ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΝΈΟ ΣΧΈΔΙΟ ΓΙΑ ΈΡΓΑ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 22/10/2015

 

Αυτοκινητόδρομοι Θεσμικές αλλαγές που θα διασφαλίσουν τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος, αλλά και ανακοινώσεις για μια σειρά έργα υποδομών – κυρίως οδικά-  που χρονίζουν, κατασκευάζονται  ή σχεδιάζονται αυτό το διάστημα περιλάμβανε η καλοκαιρινή ενημέρωση των Α. Τσίπρα και Χρ. Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδομών.

Νέο πρόγραμμα δημοσίων έργων, παρεμβάσεις σε ζητήματα που αφορούν τη χρήση των οδικών αξόνων και μια νέα φιλοσοφία στο σχεδιασμό έργων υποδομών παρουσίασαν ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και ο  Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή το υπό κατάθεση νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα και τις υποδομές. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε η συμφωνία αλλαγών για τις δύο από τις πέντε παραχωρήσεις των οδικών αξόνων, της Ιόνιας Οδού και του άξονα της κεντρικής Ελλάδας Ε65, κάτι που είχε υποσχεθεί ο υπουργός στην πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογράφους δύο μήνες πριν.

Όπως φαίνεται ο υπουργός πέτυχε κάποιες πρώτες διευθετήσεις στο μείζον ζήτημα των διοδίων με κάποιους από τους παραχωρησιούχους και υποσχέθηκε ότι θα συνεχίσει με τους υπόλοιπους αλλά και με τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται λειτουργούντα έργα όπως η Αττική Οδός και η Γέφυρα στο Ρίο.

Ταυτόχρονα, μια νέα φιλοσοφία θα διέπει το σχεδιασμό έργων και προς τούτο, από την πολιτική ηγεσία δόθηκε ως – αρνητικό- παράδειγμα- η Εγνατία Οδός· πολύ σημαντικό έργο που συνδέει τη δυτική Ελλάδα με την ηπειρωτική και τη Μακεδονία και τη Θράκη. Όπως είναι γνωστός, η συγκεκριμένη οδός, η οποία συνδέει δύο πυλώνες εισόδου της χώρας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Αλεξανδρούπολη, είναι ένας δρόμος κλειστός, χωρίς διασυνδέσεις με τα λιμάνια, με τις τουριστικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, με τις βιομηχανικές περιοχές αποκομμένες από το δαπανηρό και μεγαλεπήβολο κατά τα άλλα έργο.

 Κλείσιμο του «κύκλου»

Όπως την αναμενόμενο το πρώτο ζήτημα της παρουσίασης ήταν τα διόδια. Ο Χρήστος Σπίρτζης, παρουσίασε αναλυτικά τις οκτώ άμεσες ενέργειες που αφορούν βελτιωτικές αλλαγές στην τιμολόγηση των διοδίων, οι οποίες θα ανακουφίσουν ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, εργαζόμενους  και κατοίκους των όμορων περιοχών.

Ο υπουργός, εξήγησε επίσης, ότι πέρα από τα άμεσα εφαρμοστέα μέτρα, συμφωνήθηκαν με τα κοινοπρακτικά σχήματα «θέματα που χρήζουν της έγκρισης των οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της συμφωνίας των τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα. Ένα από αυτά είναι η ανάγκη οριζόντιας μείωσης των διοδίων σε όλο το μήκος των αυτοκινητοδρόμων».

 Ταυτόχρονα όμως η νέα ηγεσία του υπουργείου υποδομών θέλησε να επιβεβαιώσει τη νέα φιλοσοφία η οποία θα διέπει τις δράσεις της. Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός παρατήρησε ότι: «Οφείλουμε να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον, στηρίζοντας τον ιδιωτικό τομέα και θωρακίζοντας τη λειτουργία του δημόσιου τομέα. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις οι οποίες θα απενοχοποιούν τόσο τον ιδιωτικό όσο και το δημόσιο τομέα. Οφείλουμε να αποκαταστήσουμε στην κοινωνία τον ρόλο και τις δράσεις των μελετητών, των εργοληπτών, των δημοσίων υπαλλήλων».

Ο υπουργός Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος συμμετείχε στην παρουσίαση του νέου κυβερνητικού σχεδιασμού τόνισε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται όσο αφορά το σχεδιασμό της πολιτικής της σ’ ένα μεταβατικό στάδιο: εγκαταλείπεται  η φιλοσοφία των  μεγάλων έργων τα οποία υποτίθεται ότι θα πυροδοτούσαν την ανάπτυξη, έργα τα οποία  ήταν δεμένα στην ιδέα των παραχωρήσεων.  «Αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ένταση και την έκταση της οικονομικής κρίσης. Είναι προφανές ότι οι πολιτικές και οικονομικές αλλαγές ζητούν ν’ ανοίξουμε έναν καινούργιο κύκλο στον οποίο η ανάπτυξη θα έχει στο επίκεντρό της μια σημαντική παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, μια πολύ ισχυρή περιβαλλοντική προστασία και μια κοινωνική δομή η οποία θ’ ανοίγει δρόμους για μια μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή» είπε ο Κρητικός υπουργός.

«Αμαρτωλές» συμβάσεις

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, παρουσίασε τους τέσσερις άξονες που αποτελούν τη βάση του νέου νομοθετήματος για τα δημόσια έργα και τις υποδομές, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί άμεσα. Ο πρωθυπουργός, εξήγησε ότι η παρουσία του στο κομβικό όσο και «καυτό» υπουργείο των δημοσίων έργων και των υποδομών, «αν και προγραμματισμένη από καιρό, εν τούτοις τα έφερε έτσι η μοίρα να συμπίπτει με την ολοκλήρωση μιας σκληρής, μακράς και επίπονης διαδικασίας διαπραγμάτευσης».

Ο κ. Τσίπρας, υπογράμμισε επίσης, ότι οι αλλαγές στις δυο παραχωρήσεις που παρουσιάστηκαν από τον Χρ. Σπίρτζη αποτέλεσαν αντικείμενο διαπραγμάτευσης, πραγματοποιήθηκαν όμως σε συνθήκες εγκλωβισμού του ελληνικού δημοσίου από τις υπάρχουσες συμβάσεις. Ο πρωθυπουργός περιέγραψε με ιδιαίτερα μελανά χρώματα το καθεστώς κάτω από το οποίο λειτουργούσαν μέχρι σήμερα τα δημόσια έργα: Πέντε συμβάσεις αυτοκινητοδρόμων, που αρχικά προέβλεπαν ότι σε 6 μήνες θα είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μεταφορές δημόσιων δικτύων, τα σημεία διασταύρωσης του σιδηροδρομικού δικτύου με το οδικό δίκτυο, όροι που εξέθεταν το Δημόσιο εξαρχής, «που έκαναν αδύνατη πρακτικά την τήρηση των υποχρεώσεών του και που το μετέτρεπαν σε κάτι το απολύτως ευάλωτο σε ρήτρες, παρατάσεις και εκβιασμούς ιδιωτών και συμφερόντων.

 

 

ΟΔΙΚΕΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ ΑΙΓΑΊΟΥ: ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΆ ΚΑΎΣΙΜΑ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΈΣ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου εκπονεί επιστημονική έρευνα στο πλαίσιο του προγράμματος διδακτορικών σπουδών για την εκτίμηση των προϋποθέσεων και τις προοπτικές περαιτέρω διείσδυσης του φυσικού αερίου στην ...

DELATOLAS EXPRESS CARGO

H Delatolas Express Cargo συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία της με τον όμιλο ΟΤΕ, υπογράφοντας νέα σύμβαση για το έργο πανελλαδικής μεταφοράς του τηλεπικοινωνιακού υλικού του ομίλου ΟΤΕ για το 2016...

ΈΓΚΑΙΡΑ, ΠΕΤΥΧΗΜΈΝΑ ΚΙ …ΈΞΥΠΝΑ ΟΙ ΑΙΓΎΠΤΙΟΙ

ΣΟΥΕΖ Η επέκταση της διώρυγας του Σουέζ, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν με μεγάλη επισημότητα στις 6 Αυγούστου, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στο χώρο των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών ...