ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

O Αντούλιο Ρικέτα επικεφαλής του IBI Group στο συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Εταιρείας.

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ. ΓΙΝΕΤΑΙ;

ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ, ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΑ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ; ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ, ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ…

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 03/12/2014

 

Στο πρόσφατο αεροπορικό συνέδριο που διοργάνωσε η Ελληνική Αεροπορική Ένωση, ο πολυεθνικός κατασκευαστικός όμιλος IBI Group, ο οποίος ειδικεύεται στις υποδομές μεταφορών, παρουσίασε μια πρωτότυπη μελέτη για τη δημιουργία διεθνούς αεροδρομίου στην πρωτεύουσα της Αρκαδίας.

Το εγχείρημα «ακούγεται» σχεδόν εκτός τόπου και χρόνου, ειδικά στην παρούσα περίοδο που το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε προ ημερών στη δημοσιότητα το σχέδιό του για την αξιοποίηση-ιδιωτικοποίηση μιας σειράς περιφερειακών αεροδρομίων.

Πάντως, η πρόταση για σταδιακή μετατροπή του υφιστάμενου στρατιωτικού αεροδρομίου σε πολιτικό για πτήσεις charter και για τη φιλοξενία low cost αερομεταφορέων έχει την καταρχήν αποδοχή εκ μέρους της Περιφέρειας· ισχυρός όμως είναι κι ο αντίλογος για το μη εφικτό, το μη βιώσιμο μιας τέτοιας επένδυσης.

Αεροδρόμιο-κόμβος

Οι άνθρωποι όμως του IBI Group επιμένουν ότι το αεροδρόμιο στην Τρίπολη είναι μια επένδυση που μπορεί να είναι κερδοφόρα. Η πεποίθησή τους αυτή συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι περίπου το 70% των τουριστών φτάνουν στην Ελλάδα διά της αεροπορικής οδού.

 «Το αεροδρόμιο στην Τρίπολη θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ένας ενδιάμεσος κόμβος ανάμεσα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας· θα μπορούσε μάλιστα να παίξει κι εξαγωγικό ρόλο, ενώ θα μπορούσε να μειώσει το χρόνο που δαπανούν οι τουρίστες σε διαδρομές από το αεροδρόμιο στο οποίο προσγειώνονται όταν έρχονται στην Ελλάδα προς τον προορισμό τους» υποστηρίζει ο πολιτικός μηχανικός - συγκοινωνιολόγος Νίκος Ευσταθόπουλος, στέλεχος του IBI Group την τελευταία 15-ετία, εξηγώντας ότι σύμφωνα με διεθνή στοιχεία, ο χρόνος αυτός δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 45 λεπτά για τη μετεπιβίβαση.

Μάλιστα, το στέλεχος της κατασκευαστικής εταιρείας εκτιμάει ότι το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο, στην περίπτωση που διαθέτει logistics hub, μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στην εφοδιαστική αλυσίδα του αγροδιατροφικού κλάδου της Αρκαδίας και της ευρύτερης περιοχής και να υποστηρίξει την προσπάθεια που καταβάλλεται για εξαγωγικό προσανατολισμό της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής.

Δεδομένα της επένδυσης

Στην Τρίπολη υπάρχει σήμερα στρατιωτικό αεροδρόμιο με υφιστάμενο διάδρομο 1.955 μέτρων, το οποίο βρίσκεται σε υψόμετρο 650 μέτρων· ασυνήθιστο για τα διεθνή δεδομένα. Σύμφωνα με τη μελέτη που προτείνει το IBI Group, θα πρέπει ο διάδρομος να επεκταθεί στα 2.700 μέτρα να αλλάξει κλίση, και επιπλέον να στραφεί περίπου κατά 8 μοίρες,  για να μην εμποδίζουν την προσγείωση των επιβατικών αεροπλάνων οι τριγύρω ορεινοί όγκοι. Τέλος, η μελέτη προβλέπει και την ανέγερση νέου πύργου ελέγχου.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Αντούλιο Ρικέτα (Antulio Richetta), ανώτερου στελέχους της εταιρείας κι επικεφαλής του αθηναϊκού γραφείου, η επένδυση θα είναι της τάξης των 75 - 90 εκατ. ευρώ, και για την υλοποίησή της θα χρειαστεί δάπεδο έκτασης 50.000 τ.μ. Ο Αντ. Ρικέτα εκτιμάει ότι τα λειτουργικά έξοδα ενός τέτοιου αεροδρομίου θα ανέρχονται σε περίπου 1,5 - 2 εκατ. ευρώ το χρόνο, ανάλογα με την τουριστική κίνηση που το αεροδρόμιο θα καταφέρει να ελκύσει.

Το μείζον ζήτημα είναι ασφαλώς η χρηματοδότηση ενός τέτοιου επενδυτικού σχεδίου, και σε αυτό η θέση του IBI Group, το οποίο έχει έδρα τον Καναδά, είναι απόλυτη: Μια επένδυση τέτοιου βεληνεκούς μπορεί να γίνει μόνο μέσω της διαδικασίας Built Operate Transfer (ΒΟΤ), η οποία προβλέπει την από κοινού επένδυση για την κατασκευή και, στη συνέχεια, τη μακρόχρονη παραχώρηση της υποδομής για ιδιωτική εκμετάλλευση.

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ

ΝΕΑ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΩΝ

Άλλη μια σημαντική διεθνή διάκριση επέτυχε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για την υλοποίηση του “Internet of (noisy) Things”, μιας ολοκληρωμένης Internet of Things λύσης στο πλαίσιο των βραβείων WITSA 2...

SINGULAR LOGIC: ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Η σύμβαση του έργου είναι πενταετής και η “SingularLogic” θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης....

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ

Ενδελεχής οπτικός έλεγχος, καταμέτρηση και διαχωρισμός είναι μερικά από τα στάδια που ακολουθούνται κατά την άφιξη των εμπορευμάτων στον εμπορευματικό σταθμό της Skyserv Handling....

Κλείσιμο [X]