ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ως προεδρεύων στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας, ο Μ. Παπαδόπουλος ταξίδεψε αρκετά το τελευταίο εξάμηνο. Εδώ σε ομιλία του στο Ντουμπάι, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΜΕΔΙ): ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΝΕΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 10/11/2014

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΦ’ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ, ΕΞΗΓΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΣΤΕΝΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΩΣΤΕ Η ΧΩΡΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ.

Συνέντευξη στο Νίκο Μήττα*

 

Συναντήσαμε τον Κοζανίτη πολιτικό λίγες ημέρες πριν από το πέρας της ελληνικής Προεδρίας ζητώντας του να αποτυπώσει τις σκέψεις του για την «επόμενη ημέρα». Το έκανε, και μάλιστα με αισιοδοξία, καθώς πιστεύει στις δυνάμεις των Ελλήνων και είναι σίγουρος ότι στο τέλος της προσπάθειας θα βγούμε νικητές.

«Η πατρίδα θα μπει και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης» μας είπε. Ο ίδιος πάντως καταβάλλει εδώ και χρόνια προσπάθειες για το αντικείμενό του, αφού υπήρξε Τομεάρχης Μεταφορών επί δύο και πλέον έτη της Ν.Δ. Όταν ο Αντώνης Σαμαράς του ανέθεσε τον Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών, ο ίδιος αισθανόταν προετοιμασμένος για τα θέματα που έπρεπε να επιλύσει. Τα έλυσε όμως;

L&M Κύριε Παπαδόπουλε, έχουν επιλυθεί τα προβλήματα με τα οποία κληθήκατε να αναμετρηθείτε;

Μιχάλης Παπαδόπουλος Μπορώ να πω ότι πολλά από τα προβλήματα έχουν επιλυθεί. Άλλωστε, το γεγονός ότι για ένα χρόνο που ήμουν υφυπουργός δεν υπήρξε καμιά έντονη διαμαρτυρία οποιουδήποτε κλάδου και πολύ περισσότερο απεργία, σημαίνει ότι στο Υπουργείο έγινε έργο.

Πόσο δύσκολο είναι για ένα Υπουργείο να προβεί σε μεταρρυθμίσεις στον τομέα των αρμοδιοτήτων του όταν ακούμε συνέχεια για νέο κύμα απολύσεων και μειωμένο προϋπολογισμό;

Ο Τομέας Μεταφορών αλλά και ο Τομέας Επικοινωνιών είναι πολύ δύσκολοι τομείς για μεταρρυθμίσεις. Έπρεπε να γίνει συγκερασμός διαφορετικών αντικρουόμενων απόψεων μεταξύ των κλάδων και φορέων. Εμείς όμως, με διάλογο, με συνεχείς επαφές και με πειθώ κατορθώσαμε και προχωρήσαμε πολλές αλλαγές και διοικητικές και νομοθετικές, πολλές από τις οποίες άλλαξαν τη ζωή των πολιτών και οι οποίες μάλιστα δεν είχαν κανένα κόστος στον προϋπολογισμό.

Μπορώ να σας αναφέρω ένα μικρό παράδειγμα: Με την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου και με την καθιέρωση μιας γραμμής από το νέο σταθμό του Ελληνικού με προορισμό τη Βάρκιζα και τη Σαρωνίδα, και οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν και οι Οργανισμοί Αστικών Συγκοινωνιών δεν επιβαρύνθηκαν· αντίθετα, αύξησαν τα έσοδά τους. Στον Τομέα των Μεταφορών δεν έγινε καμία απόλυση, ούτε από την κεντρική διοίκηση ούτε από τους συγκοινωνιακούς φορείς.

Με αφορμή την ελληνική Προεδρία, πόσο αυτή βελτίωσε τη δυναμική της χώρας μας στον κλάδο των μεταφορών και της οδικής ασφάλειας;

Ο Τομέας Μεταφορών στην ελληνική Προεδρία είχε σημαντική θέση, αφού κατόρθωσε και έκλεισε σημαντικά θέματα κατά τη διάρκειά της, θέματα που είχαν σχέση με την ανάπτυξη της Οικονομίας τόσο στον τομέα των Μεταφορών όσο και στον τομέα των Επικοινωνιών.

Κατά τη γνώμη μου, οι σημαντικότερες ενέργειες ήταν δύο: α) η διεξαγωγή του Άτυπου Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. για την οδική ασφάλεια και β) η διεξαγωγή του Συνεδρίου για την οδική ασφάλεια. Γιατί η ασφάλεια στους δρόμους, όπως αποδείχθηκε από τη συμμετοχή των κρατών-μελών της Ε.Ε., δεν απασχολεί μόνο τη χώρα μας αλλά και όλη την Ευρώπη.

 

Τι θα μπορούσε να αλλάξει στην καθημερινότητα των οδηγών επαγγελματικών οχημάτων, σε φορτηγά, λεωφορεία και ταξί όσον αφορά το κόστος συντήρησης και μετακίνησης;

 Έχω επανειλημμένως υποβάλει προτάσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ελαφρυνθούν οι επαγγελματίες από το κόστος της συντήρησης και κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους. Ήδη, με νόμο που πέρασε στη Βουλή τον Οκτώβριο του 2013, δόθηκε η δυνατότητα στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα να καταθέτουν τις πινακίδες οσάκις δεν έχουν δουλειά, ώστε να μην πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Και τώρα είμαστε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εργασίας ώστε να βρεθεί τρόπος αναστολής σε αυτές τις περιπτώσεις των ασφαλιστικών εισφορών.

Τα μεικτά κλιμάκια ξεκίνησαν τους ελέγχους, και με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου σας είναι πολύ λίγα τα οχήματα των τρίτων χωρών τα οποία δεν είναι παράνομα. Γιατί αργήσανε να βγούνε τα κλιμάκια στους δρόμους;

Το δίκαιο αίτημα των μεταφορέων για έλεγχο των αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων στους δρόμους με είχε απασχολήσει από τις πρώτες ημέρες της ανάληψης των καθηκόντων μου. Συγκεκριμένα, σε συνάντησή μου με τον Υπουργό Μεταφορών της Γαλλίας στο Παρίσι, ξεκίνησε μια αμοιβαία συνεργασία στον τομέα αυτό, η οποία και συνεχίστηκε στην Αθήνα κατά τη διεξαγωγή του Άτυπου Συμβουλίου Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες, μια και παρόμοιο θέμα απασχολεί και τη Γαλλία.

Προκειμένου να έχω πλήρη γνώση του τρόπου ελέγχου των αλλοδαπών φορτηγών με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ώστε τυχόν παραλείψεις να ληφθούν υπόψη μου στις επικείμενες αλλαγές του, με αιφνιδιαστική επίσκεψη μου στα σύνορα των Ευζώνων επιθεωρήθηκε Μεικτό Κλιμάκιο Ελέγχου της Περιφέρειας κατά την ώρα που διενεργούνταν έλεγχοι.

Επίσης, με νομοθετική ρύθμιση που εισάγεται άμεσα προς ψήφιση, κωδικοποιούνται όλες οι παραβάσεις και οι ποινές σε ενιαίο κείμενο προκειμένου να είναι ευχερής ο έλεγχος, να δίνεται δυνατότητα στους Δήμους παραμεθορίων περιοχών για έλεγχο στους δρόμους και να εξασφαλίζεται η καταβολή των προστίμων από τους αλλοδαπούς μεταφορείς.

Τέλος, σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, προωθούνται προτάσεις για επανασχεδιασμό του τρόπου λειτουργίας Κλιμακίων Ελέγχου, οι οποίες θα υποβληθούν εντός του έτους, με σκοπό να θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο αποτελεσματικής λειτουργίας του ελέγχου των αλλοδαπών αυτοκινήτων στη χώρα μας.

 

Σας προβληματίζουν τα αποτελέσματα από το «σαφάρι» για ΚΤΕΟ, κάρτες καυσαερίων και ανασφάλιστα οχήματα;

Το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, αν και δεν είναι δικής μου αρμοδιότητας, είναι ένας σοβαρός παράγοντας για την προστασία των οδηγών όλων των κατηγοριών των αυτοκινήτων. Οι έλεγχοι στους δρόμους από τις κινητές μονάδες είναι ένα θέμα που πρέπει να απασχολεί όλους τους πολίτες, γιατί έχει σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. Για το λόγο αυτό παρακολουθούμε στενά το θέμα και στείλαμε τις κινητές αυτές μονάδες ελέγχου και σε όλη την Περιφέρεια.

 

Η απελευθέρωση σε ταξί και φορτηγά δεν επέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Υπάρχουν περιθώρια για διορθωτικές κινήσεις;

Η απελευθέρωση των φορτηγών και ταξί δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, διότι το έργο το οποίο προσφέρεται από τα οχήματα αυτά έχει περιοριστεί λόγω κρίσης. Έχετε προφανώς δει τα ταξί να βρίσκονται για ώρες στις αναμονές, και τα φορτηγά να μην έχουν μεταφορικό έργο, αφενός λόγω της μείωσης των εισαγωγών και εξαγωγών και αφετέρου λόγω της διενέργειας μεταφοράς από άλλα κοινοτικά αυτοκίνητα (Βουλγαρίας, Ρουμανίας) όπου οι μεταφορές είναι ελεύθερες. Δικαιώνομαι λοιπόν όταν στήριξα το νομοσχέδιο Βορίδη για την απελευθέρωση των ταξί, καθώς και για όλες τις ρυθμίσεις στις οποίες προχώρησα, ώστε να μπουν κανόνες στην απελευθέρωση της αγοράς.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος στο Ζάππειο, στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.

Τι αλλαγές να περιμένουμε στο νέο ΚΟΚ και στη διαδικασία χορήγησης νέων αδειών οδήγησης;

Γνωρίζετε ότι στο Υπουργείο υπάρχει και λειτουργεί Επιτροπή Αναθεώρησης του Κ.Ο.Κ., στην οποία μετέχουν έγκριτοι νομικοί, συγκοινωνιολόγοι και επεξεργάζονται το κείμενο από την αρχή· και αναμένεται η ολοκλήρωσή του μέχρι το τέλος του 2014.

Βέβαια, οσάκις απαιτείται άμεση παρέμβαση σε ορισμένα άρθρα του Κ.Ο.Κ., αυτές γίνονται με νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες θα ενσωματωθούν εκ των υστέρων στο ενιαίο κείμενο (π.χ. άρθρο 49 για τη διεξαγωγή αγώνων με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες που προχωρά η άμεση τροποποίηση). Τέλος, θέλω να σας πληροφορήσω ότι πρόσφατα κυρώθηκε από τη Βουλή η Σύμβαση της Βιέννης, που εκκρεμούσε εδώ και πολλά χρόνια, που αφορά αφενός τις σημάνσεις και τα σήματα κυκλοφορίας και αφετέρου την αναγνώριση των διεθνών αδειών οδήγησης.

 

Προ ημερών δώσατε το «πράσινο φως» για τις μετατροπές οχημάτων με κίνηση το φυσικό αέριο. Εξηγήστε μας το νομοθετικό πλαίσιο για τα εν λόγω πρατήρια και πείτε μας ποιες είναι οι βλέψεις σας για την ηλεκτροκίνηση και τους σταθμούς φόρτισης.

Γνωρίζετε ότι η ανάπτυξη του φυσικού αερίου ήταν σε νηπιακό στάδιο. Με την ανάληψη των καθηκόντων μου ζήτησα να ενημερωθώ για ποιο λόγο το φυσικό αέριο δεν είχε επεκταθεί και στα οχήματα. Και διαπίστωσα ότι ένας σημαντικός λόγος ήταν η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου, τόσο για τους σταθμούς ανεφοδιασμού τους (πρατήρια) όσο και για τη δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων για κίνηση και με φυσικό αέριο.

Τον Οκτώβριο 2013, με το ν.4199/2013 περάσαμε διάταξη για τη δυνατότητα λειτουργίας πρατηρίων, και τον Ιανουάριο 2014 δυνατότητα μετατροπής κυκλοφορούντων αυτοκινήτων για κίνηση με φυσικό αέριο. Με την υπογραφή επίσης της τελευταίας απόφασής μου (30/5/2014) ολοκληρώθηκε όλο το νομοθετικό πλαίσιο, και τώρα πια είναι στα χέρια των φορέων για την ανάπτυξη αυτού του καυσίμου, το οποίο είναι και φιλικό προς το περιβάλλον.

Παρόμοιες νομοθετικές και διοικητικές ενέργειες έχουν γίνει και για την τοποθέτηση συστημάτων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να διαδοθεί η χρησιμοποίησή τους.

 

Πότε θα μετακομίσουν τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα; Ποιο είναι αυτή τη στιγμή το στάτους και τι αλλαγές συζητάτε για τα αστικά ΚΤΕΛ;

Το θέμα της κατασκευής του νέου σταθμού Υπεραστικών μεταφορών στον Ελαιώνα αποτελεί άμεση προτεραιότητα και του Πρωθυπουργού και δική μας. Μάλιστα στις προθέσεις μας είναι ο χώρος αυτός να χρησιμοποιηθεί και για τα λεωφορεία που εκτελούν διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, προκειμένου να εκλείψει η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Αθήνας.

Η «Αττικό Μετρό» έχει ήδη προχωρήσει στις αναγκαίες απαλλοτριώσεις, και βρισκόμαστε στο στάδιο της ολοκλήρωσης της μελέτης προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Πιστεύω ότι αυτό θα είναι έργο πνοής για την Αθήνα, για τους πολίτες της αλλά και για τον τουρισμό γενικότερα.

Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος δηλώνει ότι οι θέσεις του σχετικά με την απελευθέρωση των επαγγελματικών οχημάτων έχουν δικαιωθεί. Αναγνωρίζει όμως ότι η κρίση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους επαγγελματίες οδηγούς.

Πώς σκοπεύετε να βελτιώσετε την οδική ασφάλεια στη χώρα μας; Ποιες είναι οι προγραμματισμένες δράσεις του Υπουργείου;

Ένας τομέας για τον οποίο έχουμε ήδη προγραμματίσει μια σειρά σημαντικών δράσεων –οι οποίες είναι σε εξέλιξη– και για τις οποίες έχουμε δέσμευση απέναντι στους πολίτες αλλά και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ο οποίος και το θεωρεί προσωπική του υπόθεση, είναι η οδική ασφάλεια. Όπως σας ανέφερα, σχετική επιτροπή που συνεδριάζει στο Υπουργείο ασχολείται εντατικά με την αναμόρφωση του Κ.Ο.Κ., ώστε αυτός να εκσυγχρονιστεί και να ανταποκρίνεται στις νέες κυκλοφοριακές δομές.

Στόχος μας είναι η ένταξη του μαθήματος της οδικής ασφάλειας στα σχολεία, και για το λόγο αυτό ετοιμάζεται έντυπο υλικό για να διανεμηθεί στα σχολεία. Ήδη παραδόθηκε το πρώτο βιβλίο, το οποίο απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και παιδιά 1ης και 2ης τάξης Δημοτικού με τον τίτλο «Ο μικρός ποδηλατάκιας». Αναμορφώσαμε το Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας ώστε να μετάσχουν άνθρωποι - χρήστες των οχημάτων, που η εμπειρία τους μπορεί να είναι χρήσιμη στο εθνικό αυτό κεφάλαιο, και συστήθηκε η Διϋπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού με νέα δομή, πιο λειτουργική πιο αποτελεσματική.

Επίσης είναι έτοιμο το e-call, ο διεθνής αριθμός τον οποίο θα μπορεί να καλεί ο κάθε πολίτης σε περίπτωση ανάγκης για βοήθεια στο δρόμο, καθώς και το UCARIS, ένα ηλεκτρονικό πανευρωπαϊκό κέντρο για τον εντοπισμό των ξένων παραβατών στη χώρα μας.

Πρόσφατα υπεγράφη προγραμματική σύμβαση με την Κοινωνία της Πληροφορίας για χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ με σκοπό τη δημιουργία βάσης δεδομένων για τη συγκέντρωση στοιχείων σχετικά με την οδική ασφάλεια. Θα μπορούσα να σας αναφέρω δεκάδες δράσεις που έγιναν ή προγραμματίζονται να γίνουν στον τομέα αυτό, και ίσως θα χρειαζόταν μια νέα συνέντευξη μόνο για την οδική ασφάλεια.

Μια και το αναφέρατε, τι γνώμη έχετε για το σύστημα e- call που θα έχουν πλέον τα αυτοκίνητα;

Το e-call είναι ένα σύστημα το οποίο είμαι σίγουρος ότι θα γίνει αποδεκτό από όλους τους Έλληνες όταν τοποθετηθεί σαν υποχρεωτικό εξάρτημα στα νέα αυτοκίνητα. Είναι ένα έργο το οποίο και θα σώσει ζωές και θα προλάβει τις συνέπειες που μπορεί να έχει μια καθυστέρηση των μέσων διάσωσης να φτάσουν στον τόπο του ατυχήματος. Εγώ προσωπικά τους Έλληνες δεν τους φοβάμαι, καθώς είναι ένας λαός ο οποίος προσαρμόζεται πολύ εύκολα σε όλες τις νέες τεχνολογίες.

Σε λίγο καιρό ίσως κυκλοφορήσει το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα, αποτέλεσμα ενός ευρωπαϊκού προγράμματος στο οποίο συμμετέχουμε δυναμικά ως χώρα. Ποια είναι η γνώμη σας;

Η κυκλοφορία του λεωφορείου είναι πράγματι μια πρωτοπόρος εφεύρεση, και είναι τιμή για τη χώρα μας και ιδιαίτερα για την πόλη των Τρικάλων που επελέχθη ως ο τόπος για την κυκλοφορία ενός τέτοιου αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Κατά τη συνάντηση εργασίας που έγινε στην Αθήνα στα πλαίσια της ελληνικής Προεδρίας, συζητήθηκε το νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες που θα επιτρέψουν την εφαρμογή του συστήματος κυκλοφορίας έξυπνων οχημάτων, χωρίς οδηγό. Ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι σήμερα όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα σε όλο τον κόσμο βασίζονται στον Κ.Ο.Κ., ο οποίος απευθύνεται στον οδηγό του οχήματος. Είναι λοιπόν ανάγκη να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι της κυκλοφορίας για τη λειτουργία αυτού του συστήματος.

Κύριε  Παπαδόπουλε, εσείς ο ίδιος, θα νιώθατε άνετα μέσα σε ένα τέτοιο όχημα;

 Η απάντησή μου είναι κατηγορηματική. Ναι! Η υψηλή τεχνολογία που έχουν τα αυτοκίνητα αυτά βασίζεται σε ένα σύνολο αισθητήρων οι οποίοι παρακολουθούν οποιοδήποτε σταθερό αντικείμενο, την κίνηση των άλλων οχημάτων, την πορεία των πεζών, την ταχύτητα των ποδηλάτων ακόμη και τη λειτουργία των φαναριών. Επομένως, κάθε άνθρωπος που παρακολουθεί την εξέλιξη της τεχνολογίας, άφοβα θα μπορούσε να δεχθεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο, όπως πριν από πολλά χρόνια δέχθηκε την πτήση του αεροπλάνου.

 

Κύριε Παπαδόπουλε, κλείνοντας θα θέλαμε να μεταφέρετε στους αναγνώστες του περιοδικού τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης στο κλάδο των μεταφορών.

Ο Τομέας Μεταφορών και Επικοινωνιών του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, τον οποίο μου εμπιστεύθηκε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, είναι ένας παραγωγικός τομέας που αφενός συνεισφέρει στην εθνική μας οικονομία και αφετέρου έχει άμεση σχέση με την καθημερινότητα του πολίτη. Ήδη έχει γίνει πολύ έργο. Θα προχωρήσουμε όμως με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς. Έχουμε όλοι ευθύνη να ξαναφέρουμε την ελπίδα σε αυτόν τον τόπο, να φέρουμε την ανασυγκρότηση· και γι’ αυτό ακριβώς εργαζόμαστε.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Ο Νίκος Μήττας είναι αρχισυντάκτης του περιοδικού Car & Truck στο οποίο πρωτοδημοσιεύτηκε η συνέντευξη.

Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος

Γεννήθηκε το 1962, κατάγεται από το Μεσόβουνο του Δήμου Εορδαίας και από το 2000 έως σήμερα εκλέγεται βουλευτής στο νομό Κοζάνης. Είναι πτυχιούχος μηχανικός - ηλεκτρονικός του ΤΕΙ Πειραιώς και ηλεκτρολογίας της ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ. Εργάστηκε ως καθηγητής δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ΤΕΙ και στην ΑΣΕΤΕΜ - ΠΑTΕΣ ΣΕΛΕΤΕ (ΑΣΠΑΙΤΕ). Υπήρξε ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Εμπορίου (1989-1990) και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (1990 - 1993). Υπήρξε μέλος στην Ομάδα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου για θέματα παιδείας, στο Συμβούλιο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και στο Εθνικό Συμβούλιο Σπουδαστικής Ένωσης Ελλάδος.

Υπήρξε μέλος του συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Τεχνολόγων Μηχανικών (1984-2004). Διετέλεσε μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Οργάνωσης Νέων Ν.Δ. (ΟΝΝΕΔ) με τομέα ευθύνης το Σπουδαστικό της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ (1985 - 1987). Το 1994 εκλέχτηκε στην Κεντρική Επιτροπή της Ν.Δ. και την περίοδο 1994 - 1996 διετέλεσε περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας. Διετέλεσε πρόεδρος της Πανελλήνιας «Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εργαζομένων / Πτυχιούχων Μηχανικών» (1996 - 2004), ενώ το 2000 εκλέχτηκε για πρώτη φορά βουλευτής Ν. Κοζάνης.

Κατά την περίοδο 2000 - 2013 διετέλεσε κοσμήτορας της Βουλής των Ελλήνων, αντιπρόεδρος της διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και μέλος στις διαρκείς επιτροπές «Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας», «Οικονομικών» και «Παραγωγής Εμπορίου». Διετέλεσε υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή (Ιανουάριο 2009). Το 2011 ορίστηκε τομεάρχης Μεταφορών της Ν.Δ., και τον Ιούλιο του 2013 ανέλαβε καθήκοντα υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Έχει συμμετάσχει σε ημερίδες, συνέδρια ως εισηγητής και έχει δημοσιεύσει σημαντικό αριθμό επιστημονικών άρθρων.

 

 

ΟΔΙΚΕΣ

ΑΝΑΖΗΤΟΥΝΤΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Την ανάγκη διαμορφώσης ενιαίας εθνικής στρατηγικής για τις Μεταφορές με την ενεργό συμμετοχή της επιχειρηματικής κοινότητος επεσήμανε ο πρόεδρος του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών κ. Μι...

ΣΑΡΑΚΑΚΗ Α.Ε.Β.Μ.Ε.: ΕΝΤΟΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ VISTA

Η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. πιστή στη δέσμευση της για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων Volvo θα συμμετέχει και το 2017 στο διαγωνισμό VISTA....

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ COLD CHAIN ΑΠΟ ΤΗΝ PTL

Η PTL με την μακρόχρονη εμπειρία της στην μεταφορά των τροφίμων, διαθέτει σε όλους τους θαλάμους FRC, διπλή θερμοκρασία όπως επίσης και όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά για τη μεταφορά νωπών και κατεψυ...

Κλείσιμο [X]