληνική κοινωνία, η ACS παρέχει τη δωρεάν μεταφορά ειδών πρώτης...

ΕΩΣ 10/1/2020 ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» ΤΟΥ ILME

Το Ινστιτούτο Logistics Management Ελλάδος (ILME) συνεχίζοντας να ενισχύει το θεσμό των Ελληνικών Βραβείων Αριστείας στα Logistics «Μέγας Αλέξανδρος», ανακοίνωσε στις 6/12 την έναρξη υποβολής των υπο...

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΕΣΠΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΕΕL

Με τίτλο “F&B Market: Logistics Needs & Trends” η Ελληνική Εταιρεία Logistics πραγματοποίησε στις 2 Δεκεμβρίου θεματική εσπερίδα, υπό την αιγίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά. Σ...

Κλείσιμο [X]