ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο Θωμάς Αρβανίτης στα γραφεία της DB Schenker Τζιτζιφιές.

ΘΩΜΑΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ [DB SCHENKER]: ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΥΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/10/2014

 

Ο ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ DB SCHENKER ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ, ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ, ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΤΗ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΗΡΥΣΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ· ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.

Συνέντευξη στο Θανάση Αντωνίου

Οι ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας και η κινητικότητα που παρατηρείται σε νομοθετικό επίπεδο, μας έφεραν στο γραφείο του Θωμά Αρβανίτη στις Τζιτζιφιές. Ο γνωστός διαμεταφορέας και μέλος της διοίκησης του ΣΥΝΔΔΕ&L (β΄ αντιπρόεδρος) σχολιάζει την επικαιρότητα και διατυπώνει την άποψή του για τα μείζονα θέματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Την ίδια στιγμή εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία των πραγμάτων, εκφράζει την εμπιστοσύνη του για τις δυνατότητες της τεχνολογίας και υλοποιεί εταιρικές πρωτοβουλίες που θωρακίζουν την επιχείρησή του στους δύσκολους καιρούς.

L&M Κύριε Αρβανίτη, θα ήθελα να ξεκινήσουμε με το σχόλιό σας για το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα που εισήλθε στο Κοινοβούλιο. Φαντάζομαι ότι το θεωρείται θετικό…

Θωμάς Αρβανίτης Σαφέστατα και είναι θετικό· έχουμε εργαστεί δια του Δ.Σ. του Σύνδεσμου Διαμεταφοράς και Logistics και τώρα και στο παρελθόν στη Μόνιμη Επιτροπή Logistics, αλλά και σε επιτροπές υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, που έχει κάνει σημαντικό έργο. Το σχέδιο νόμου θέτει σωστές βάσεις σε πολλές πτυχές της εν λόγω αγοράς και μεταξύ άλλων σε θέματα δόμησης, χωροταξίας, κανονιστικού πλαισίου, ασφάλειας λειτουργίας και περιβαλλοντικών αδειών.

Ορισμένοι συνάδελφοί σας, μου επισήμαναν ότι το χωροταξικό ήταν ένα θέμα που έπρεπε να ρυθμιστεί άμεσα. Συμμερίζεστε αυτή την άποψη;

Το χωροταξικό ήταν βασική αν και όχι ιδιαίτερα ορατή παράμετρος. Δεν ήταν θέμα παρανόησης, αλλά όταν οι όροι με τους οποίους επιχειρείς είναι χειρότεροι απ’ ό,τι π.χ. σε μια βιομηχανική εγκατάσταση, αντιλαμβάνεστε ότι είσαι λιγότερο ανταγωνιστικός.

Πολύ σημαντικό επίσης είναι ότι με το σχέδιο νόμου αναδεικνύεται το διακριτό των ρόλων όσων εταιρειών και κλάδων δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα, οριοθετείται με καθαρότητα και με σαφείς κανόνες το πού μπορεί να επιχειρήσει κανείς με ασφάλεια, ενώ υπάρχουν αναφορές και στο θέμα των αδειών που χρειάζονται εκ προοιμίου κι όχι εκ των υστέρων, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

«Γκρίζο» παραμένει δυστυχώς το θέμα της αδειοδότησης όσων εγκαταστάσεων έχουν προσωρινές άδειες στις οποίες είχε δοθεί διετής παράταση ως τα τέλη του έτους με το νόμο 2004/79. Η γραφειοκρατία και τα αντίστοιχα κόστη έκδοσης αδείας ήταν σαφώς αντιπαραγωγικά· ήταν τροχοπέδη…

Σε ό,τι αφορά εσάς, ως κλάδο εννοώ, τι γνώμη έχετε;

Οι εταιρείες που εκπροσωπούμε ως Σύνδεσμος δραστηριοποιούνται σε όλη την έκταση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Έτσι, όσο πιο καθαρός και διακριτός είναι ο ρόλος τους, όσο οι προδιαγραφές των εταιρειών είναι πιο ξεκάθαρες, τόσο πιο εύκολο είναι να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι.

Ο δικός μας ρόλος –χωρίς να μειώνω άλλους κόμβους στην εφοδιαστική αλυσίδα– δεν είναι απλώς ο ρόλος της φυσικής μεταφοράς, αλλά ο ρόλος της συνολικής διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας· η επεξεργασία λύσεων τοπικά και διεθνώς. Αυτό απαιτεί επενδύσεις σε έμψυχο δυναμικό, σε πληροφοριακά συστήματα και σε υποδομές.

Όταν λοιπόν όλα τα παραπάνω λειτουργούν μέσα σε ένα ορθολογικό και ανταγωνιστικό πλαίσιο, τότε πράγματι θα υπάρχει επιτυχής λειτουργία του κλάδου και υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών.

Τι γνώμη έχετε για το νέο δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Θριάσιο στη Θεσσαλονίκη;

Αυτή τη στιγμή διερευνούμε την αγορά· είμαστε άλλωστε σημαντικοί πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κύκλο εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο. Στο εγχείρημα αυτό, το οποίο θεωρούμε ουσιαστικό και σωστό, το έργο μας είναι σχετικά μικρό αυτό το διάστημα. Μελετούμε όμως το πώς θα μπορέσουμε να έχουμε πιο τακτική συνεργασία· γιατί θεωρούμε το εγχείρημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σημαντικό εργαλείο, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει κι εμάς στα δικά μας φορτία.

Ο Θ. Αρβανίτης εκτιμάει ότι η εταιρεία έχει ήδη νέους πελάτες, είναι στρατηγικά τοποθετημένη στη διεύρυνση των συνδυασμένων μεταφορών από και προς την Ελλάδα κι αυτό το υλοποιεί με εφαλτήριο την «κεντρική σκηνή» του Πειραιά.

Ποιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό του;

Δίνει σταθερότητα και συχνότητα στις μεταφορές και είναι ένα αξιόπιστο εναλλακτικό μέσο για τις οδικές μεταφορές στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Τα πρώτα δείγματα είναι θετικά, καθώς το δρομολόγιο λειτουργεί ικανοποιητικά και χωρίς τις τραγικές καθυστερήσεις του παρελθόντος· οφείλουμε να το ομολογήσουμε. Η τακτικότητα και η συχνότητα καθιερώνουν εκ των πραγμάτων νέα εργαλεία, όπως το I.C.S. τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Θα θέλαμε το σχόλιό σας για τα τεκταινόμενα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μια και γνωρίζουμε ότι παρακολουθείτε στενά το σύνολο της αγοράς.

Η Ευρώπη αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε περιβάλλον σχετικής στασιμότητας η οποία επηρεάζει το μεταφορικό έργο, ενώ υπάρχουν δυσκολίες σε επίπεδο οξύτατου ανταγωνισμού και έργου. Το «τόξο» της νοτιοανατολικής Ευρώπης έχει ακόμα σημαντικές προοπτικές, και ο ρυθμός ανάπτυξης σε κάποια κράτη είναι υψηλός.

Αυτό που βλέπουμε, τόσο από την Ελλάδα όσο και μέσα από τα «μάτια» των συνεργατών μας στην Αυστρία, όπου είναι τα κεντρικά γραφεία της νοτιοανατολικής Ευρώπης, είναι ότι μέσω της ανάπτυξης της Ελλάδας και των νέων μεταφορικών οδών έχουμε κι εμείς προοπτική, διότι έχουμε ενεργό συμμετοχή στην υλοποίηση νέων διαδρόμων μεταφοράς.

Υπό ποια έννοια το λέτε αυτό;

Είμαστε παρόντες και σχεδιάζουμε από κοινού με στρατηγικούς συνεργάτες, όπως η COSCO, το πώς θα διευρύνουμε το μεταφορικό έργο, το πώς θα συμμετέχουμε στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων που κι εσείς βλέπετε το τελευταίο διάστημα να υπάρχουν μέσω του Πειραιά.

Η προοπτική είναι θετική· δεν είναι απλά και μόνο προβολή. Υπάρχει ουσία, υπάρχει έργο, και μάλιστα με μεγάλο εύρος. Μέσω αυτού του έργου αναμένεται να τροφοδοτήσουμε τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια με εμπορεύματα στο πλαίσιο ολοκληρωμένων λύσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ξέρετε, όμως, υπάρχει μια στασιμότητα…

Όταν η Ελλάδα θα έχει το σταθερό περιβάλλον που θα δίνει τη δυνατότητα σε εγχώριες εταιρείες να διεκδικήσουν έργο, τότε θα δείτε ότι θα υπάρχει κινητικότητα και συμμετοχή. Έργο υπάρχει για όσες εταιρείες θελήσουν να επενδύσουν σε αυτό το κομμάτι –όχι μόνο για πολυεθνικές αλλά και για ικανές ελληνικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον Θ. Αρβανίτη, η Ευρώπη αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε περιβάλλον σχετικής στασιμότητας η οποία επηρεάζει το μεταφορικό έργο, ενώ υπάρχουν δυσκολίες σε επίπεδο οξύτατου ανταγωνισμού και έργου.

Ορισμένες πλευρές της αγοράς θεωρούν ότι αυτοί που θα επωφεληθούν θα είναι οι «μεγάλοι». Εσείς τι λέτε; Είστε από τους μεγάλους…

Έχω ακούσει το φόβο περί κυριαρχίας των πολυεθνικών, το θεωρώ όμως πολύ «εύκολο» επιχείρημα. Είναι, επιτρέψτε μου να πω, μια… δοξασία. Ασφαλώς οι πολυεθνικές εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα και την ευρωστία θα συμμετέχουν δυναμικά· πάντα όμως χρειάζονται εξειδικευμένοι τοπικοί παίκτες, όπως και παίκτες που μπορούν να «ακουμπήσουν» και την περιφέρεια. Αυτοί όμως πρέπει να έχουν την εμπειρία, τη γνώση αλλά και τη θέληση να επενδύσουν, διότι χωρίς αυτές δεν γίνεται τίποτα.

Πως κινείται αυτή τη στιγμή η αγορά;

Σε μια αγορά που δεν έχει την πολυτέλεια της αποθεματοποίησης και της πώλησης αν κι όποτε επιτευχθεί αυτή, σε μια αγορά με πιεστικές ανάγκες και πολύ στενούς χρόνους, η παραγγελία μειώνεται συνεχώς και η διαδικασία διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας γίνεται πιο επιτακτική. Η αγορά είναι διαφορετική σήμερα: Έχει αλλάξει η τροφοδοσία, έχει αλλάξει η καταναλωτική πίστη. Και, φυσικά, η ρευστότητα είναι πολύτιμη· κάθε ευρώ μετράει…

Πείτε μας και δύο λόγια για την BD Schenker.

Η εταιρεία, ως μέλος ενός μεγάλου ομίλου, κινήθηκε μέσα στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης στρατηγικής. Το 2013 ήταν το τελευταίο έτος στο οποίο πραγματοποιήθηκαν μια σειρά παρεμβάσεων και αναδιοργάνωσης, καθώς εμπλουτίσαμε το προσωπικό μας με «νέο αίμα», ιδέες και προοπτικές.

Το προσωπικό είναι σημαντικό περιουσιακό στοιχείο;

Δίνουμε πολύ μεγάλη βάση στο ανθρώπινο δυναμικό, στην αξιολόγησή του και στην εκπαίδευσή του. Θέλουμε να είμαστε ελκυστικός εργοδότης· και παρά τη δύσκολη περσινή χρονιά, η εταιρεία ενισχύθηκε με νέους ανθρώπους. Επενδύουμε σε νέους ανθρώπους, διότι το μέλλον εταιρειών σαν τη δική μας βρίσκεται στους ανθρώπους τους. Λειτουργούμε επίσης με κοινωνική ευαισθησία συμμετέχοντας ενεργά όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Πώς ξεκίνησε η χρονιά;

Το 2014 ξεκίνησε με θετικό πρόσημο. Έχουμε ήδη νέους πελάτες, είμαστε στρατηγικά τοποθετημένοι στη διεύρυνση των συνδυασμένων μεταφορών από και προς την Ελλάδα κι αυτό το υλοποιούμε με εφαλτήριο την «κεντρική σκηνή» του Πειραιά. Οι συνδυασμένες μεταφορές είναι το μέλλον, και είμαστε πολύ δυνατοί δικτυακοί πάροχοι στο χερσαίο κομμάτι. Έχουμε επίσης παγκόσμια παρουσία στο marine part service μεταφέροντας για λογαριασμό ναυτιλιακών εταιρειών ανταλλακτικά σε διάφορα σημεία του κόσμου. Ευαίσθητη δουλειά 24 ώρες το 24-ωρο επί επτά ημέρες την εβδομάδα, χωρίς διακοπή.

Σας ενδιαφέρει να είστε σε όλες τις αγορές…

Ασφαλώς. Έχουμε σημαντική παρουσία σε όλα τα είδη των μεταφορών, είμαστε τοποθετημένοι σε όλο το εύρος της μεταφοράς και έχουμε σημαντική παρουσία στην ελληνική και διεθνή σκηνή. Έχουμε πολύχρονη παρουσία σε αυτή τη χώρα και, φυσικά, μακροχρόνια προοπτική.

 

 

COVER STORIES

21O ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ LOGISTICS «DIGITAL SUPPLY CHAINS»

Τόπος: Ξενοδοχείο “Grand Hotel Palace”, Θεσσαλονίκη...

ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ «ΜΠΡΟΣ» ΤΑ LOGISTICS

Η έρευνα για τις επενδύσεις στα Logistics έρχεται να αναδείξει το ειδικό βάρος τους στην εθνική προσπάθεια για επάνοδο σε αναπτυξιακή τροχιά....

ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Η 2Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ "ELEC.TEC"

Γεγονός για τον κλάδο αποτελεί η προετοιμασία της 2ης διεθνούς έκθεσης "Elec.Tec 2018" από τις 23 ως τις 26 Φεβρουαρίου 2018, στο MEC της Παιανίας.Παλιοί και νέοι εκθέτες από τους τομείς του ηλεκτρολο...

Κλείσιμο [X]