ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο Γεώργιος Σαμαρίδης, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της «Διακίνησις», παρουσιάζει το βραβευμένο έργο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΜΑΡΙΔΗΣ- «ΔΙΑΚΙΝΗΣΙΣ» : ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ, ΜΑΣ ΩΘΟΥΝ ΣΕ ΛΥΣΕΙΣ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 14/11/2014

 

ΑΠΕΣΠΑΣΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΤΑ «THE HELLENIC AWARDS FOR LOGISTICS EXCELLENCE» ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΔΙΚΑ, ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ. Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΩΝ LOGISTICS ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ· ΚΙ ΑΥΤΟ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΕΠΩΦΕΛΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ.

Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της «Διακίνησις» Γεώργιος Σαμαρίδης ήταν περήφανος για τη διάκριση της εταιρείας του όσον αφορά την «Αριστεία στα Logistics» που δόθηκαν νωρίτερα μέσα στο 2014. Εκείνο όμως που τον ενδιέφερε όμως στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις αλλά και στην παρουσίαση της υποψηφιότητάς του που προηγήθηκε, ήταν να καταδείξει τη σκληρή και συλλογική εργασία που προϋποθέτει μια τέτοια διάκριση αλλά και τη βοήθεια που πρέπει να αναζητηθεί στην τεχνολογία.

Το βραβευμένο έργο είναι μια σύνθετη εφαρμογή για την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας των πελατών της εταιρείας με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής.

Μπορεί η υλοποίηση και η εφαρμογή της λύσης που πρότεινε η «Διακίνησις» να ακούγεται εύκολη, ακόμα και αναμενόμενη για μια εφοδιαστική αλυσίδα αδιάλειπτης κίνησης· εντούτοις, όπως εξήγησε ο Γ. Σαμαρίδης από το βήμα του ILME, υπήρχαν και ορισμένα προβλήματα με τη χρήση της τεχνολογίας. «Το δυσκολότερο πράγμα που αντιμετωπίσαμε στα σημεία που πηγαίνουμε είναι να πείσουμε τον παραλήπτη να υπογράψει, μας λέει. Όχι μόνο ψηφιακά αλλά ακόμα και στο χαρτί».

Την ίδια στιγμή η εταιρεία θεώρησε δεδομένο ότι η καινοτομία θα πρέπει να εισέλθει σε κάθε φάση της εφοδιαστικής αλυσίδας και σε κάθε πτυχή της. Έτσι, καινοτομία αποτελεί το γεγονός ότι σύγχρονες λύσεις εντάχθηκαν στη διαδικασία της δρομολόγησης, στον έλεγχο του ανθρακικού αποτυπώματος, στο χειρισμό των απρόοπτων καταστάσεων. «Είναι ένα αποτελεσματικό έργο και είναι το μέλλον· έχει όμως περιθώρια βελτίωσης» υποστηρίζει το στέλεχος της Διακίνησις.

Το Logistics & Management συνομίλησε με το  βραβευμένο στέλεχος της εταιρείας και αναπαράγει εδώ εκείνη τη συζήτηση που δημοσιεύτηκε αρχικά στην έντυπη έκδοση μετά τα βραβεία του ILME- ELA.

Ο Γεώργιος Σαμαρίδης της «Διακίνησις» (αριστερά) παραλαμβάνει το βραβείο του από το μέλος του ΙLME Αλέξη Σιώρη.

L&M Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για την επόμενη ημέρα της Διακίνησις;

Γεώργιος Σαμαρίδης Το βραβείο δικαιώνει τους ανθρώπους που δούλεψαν για να φέρουν αυτό το αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι της «Διακίνησις» δούλεψαν για να γίνει σωστά το έργο, για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό και ποιοτικό για τους αποθέτες μας· είμαστε άλλωστε μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών, κι αυτές πρέπει να εξελίσσουμε.

Η «Διακίνησις» ήταν η πρώτη εταιρεία του χώρου η οποία, στην προσπάθειά της να επιτελέσει το έργο της, έχει κάνει πολλά πράγματα εκ του μηδενός. Έχει λανσάρει πολλές καινοτομίες: Δημιούργησε το πρώτο ERP για εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς επίσης το πρώτο αλλά και το δεύτερο WMS για εταιρείες logistics στην Ελλάδα. Στη «Διακίνησις» φτιάχτηκε και υιοθετήθηκε το πρώτο στην Ελλάδα pick to light σύστημα και στην εταιρεία αυτή δημιουργήθηκε εφαρμογή για RIFD η οποία λειτουργεί κανονικά.

Προσπαθούμε δηλαδή να χρησιμοποιούμε καινοτομίες, να αυξάνουμε την ποιότητα, να έχουμε ένα προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Πάντα λοιπόν επενδύουμε σε νεοτερισμούς.

 Είναι για κάποιο συγκεκριμένο πελάτη αυτό το σύστημα; Υπήρξε κάποια αφορμή για την υλοποίησή του;

– Η αφορμή ήταν η εξής: Πολλοί πελάτες, λόγω των νέων δεδομένων –και νέα δεδομένα δεν είναι μόνο η κρίση– διέκοψαν τη συνεργασία τους με αντιπροσώπους, για να μειώσουν το ρίσκο, και αποφάσισαν να πάνε κατευθείαν στο τελικό σημείο. Αυτή όμως η επιλογή προϋποθέτει ότι θα πρέπει να καλυφθεί η διανομή μέχρι το τελικό σημείο, καθώς και η αντικαταβολή. Παρουσιάστηκε λοιπόν για μας η ανάγκη να πάμε μέχρι τα τελικά σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα.

Το βραβευμένο έργο της εταιρείας Διακίνησις, είναι μια σύνθετη εφαρμογή για την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας των πελατών της εταιρείας με τη χρήση προηγμένων τεχνολογιών επικοινωνίας και πληροφορικής.

Κι αυτό το αναλάβατε εσείς…

– Ασφαλώς! Και για να το πραγματοποιήσουμε, σίγουρα δεν στηριχθήκαμε στα πρακτορεία. Οι λόγοι αρκετοί: Μέσα στο συνολικό όγκο του έργου υπήρχε και σημαντικό τμήμα που αφορούσε φορτίο ελεγχόμενης θερμοκρασίας, φορτίο συντήρησης και φορτίο κατάψυξης.

Τι σημαίνει αυτό;

– Ότι οι δυνατότητες των πρακτορείων στην Ελλάδα να σερβίρουν προϊόντα τέτοιων κατηγοριών δεν είναι μεγάλες. Όλες οι μεγάλες εταιρείες με τέτοια προϊόντα διανέμουν μόνες τους. Για μας ήταν μια πρόκληση, και για το λόγο αυτό στήσαμε σε όλη την Ελλάδα, σε όλη την περιφέρεια, κόμβους-συνεργάτες μέσα από τους οποίους μεταφέρουμε εμείς τα προϊόντα και ύστερα γίνεται η ευρύτερη διανομή.

Ποια είναι η διαδικασία;

– Όλοι οι συνεργάτες μας έχουν εφοδιαστεί με δικούς μας server, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με το δικό μας σύστημα. Τη στιγμή που εμείς από τα κεντρικά κάνουμε τη δρομολόγηση, αυτόματα ενημερώνονται για τις παραγγελίες που πρόκειται να παραλάβουν την επόμενη ημέρα. Παράλληλα μειώσαμε το χρόνο για την αποστολή των εμπορευμάτων κατά 24 ώρες.

Από τη στιγμή που ενημερωθούν, οι συνεργάτες μας έχουν τη δυνατότητα να δρομολογήσουν τις παραγγελίες, να τις μεταφέρουν στα σημεία παράδοσης και, ταυτόχρονα, μέσω των smart phone και των PoD να πάρουμε κι εμείς την πληροφορία αν παραδόθηκαν στην ώρα τους, αν υπήρξε κάποιο πρόβλημα ή οτιδήποτε άλλο που θα έπρεπε να γνωρίζουν οι πλεάτες μας· οι οποίοι ενδεχομένως θα ετοιμάζουν την επόμενη κίνησή τους.

Εσείς πώς νιώσατε με την ολοκλήρωσή του;

– Ήταν ένα σημαντικό έργο. Και το λέω αυτό έχοντας επίγνωση του μεγέθους του, διότι έχω την τύχη να είμαι σε αυτή την εταιρεία από την ημέρα της ίδρυσής της. Τα έργα που έχουμε υλοποιήσει δεν δημιουργήθηκαν μόνα τους αλλά από τους πελάτες μας· από το έργο που κατά καιρούς μας έδιναν και το οποίο είχε ιδιαιτερότητες. Η πολυπλοκότητα του έργου μάς ωθούσε να δώσουμε λύσεις.

Σχετικά με το σχέδιο νόμου, θα ήθελα μια τοποθέτησή σας, διότι εσείς, ως εταιρεία, έχετε συνολική εμπλοκή με το σύνολο των διατάξεών του.

– Κάθε σχέδιο νόμου έχει θετικά κι αρνητικά σημεία. Σε αυτή την περίπτωση και χωρίς να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες του νόμου, δίνεται η ευκαιρία σε μια επιχείρηση με ευεξία να λύσει πολλά θέματα. Δίδεται η δυνατότητα στις εταιρείες 3PL να αποκτήσουν ιδιόκτητα οχήματα, κάτι που δεν υπήρχε τόσα χρόνια.

Δεν θα είναι εύκολη διαδικασία· κάθε αλλαγή είναι δύσκολη. Τέτοιες αλλαγές, για να αποφέρουν κάτι, χρειάζονται μεγάλη περίοδο εφαρμογής, έτσι ώστε να μετουσιωθεί μέσα στην ίδια την αγορά. Υπάρχουν αλλαγές που θα φανούν στο χρόνο.

Θα μπορέσει όμως να δώσει αναπτυξιακή διάσταση;

– Δεν βλέπω κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή. Ενδεχομένως αυτοί που σχεδίασαν αυτό το σχέδιο νόμου να βλέπουν πιο μπροστά, κάτι που δεν βλέπουμε όλοι εμείς αυτή τη στιγμή.

 

 

ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ

EKOL LOGISTICS: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 3 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Η “Ekol Logistics” διαβουλεύεται με το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του εμπορευματικού σταθμού στο λιμένα του Λαυρίου....

ΟΜΙΛΟΣ FDL: ΕΠΕΝΔΥΣΗ 700.000 ΕΥΡΩ ΣΤΗ ΜΑΝΔΡΑ

Η κατασκευή με τα ραφοπάταρα καλύπτει τρεις χιλιάδες τ.μ. και περιέχει 14.500 θυρίδες (θέσεις bins)....

ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ LOGISTICS

Ύστερα από αρκετούς μήνες πιέσεων από την αγορά δημοσιεύθηκε τελικά η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την απλούστευση της αδειοδότησης αποθηκών – κέντρων διανομής....

Κλείσιμο [X]