ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Παράδοση την ίδια ημέρα της παραγγελίας, αλλά και εκπτώσεις σε περίπτωση που ο καταναλωτής ζητά καθυστερημένη παράδοση, περιλαμβάνει το νέο marketing στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

ΕΡΕΥΝΑ DHL: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ LOGISTICS ΑΝΘΙΖΟΥΝ ΜΑΖΙ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 20/11/2014

 

Η DEUTSCHE POST DHL ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ E-COMMERCE ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.

Το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στο συνολικό όγκο συναλλαγών των ανεπτυγμένων χωρών αναμένεται να φτάσει μέχρι και 40% μέχρι το 2025, ενώ στις αναδυόμενες αγορές έως και 30%.  Αυτό υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα της πολυεθνικής εταιρείας μεταφορών DHL.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων 10 ετών, οι ηλεκτρονικές λιανικές πωλήσεις θα αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία από ό,τι αναμενόταν μέχρι σήμερα –και όχι μόνο στις αγορές των αναπτυγμένων χωρών, αλλά και στις αναδυόμενες αγορές.

Τα logistics θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο: Να παρέχουν στις επιχειρήσεις σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως διανομές μέσα σε λίγες ώρες την ημέρα της παραγγελίας, ευέλικτο ωράριο παραλαβής και επιστροφής, καθώς και αξιόπιστες υπηρεσίες logistics και προγράμματα προστιθέμενης αξίας σε αναδυόμενες χώρες.’

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης «Παγκόσμιο E-Tailing 2025», που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Deutsche Post DHL, με τη συμμετοχή των ιδρυμάτων έρευνας τάσεων Z_punkt και See More, καθώς και πολλών εμπειρογνωμόνων από το λιανικό εμπόριο, τα logistics και την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Είναι η πρώτη παγκόσμια μελέτη σεναρίων για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και τις επιπτώσεις του για τον κλάδο των logistics.

Τα σενάρια του μέλλοντος

Σε τέσσερα σενάρια, η μελέτη δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ο ηλεκτρονικός κόσμος των αγορών σε όλο τον κόσμο για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις στο άμεσο μέλλον.

Οι διάφορες μελλοντικές προβλέψεις βασίζονται σε λεπτομερή ανάλυση των πλέον σημαντικών παραγόντων –από την ενέργεια και τις τιμές των πρώτων υλών, μέχρι τους τεχνολογικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς παράγοντες στο λιανικό εμπόριο και τα καταναλωτικά πρότυπα. Τα σενάρια περιγράφουν επίσης τις πιθανές επιπτώσεις των αλλαγών στο σύστημα αξιών της κοινωνίας μέχρι το 2025.

Η έρευνα εξέτασε επιλεγμένες αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές σε όλο τον κόσμο. Στο πλαίσιο της ανίχνευσης των τάσεων μελετήθηκαν επίσης οι τάσεις στις αγορές και στα logistics σε 12 διεθνείς μητροπόλεις, μεταξύ των οποίων η Νέα Υόρκη, η Μόσχα, η Τζακάρτα και το Λάγος. Αυτή η γνώση για τις συνήθειες των καταναλωτών ισχυροποιεί τα σενάρια στις τρέχουσες συνθήκες και αυξάνει την ισχύ τους.

Σήμερα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αφορά ήδη το 8% του συνολικού όγκου συναλλαγών στην Ευρώπη. Ανάλογα με το σενάριο, το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί έως και 40% στις ανεπτυγμένες χώρες και έως και 30% στις αναδυόμενες αγορές σήμερα.

Ο Jürgen Gerdes, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος Post – e-Commerce – Parcel στην Deutsche Post DHL δήλωσε σχετικά μετά τη δημοσίευση της έρευνας: «Στο μέλλον, τα logistics θα αναλάβουν ρόλο-καταλύτη για τις λιανικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται online, σε πολύ πιο σημαντικό βαθμό από ό,τι σήμερα. Εμείς, ως εταιρεία logistics έχουμε μια καλή εικόνα για τις επιχειρήσεις σε διάφορες βιομηχανίες σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου. Αυτός είναι ο λόγος που αναλαμβάνουμε ολοένα και περισσότερο ρόλο συμβούλου και συνεργάτη επιτυχίας».

Ο Jürgen Gerdes, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος Post – e-Commerce – Parcel στην Deutsche Post DHL, σχεδιάζει τη διείσδυση της εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέχρι και το 2020.

Η «do it yourself» φιλοσοφία

Στο πρώτο σενάριο, οι αναδυόμενες αγορές σήμερα θα είναι η κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης σε 11 χρόνια από τώρα. Μια ισχυρή παγκόσμια οικονομία και μια σταθερή μεσαία τάξη θα έχουν δημιουργήσει ένα πραγματικό περιβάλλον «Εμπορίου Οπουδήποτε».

Οι καταναλωτές θα λαμβάνουν τις αγορές τους πολύ πιο γρήγορα από ό,τι σήμερα, με τις Express αποστολές να παραδίδονται σε λιγότερο από 24 ώρες και να υπολογίζονται σε λεπτά. Σε ένα διαφορετικό σενάριο, μια πολύ ανεπτυγμένη ψηφιακή «κουλτούρα» έχει εξελιχθεί, στην οποία σχεδόν όλα τα προϊόντα θα πωλούνται online και οι καταναλωτές θα λαμβάνουν στήριξη από εικονικούς υπαλλήλους (άβαταρ).

Για να προστατεύσουν τους κατασκευαστές από προϊόντα απομίμησης, οι εταιρείες logistics θα προσφέρουν προστατευόμενες αλυσίδες εφοδιασμού.

Ωστόσο, η μελέτη δεν απεικονίζει μόνο θετικές μελλοντικές προβολές του παγκόσμιου e-tailing, αλλά και τα πιθανά σενάρια κρίσης. Το τέταρτο σενάριο περιγράφει πώς θα αναπτύσσονται τα παγκόσμια πρότυπα κατανάλωσης όταν η παγκόσμια οικονομία θα έχει υποστεί άλλη μια οικονομική κρίση και οι τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών θα έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι άνθρωποι θα μπορούσαν να υιοθετήσουν μια «do it yourself» νοοτροπία με έμφαση στη κοινή χρήση, αντί της προσέγγισης «όλα καινούρια».

Ο νέος καταναλωτής

Η ανάλυση σεναρίων συμπληρώνεται από δοκίμια που εκπονήθηκαν από διάσημους ειδικούς του κλάδου των logistics. Ο καθηγητής Dirk Moschett του Πανεπιστημίου Fribourg της Ελβετίας υποστηρίζει την αναγκαιότητα για όλη την κοινωνία να συσσωρεύσει τις ροές προσφορών πιο αποτελεσματικά. Ο καθηγητής Geritt Heinemann του Πανεπιστημίου του Lower Rhine αναλύει στη συνεισφορά του "E-Pace" για τη σημασία του χρόνου για την επιτυχία της online λιανικής.

Ο καθηγητής Shashi Matta, από το Πανεπιστήμιο Ohio State, αναλύει πώς οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών (π.χ. τάσεις όπως η βιωσιμότητα ή η διαμόρφωση του προϊόντος με τη συμμετοχή των καταναλωτών) επηρεάζουν το ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο. Λύσεις βέλτιστης πρακτικής, τις οποίες η Deutsche Post DHL έχει ήδη εφαρμόσει για την ηλεκτρονική λιανική, δείχνουν το φάσμα των λύσεων και υπηρεσιών στον τομέα των logistics.

Όλα τα σενάρια και οι μελέτες έχουν το κοινό χαρακτηριστικό ότι ο ανταγωνισμός στην ηλεκτρονική λιανική πώληση, είτε σε παγκόσμιο είτε σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο, θα γίνει πιο έντονος.

Ο Jürgen Gerdes δήλωσε: «Εμείς δε γνωρίζουμε με βεβαιότητα πώς θα είναι ο κόσμος το 2025, αλλά τα διάφορα σενάρια της μελέτης δείχνουν πόσο γρήγορα αλλάζει ο τομέας του λιανικού εμπορίου παγκοσμίως –online και offline– και ότι τα logistics θα είναι ένα κομβικό σημείο των εν λόγω διαδικασιών αλλαγής».

Από την πλευρά της η πολυεθνική εταιρεία, για λογαριασμό της οποίας σχεδιάστηκε κι εκπονήθηκε η έρευνα, σχεδιάζει τη δική της στρατηγική με ορίζοντα το 2020, πολιτική η οποία στηρίζεται σε τρεις πυλώνες ενδιαφέροντος και δράσεων: Focus (εστίαση), Connect (σύνδεση) και Grow (ανάπτυξη). Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου, το οποίο προωθεί τα αποτελέσματα της έρευνας, ένα μέρος αυτής της στρατηγικής είναι να επεκτείνει την ηγετική θέση της στις υπηρεσίες logistics που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Βασικός μοχλός αυτής της επέκτασης είναι το τμήμα Post – e-Commerce – Parcel της εταιρείας. «Έχουμε ως στόχο μας, τονίζει ο Jürgen Gerdes, την επιτυχία υπηρεσιών B2C που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο σε μη ευρωπαϊκές αγορές. Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες να γίνουμε σε λίγα χρόνια κορυφαίος πάροχος logistics στον κόσμο για το ηλεκτρονικό εμπόριο».

 

 

MANAGEMENT

ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

Στόχος της ημερίδας, που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό χώρο του επιμελητηρίου, στο Αγρίνιο, ήταν η ενημέρωση για τις εξελίξεις, που αφορούν στην εφοδιαστική αλυσίδα....

ΔΩΔΕΚΑ CASE STUDIES ΑΠΟ ΤΟ SUPPLY CHAIN ΣΤΟ VALUE CHAIN

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2017 στο Sofitel Athens Airport το συνέδριο 12 case studies από το supply chain στο value chain που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική ...

ΕΕΣΥΜ:ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ομόφωνα έγινε δεκτή η πρόταση που τέθηκε ενώπιον της γενικής συνελεύσεως του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών να τροποποιηθεί το καταστατικό λειτουργίας του ΕΕΣΥΜ και να επιτραπεί η εγγρα...

Κλείσιμο [X]