ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΤΡΑ - ΠΥΡΓΟΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 07/10/2014

 

Την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ένα έργο που έχει καθυστερήσει εδώ και πολλά χρόνια παρά τις συνεχείς εξαγγελίες για την ολοκλήρωσή του,  ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα από την Ηλεία ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σε εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στον Πύργο, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, εκπροσώπους των τοπικών αρχών και φορείς της περιοχής για την πορεία υλοποίησης ενός έργου, με πολλαπλά οφέλη για την περιοχή.

«Το έργο ήταν και αυτό θύμα της οικονομικής κρίσης, όμως δεν το εγκαταλείψαμε. Προχωράμε στη δημοπράτησή του την ερχόμενη Δευτέρα, ούτως ώστε τα έργα να ξεκινήσουν στις αρχές του 2015. Η προκήρυξη είναι έτοιμη, θα σταλεί προς δημοσίευση, ώστε να αρχίσει να τρέχει ο ανοιχτός μειοδοτικός διαγωνισμός και οι νόμιμες προθεσμίες. Οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές, με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Μετά από την εξαίρεση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος από την Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με υπουργική απόφαση τον Απρίλιο του 2014, εγκρίθηκε η υλοποίησή του ως δημόσιο έργο. Οι συντονισμένες ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών προς το υπουργείο Ανάπτυξης οδήγησαν στην ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, γεγονός που επιτρέπει την άμεση δημοπράτησή του. Παράλληλα, λόγω της μεγάλης ωριμότητας και σημασίας του, προχωρούν οι διαδικασίες για την ένταξη του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Σ.Ε.Σ) 2014 - 2020.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Η δημοπράτηση αφορά την ολοκλήρωση του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος μήκους 75 χλμ., με προϋπολογισμό κατασκευής 443 εκατομμύρια ευρώ  και συνολική δημόσια δαπάνη 475 εκατομμύρια ευρώ (που περιλαμβάνει επί πλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις αρχαιολογικές έρευνες), μέσω της αξιοποίησης εθνικών και κοινοτικών πόρων. Στόχος, η κατασκευή του να έχει ολοκληρωθεί κατά το δυνατόν παράλληλα με  ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης Παραχώρησης Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, πλήρες παράπλευρο και κάθετο (με ανισόπεδες διαβάσεις) δίκτυο, συνδετήριες οδούς, καθώς και έργα για την βελτίωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου με σημαντικά κέντρα οικονομικής σημασίας (Αρχαία Ολυμπία, Λιμάνι Κυλλήνης, Αεροδρόμιο Αράξου και Βιομηχανική Περιοχή Πάτρας). Στο τμήμα Πάτρα -Πύργος έχει ήδη συντελεσθεί το σύνολο των απαιτουμένων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και εντός του έτους θα συντελεστούν και οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις, που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο.

Το τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας, μήκους 30 χλμ., με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ, θα δημοπρατηθεί μετά την ολοκλήρωση των υπολειπομένων μελετών, προκειμένου να έχει περαιωθεί μέχρι το τέλος του 2016.

Το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό

Σε ότι αφορά το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, μήκους 60 περίπου χλμ., το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπόνηση της μελέτης αναβάθμισης οδικής ασφάλειας της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα μετά τον Πύργο και μέχρι το Καλό Νερό και την υλοποίηση των παρεμβάσεων της μελέτης αυτής (ενδεικτικά: ανακατασκευή ασφαλτικού τάπητα, στηθαία, ηλεκτροφωτισμός, έλεγχος ισόπεδων διασταυρώσεων, δημιουργία κυκλοτερών κόμβων, όρια ταχύτητας).

«Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει απορρίψει κάθε λύση παραλιακής χάραξης  αυτοκινητόδρομου ή αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στο τμήμα από Κάτω Σαμικό, έως τον ποταμό Νέδα, δηλαδή σε μήκος 23 χλμ. Η ανατολική χάραξη αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα αυτό δεν είναι περιβαλλοντικά βιώσιμη και δεν στηρίζεται πλέον από τα κυκλοφοριακά δεδομένα», δήλωσε για το θέμα ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ και κατέληξε: «Αυτό που για μένα προέχει, είναι ο σεβασμός του περιβάλλοντος. Είναι επιλογή πολιτική, αλλά και αναπτυξιακή. Η περιοχή πρέπει να προστατευθεί, όπως γίνεται σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου».

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

“VERDE.TEC”: ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ ΤΟ 2019!

Στην ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 2 Μαρτίου με τη συμμετοχή του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Γ. Τσιρώνη, του προέδρου της ΚΕΔΕ κ. Γ. Πατούλη, του προέδρου τ...

“ELEC.TEC 2018”: Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ!

Ο νέος εκθεσιακός θεσμός για το ηλεκτρολογικό υλικό, τον φωτισμό, τα συστήματα ασφαλείας, τους αυτοματισμούς, το τηλεπικοινωνιακό και ηλεκτρονικό υλικό και τους συναφείς κλάδους, η “Elec.tec”, προσέλκ...

ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ENTERSOFT – ON LINE DATA

Στρατηγική εμπορική συνεργασία με την “OnLine Data” συνήψε η εταιρεία “Entersoft”, συνεχίζοντας τη δυναμική της προσέγγιση στο χώρο της; Εφοδιαστικής Αλυσίδας. Στο σχετικό δελτίο Τύπου αναφέρεται ότι ...