ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑ …ΠΕΝΤΕ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 04/12/2014

 

Γράφει ο Ιωάννης Σιαμάς *

Τοποθετήθηκαν τα κόμματα στο σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική. Η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, οι Ανεξάρτητοι Βουλευτές και η ΔΗΜΑΡ επικροτούν το σχέδιο επί της αρχής, ενώ αντίθετοι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΔΗΜΑΡ, το ΚΚΕ. Ανεξάρτητοι Έλληνες και Χρυσή Αυγή επιφυλάχθηκαν.

Παρόλες τις αρχικές τοποθετήσεις ακολούθησε συζήτηση και ήταν ευχάριστο για τους εμπλεκόμενους ότι όσα ερωτήματα που έθεσαν οι φορείς λήφθηκαν υπόψη για την ολοκλήρωση της τελικής μορφής του ν/σ.

Υπήρξαν φορείς που πρότειναν βελτιώσεις στο σχέδιο προς όφελος της εφοδιαστικής, φορείς που πρότειναν προσθήκες προς όφελος των φορέων τους και φορείς που έκαναν απολογισμό δράσης προηγούμενων ετών.

Ήταν έκδηλη, λοιπόν, η αδυναμία αντιπροσώπευσης του κλάδου στην επιτροπή της Βουλής καθώς μόνο η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, ο Σύνδεσμος Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics και το Επιμελητήριο Πειραιά είχαν προτάσεις συγκεκριμένες και επί του νομοσχεδίου, ενώ οι λοιποί αρκέστηκαν σε παρουσιάσεις.

Επί των προτάσεων δεσμεύτηκε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος να φέρει προτάσεις και ευελπιστούμε να ικανοποιήσει τις προτάσεις των φορέων. Δεσμεύτηκε για την εξέταση της μείωσης της έκτασης για τα Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας, τη σύνδεση των επιχειρήσεων που λειτουργούν στον Ελαιώνα με την κατά προτεραιότητα ένταξή τους σε Επιχειρηματικά Πάρκα και τη διευθέτηση του ζητήματος της όχλησης των αποθηκών Logistics. Στο θέμα των επιχειρήσεων του Ελαιώνα, θετικά τάχθηκε και ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ.

Είχε προηγηθεί ερώτηση του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ, Θωμά Ψύρρα για «την τύχη του νομοσχεδίου καθώς και για την προστιθέμενη αξία που θα προσδώσει στην ελληνική οικονομία το διερχόμενο φορτίο, άλλως οι υποδομές χαρίζονται στις μεγάλες εταιρίες Logistics». Οι υπουργικές απαντήσεις επιτάχυναν τις εξελίξεις, χωρίς βέβαια να απαντάται το ερώτημα της προστιθέμενης αξίας.

Στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου αίσθηση προκάλεσε η ερώτηση του βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Συρμαλένιου, για παλαιότερες παρατηρήσεις που αφορούσαν το σχέδιο νόμου. Συγκεκριμένα ζητήθηκαν εξηγήσεις για τη δήλωση ότι αποτελεί μήλον της έριδος το ΣΕΣ (νέο ΕΣΠΑ) και ζήτησε διευκρινήσεις για την αξιοποίηση των κονδυλίων 2014-2020. Διευκρινίστηκε ότι αφορούσε τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων που καλύπτει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου καθώς παρεισέφρησαν δραστηριότητες πλέον των 3PL, μεγαλώνοντας το πεδίο κάλυψης με αποτέλεσμα να μη χρηματοδοτηθούν οι επιχειρήσεις που πρέπει.

Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των παρεμβάσεων, το ν/σ δεν πρόκειται να βοηθήσει σε θέματα ανταγωνιστικότητας καθώς δεν ενισχύει συμπράξεις και είναι βέβαιο ότι σε δύο χρόνια θα ξανασυζητούμε για τις αδειοδοτήσεις εγκαταστάσεων, καθώς δεν υπάρχει χωροταξική πρόβλεψη στο νόμο.

Με τον τρόπο αυτό αναπαράγεται το φαυλοκρατικό κράτος που πρέπει συνεχώς να ανατρέχεις ως …ζήτουλας για τη διευθέτηση δίκαιων ζητημάτων.

 

*    PhDc,, Industrial Management, Logistics Engineer, MEng, MSc

To παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Logistics & Management τον Ιούλιο  του 2014.

 

 

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΔΗΜ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ: «ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΥΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ, ΑΛΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΧΕΔΙΟ!»

Ο κ. Τριανταφύλλου απαντά με σοβαρότητα και ευθείες κουβέντες σε κάθε ερώτημα που του έθεσε το “L&M”....

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΘΕΝΤΑ ΝΟΜΟ

O νόμος 4302/2014, νόμος εφοδιαστικής (Logistics) χαρακτηρίζει δραστηριότητες, επιχειρήσεις και ορίζει τις βασικές λειτουργίες της. Όπως, όμως...

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η κρίση που ξέσπασε διεθνώς το 2008 και από το 2009 έχει βάλει τη χώρα μας σε τροχιά ύφεσης και κοινωνικής εξαθλίωσης είναι ένας μόνο από τους...

Κλείσιμο [X]