ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Ο Ελευθέριος Ιακώβου στο βήμα του Συνεδρίου. Αμφισβήτησε την ικανότητα του ΤΑΙΠΕΔ να πράξει το καλύτερο δυνατό για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, την εφοδιαστική αλυσίδα που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία και την αξία που περιμένει η πόλη από τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.

ΕΝΤΟΝΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΦΡΕΣΚΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΣΤΟ 18Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ LOGISTICS ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 21/11/2014

 

Μέσα σε κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας για τις δυνατότητες που δίνει το νέο νομοσχέδιο για την εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και με έντονο σκεπτικισμό σχετικά με τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα σε σημεία κλειδιά για την ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα,  έκλεισαν οι εργασίες του διήμερου 18 Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics το οποίο οργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Logistics στη Θεσσαλονίκη.  To θέμα του φετινού συνεδρίου ήταν  «Sustainable Supply Chain Networks».

Δεκάδες επιχειρηματίες, στελέχη επιχειρήσεων και εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, πανεπιστημιακοί, ερευνητές από διάφορα ινστιτούτα, φοιτητές και δημοσιογράφοι παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου το οποίο επιχείρησε μέσα σε δύο ημέρες να καλύψει μεγάλο εύρος από τις θεματικές της εφοδιαστικής αλυσίδας και των μεταφορών.

Μπορεί την παράσταση να έκλεψε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος με μια ασυνήθιστη παρέμβαση κατά τη συνέντευξη Τύπου καταφέρθηκε κατά του εν δυνάμει μονοπωλίου στο λιμενικό χώρο που δημιουργούν τα κινεζικά συμφέροντα,  εντούτοις το 18ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics της EEL είχε πολύ περισσότερα να δώσει σε όσους το παρακολούθησαν.

Όλοι για το λιμάνι

Ο πρόεδρος της ΕΕL Βόρειας Ελλάδας, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου και πρόεδρος του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Ελευθέριος Ιακώβου τόνισε για μια ακόμα φορά ότι «το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει την τεχνογνωσία για να προσχωρήσει στην καλύτερη αξιοποίηση του λιμένα».

Στη  συνέντευξη Τύπου τόνισε ότι κατά τη διαδικασία επιλογής επενδυτή το ζητούμενο για την πόλη της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να είναι μόνο το χρηματικό ποσό έναντι του οποίου θα πωληθεί το 67% του λιμένα, αλλά το αν ο νέος αγοραστής  θα πετύχει αύξηση του μεταφορικού φορτίου που θα περνάει από το λιμάνι.

Επίσης, αν θα υπάρχει η δυνατότητα για τη δημιουργία μονάδων  ανα-συναρμολόγησης προϊόντων που θα προωθούνται σε αγορές της κεντρικής Ευρώπης και αν, τελικά, το λιμάνι της πόλης θα ενταχθεί μέσα σε μια παγκόσμια αλυσίδα αξίας. 

Τρεις από τις σπουδαιότερες ‘φωνές’ του κλάδου, με αιρετικές πλην όμως συγκροτημένες και τεκμηριωμένες απόψεις. Από δεξιά ο Δημήτρης Τσαμπούλας, ο καθηγητής Σεραφείμ Κάπρος και ο Ιωάννης Σιαμάς.

«Αν οι Κινέζοι δημιουργήσουν Dragon Mart στο Θριάσιο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταλήξει μαρίνα…» είπε ο δήμαρχος Γ. Μπουτάρης,  εκφράζοντας παράλληλα την άρνησή του να περάσει το προς ιδιωτικοποίηση λιμάνι στα χέρια των Κινέζων με οποιονδήποτε τρόπο.

 Ο Γιάννης Μπουτάρης εξέφρασε την αντίθεσή του και στην προοπτική να περάσει το λιμάνι στον έλεγχο κάποιου διεθνούς επενδυτικού κεφαλαίου το οποίο, στη συνέχεια, θα φροντίσει να «ξεφορτωθεί» το απόκτημά του παραχωρώντας το σε τρίτα συμφέροντα.

Από την πλευρά του ο Ιωάννης Σιαμάς, μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics, πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εταιρειών Διαμεταφοράς  και αρθρογράφος του L&M, φρόντισε να διαλύσει τις ψευδαισθήσεις σχετικά με το ρόλο αλλά και τα ενδιαφέροντα του ΤΑΙΠΕΔ. «Επειδή αυτό που μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αξία, αυτό που πρόκειται να πουληθεί είναι αξία» σχολίασε ο έμπειρος παράγοντας της αγοράς των μεταφορών.

Ο ίδιος την επόμενη ημέρα παρουσίασε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες εισηγήσεις του διημέρου, αναλύοντας δείκτες και αμφισβητώντας πολλά από τα στοιχεία που θεωρούνται δεδομένα για τις μεταφορικές ροές των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο ισχυρός άνδρας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης τάχθηκε (κι αυτός) υπέρ της παραχώρησης κι όχι της απευθείας πώλησης του λιμένα.

Σχολίασε με νόημα ότι για τον ίδιο και την πόλη «είναι αυτονόητο ότι ο παραχωρησιούχος- επενδυτής, θα αναλάβει την υποχρέωση να υλοποιήσει το πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα του λιμένα». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Στ. Αγγελούδη, το ύψος των αναγκαίων επενδύσεων ανέρχεται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ.

Παρέμβαση για την τύχη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έκανε με την ευκαιρία του 18ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics και ο  πρόεδρος του ΣΕΒΕ Δρ. Κυριάκος Λουφάκης.

Ο Δρ. Κ. Λουφάκης τόνισε ότι πέρα από την επίδραση στο ΑΕΠ της Βόρειας Ελλάδας, η ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τη μελλοντική οικονομική ιστορία της περιοχής.

Διότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι με τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα και την ενδοχώρα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης που φτάνει στη νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη. Σε βάθος χρόνου, η Θεσσαλονίκη για το transit μπορεί να αποκτήσει σημασία παρόμοια με αυτήν που έχουν τα λιμάνια της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης (πχ. Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο).

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΒΕ:  «όλα τα παραπάνω για να γίνουν πραγματικότητα πρέπει το λιμάνι μας να μπει στις διεθνείς γραμμές. Και αυτό είναι εφικτό να συμβεί μόνο μέσω της συνεργασίας κάποιου διεθνούς παρόχου. Η καθυστέρηση που βλέπουμε ότι υπάρχει στη λύση του ζητήματος δείχνει ακριβώς τα προβλήματα που είχε η χώρα στο παρελθόν και την οδήγησαν στην κρίση που σήμερα βιώνουμε. Ο υδροκεφαλισμός του κέντρου και η προώθηση επενδύσεων αποκλειστικά σχεδόν στο λεκανοπέδιο της Αττικής έχουν δημιουργήσει σημαντικό οικονομικό χάσμα και ανισορροπία μεταξύ περιφέρειας και Αττικής» σχολίασε.

Το τελευταίο και πιο ενδιαφέρον πάνελ του συνεδρίου, το συντόνισε ο πρόεδρεος της οργανωτικής επιτροπής Ελ. Ιακώβου (αριστερά).

 

 

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

VERDE.TEC: ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Μεγαλύτερη, επίκαιρη και ακόμα πιο ενισχυμένη έρχεται η 2η διεθνής έκθεση “Verde.tec”. Η νέα έκθεση θα διοργανωθεί από τις 2 ως τις 4 Μαρτίου 2018 στο εκθεσιακό κέντρο MEC της Παιανίας και έρχεται να ...

VERDE.TEC: Η ΑΓΟΡΑ ΕΔΩΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παραίνεση των επιχειρήσεων και των φορέων που συμμετείχαν στη διεθνή έκθεση “Verde.Tec” Τεχνολογίες Περιβάλλοντος να επαναληφθεί το συντομότερο δυνατό, ολοκληρώθηκε η πρώτη...

ΥΣΤΑΤΟ ΧΑΙΡΕ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΝΕΤΑ

Η νεκρώσιμος ακολουθία για τον αείμνηστο Γιάννη Κονετά τελείται στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Χαλανδρίου, στις 15.30'....