ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

BIG DATA ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 06/10/2014

 

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ LOGISTICS ΤΑ BIG DATA ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ; ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ DHL ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ.

Η DHL παρουσίασε πρόσφατα την έκθεση τάσεων «Big Data στα Logistics». Η έκθεση, που δημοσιεύθηκε από την –φημισμένη για το έργο της– ομάδα καινοτομίας της DHL, την Customer Solutions & Innovation, επικεντρώνεται σε τρεις τομείς εφαρμογής για την ανάλυση δεδομένων από τις εταιρείες logistics και άλλες βιομηχανίες: α) στην επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, β) στην εμπειρία του πελάτη και γ) στα νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Η έκθεση περιλαμβάνει συγκεκριμένα παραδείγματα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην πράξη στους τρεις παραπάνω τομείς.

Γιατί το ψάχνουν

«Big data» είναι το όνομα που δίνεται στις τεράστιες ποσότητες πληροφοριών που μπορούν να συλλέγονται συστηματικά από διάφορες πηγές και στη συνέχεια να αναλύονται και να αξιολογούνται με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών (π.χ. η καταγραφή των στοιχείων παράδοσης). Η ταχεία αύξηση στην ποσότητα των διαθέσιμων δεδομένων είναι κυρίως το αποτέλεσμα της αυτόματης παραγωγής.

Οι εταιρείες και άλλοι οργανισμοί ελπίζουν ότι η αξιολόγηση τέτοιων στοιχείων θα τους επιτρέψει να αναγνωρίσουν τις σχετικές τάσεις σε πρώιμο στάδιο, δίνοντάς τους συγκεκριμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Ο αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της DHL Customer Solutions & Innovation κ. Martin Wagner εξήγησε σχετικά:  «Τα Big data και τα logistics ταιριάζουν μεταξύ τους τέλεια. Οι εταιρείες logistics διαχειρίζονται μια τεράστια ροή αγαθών και ως εκ τούτου δημιουργούν τεράστιο όγκο δεδομένων. Συγκεκριμένα στοιχεία για εκατομμύρια παραδόσεων, όπως ο προορισμός, το μέγεθος, το βάρος και οι πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο, καταγράφονται καθημερινά. Αυτά τα στοιχεία προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, μεταξύ άλλων. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες logistics να γίνουν οι μηχανές αναζήτησης για τους χρήστες από όλους τους τομείς, ανεξαιρέτως».

Στόχοι της έκθεσης

Ο στόχος της έκθεσης τάσεων είναι να εντοπίσει τις σημαντικότερες τάσεις χρησιμοποιώντας επιστημονικές μεθόδους ως αφετηρία για καινοτόμες, ειδικές για logistics έννοιες Big Data.

Ο στόχος στον τομέα της λειτουργικής αποτελεσματικότητας είναι η βελτιστοποίηση του πραγματικού χρόνου των διαδρομών παράδοσης δεμάτων, λαμβάνοντας υπόψη τη σειρά της παράδοσης, την κατάσταση της κυκλοφορίας και τη διαθεσιμότητα του παραλήπτη. Οι περισσότερες εταιρείες μελετούν συστηματικά τέτοια στοιχεία για να πετύχουν τη βέλτιστη δρομολόγηση.

Έπειτα, η ικανότητα πρόβλεψης καθυστερήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού, ακολουθούμενη από την κατάλληλη υλικοτεχνική απόκριση εξυπηρέτησης, επιτρέπει τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Ειδικά για τις παραδόσεις μεγάλων αποστάσεων, τέτοιες πληροφορίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες

Τέλος, τα Big Data προσφέρουν στους εφοδιαστικούς παρόχους ιδέες για νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως για παράδειγμα την ανάλυση των συσχετίσεων μεταξύ των καιρικών συνθηκών, κρουσμάτων γρίπης και των online αγορών των καταναλωτών.

Χιονίζει… Big Data

Η ανάλυση της DHL έχει πολλές και διαφορετικές πτυχές και καλύπτει μια σειρά σύγχρονων τάσεων, επιχειρηματικών και μη.

Αποκαλύπτει ότι οι κακές καιρικές συνθήκες, οι οποίες είναι πλέον μια πολύ συνηθισμένη πραγματικότητα, οδηγούν σε αύξηση του όγκου των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω Διαδικτύου. Αυτό, με τη σειρά του, επηρεάζει άμεσα τον όγκο των δεμάτων που στέλνονται. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα μοντέλα Big Data μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες, ώστε να προσφέρουν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Η αναφορά «Big Data στα Logistics» είναι διαθέσιμη στο www.dhl.com/bigdata

 

 

 

MANAGEMENT

SUPPLY CHAIN AWARDS 2020, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΗΝ EΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ, ΣΤΑ LOGISTICS ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Διανύοντας μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις για τον κλάδο, τα Supply Chain Awards 2020 πρόκειται να αναδείξουν τους κορυφαίους της εφοδιαστικής αλυσίδας, των Logistics και των μεταφορών, για 5η χρονιά. Σ...

ON LINE ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ YES FORUM ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο 10ος διαδικτυακός ανοιχτός διάλογος του YES FORUM πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιουλίου, ολοκληρώνοντας έτσι, εν όψει του Αυγούστου, την πρωτοβουλία της ομάδας, η οποία «γεννήθηκε» το Μάρτιο, εξαιτίας ...

«GREECE MEETS GERMANY» ΣΤΗΝ 85Η ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Γερμανικοί όμιλοι και θυγατρικές τους στην Ελλάδα, φορείς της παραγωγής και του εμπορίου καθώς και της ελληνογερμανικής συνεργασίας, υπουργεία και φορείς του γερμανικού Δημοσίου, μελετητικά και ερευνη...

Κλείσιμο [X]