ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΠΙΈΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΏΛΗΣΗ ΤΩΝ 14 ΑΕΡΟΔΡΟΜΊΩΝ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 22/10/2015

 

Ιδιωτικοποίηση Σε ανατροπή των προεκλογικών δεσμεύσεών της - όσο αφορά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων- οδηγείται η κυβέρνηση ενώ δέχεται κριτική τόσο από μερίδα κυβερνητικών βουλευτών όσο κι από  διεθνή media τα οποία αποκαλύπτουν το ποιοι βρίσκονται πίσω από την πίεση για ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων.

«Απογειώνεται» από το φθινόπωρο η υπόθεση της πώλησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας, καθώς η κυβέρνηση, η οποία δέχεται ισχυρές πιέσεις από τους δανειστές, αναμένεται να ξεπαγώσει τη διαδικασία της  μεταβίβασής τους μετά και τον περυσινό διαγωνισμό.

Θυμίζουμε ότι αν κι ο διαγωνισμός τουλάχιστον σε ότι αφορά τη διαδικασία του έχει κλείσει από το 2014, η πώληση δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 και την αλλαγή του κυβερνητικού σχήματος πάγωσε η μεταβίβαση μέχρι νεωτέρας… Θα πρέπει βέβαια να διευκρινίσουμε ότι σχετικά με την υπόθεση των αεροδρομίων, η κυβέρνηση που προέκυψε από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου,  διατηρούσε επιφυλάξεις σχετικά με το κατά πόσο θα μπορούσε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να επιστρέψουν τα αεροδρόμια στο προηγούμενο «εθνικό» καθεστώς. Σήμερα κάτι τέτοιο φαντάζει ακόμα πιο μακρινό: η θέληση της κυβέρνηση είναι να εκχωρήσει οριστικά τα αεροδρόμια στην πλειοδότρια εταιρεία.

 Ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν πρόσφατα επερώτηση στη Βουλή, στην οποία ζητούν να ακυρωθεί ο διαγωνισμός και να μην πουληθούν τα αεροδρόμια στην κοινοπραξία Fraport – Slentel. · μεταξύ αυτών υπάρχουν βουλευτές που ψήφισαν το Μνημόνιο και στις δύο συνεδριάσεις για τα προαπαιτούμενα μέτρα.

Αιτιάσεις

Στην επερώτησή τους οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι στην πραγματικότητα το τίμημα της πώλησης των 14 αεροδρομίων περιορίζεται σε 0,7 δισ. ευρώ, «διότι με την ιδιωτικοποίηση, το δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ε.Ε. – να χρεώσει δηλαδή σε βάρος εθνικών πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – τα 520 εκατ. ευρώ έργων ΕΣΠΑ που ήδη “τρέχουν” στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης και των Χανίων».       

Οι κυβερνητικοί βουλευτές υποστηρίζουν ότι το ετήσιο μίσθωμα που θα καταβάλει η κοινοπραξία Fraport– Slentel είναι 23 εκατ. ευρώ το χρόνο: « Αυτό ισοδυναμεί  για παράδειγμα, με τον ετήσιο περίπου τζίρο του Κρατικού Αερολιμένα Κέρκυρας, είναι δε λιγότερο από τα ετήσια έσοδα του κράτους από τις εμπορικές και μόνο χρήσεις σε όλα τα αεροδρόμια. Ο ιδιώτης ενώ στη 40ετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ. ευρώ, την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το «Σπατόσημο» θα έχει στη 40ετία έσοδα 8 δισ. ευρώ».

Οι αιτιάσεις των βουλευτών περιλαμβάνουν και μια σειρά συμβόλαια παραχώρησης ακινήτων της ΥΠΑ ευθέως ανακλητά, που έως τώρα αξιοποιούνται από Ελληνικά Αθλητικά Κέντρα, τους ΟΤΑ κλπ. «Όλα αυτά αν ανακληθούν από τον ιδιώτη, θα δημιουργήσουν επιπλέον έξοδα για το κράτος και την αυτοδιοίκηση. Αντίστοιχη απώλεια εσόδων, θα υπάρξει από τη μη αξιοποίηση παροπλισμένων εγκαταστάσεων των Αερολιμένων από υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης που τώρα δαπανούν τεράστια ποσά σε μισθώματα» υποστηρίζουν οι βουλευτές στην επερώτησή τους και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων».

Μέσα στο κλίμα αμφισβήτησης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης, ένα εκτενές ρεπορτάζ γερμανικού μέσου στα τέλη Ιουλίου,  ήρθε να επιτείνει την ανησυχία όσων θεωρούν ότι η πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων δεν είναι η καλύτερη λύση για την ελληνική οικονομία. Πιο συγκεκριμένα, αίσθηση προκάλεσε το ρεπορτάζ ομάδας γερμανών δημοσιογράφων του δημόσιου  ARD, το οποίο θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά και δημοσιογραφικά δίκτυα στη Γερμανία, ρεπορτάζ με τίτλο «Milliarden-Deals mit Griechenland: Wer sind die Profiteure der Privatisierung?» (Συμφωνίες δισεκατομμυρίων στην Ελλάδα: Ποιοι είναι οι δικαιούχοι της ιδιωτικοποίησης;). Οι δημοσιογράφοι αμφισβητούν τη δυνατότητα του ελληνικού κράτους να εκποιήσει περιουσία ύψους 50 δισ. ευρώ που προβλέπεται για το νέο Ταμείο και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι σημαντικά περιουσιακά στοιχεία θα πωληθούν σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές· τα αεροδρόμια ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.

Εκείνο που εκπλήσσει αρνητικά τους δημοσιογράφους του ARD είναι το γεγονός ότι τη στιγμή που η Ελλάδα πουλάει τα  αεροδρόμιά της και οι πολιτικοί της προωθούν την ιδιωτικοποίηση, αγοραστής είναι μια δημόσια γερμανική αεροπορική επιχείρηση. Το δεύτερο στοιχείο που τους προβληματίζει είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα πουλάει αεροδρόμια ακριβώς την περίοδο που αυξάνεται ο τουρισμός της και εκατομμύρια  τουρίστες, μεταξύ των οποίων εκατοντάδες χιλιάδες Γερμανοί, πετάνε προς την Ελλάδα. «Η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών κρατικών περιουσιακών στοιχείων θα βοηθήσει την ελληνική οικονομία ξανά στα πόδια της – έτσι λέει η θεωρία. Η παράδοση των ελληνικών αεροδρομίων σε γερμανική κρατική επιχείρηση θα προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημιά στο ελληνικό δημόσιο. Αυτή είναι η θλιβερή πραγματικότητα. Η σημερινή Ευρώπη την καθιστά δυνατή» αναφέρουν οι γερμανοί δημοσιογράφοι.

Κι όλα αυτά ενώ τα επίσημα στοιχεία (ΥΠΑ) δείχνουν ότι ο  αριθμός των πτήσεων αυξήθηκε, στα 14 υπό πώληση αεροδρόμια. Συνολικά η χώρα παρουσίασε το 2014 αύξηση πτήσεων κατά  14%, ο δε αριθμός των επιβατών αυξήθηκε σε περισσότερο από 22 εκατ., αύξηση της τάξης του 19%.

Υπάρχει εναλλακτική; «Τα αεροδρόμια μπορούν να διπλασιάσουν την επιχειρησιακή ικανότητα και τα κέρδη τους, άρα και τα δημόσια έΕπιστροφή

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ

SINGULAR LOGIC: ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ

Η σύμβαση του έργου είναι πενταετής και η “SingularLogic” θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης....

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ

Ενδελεχής οπτικός έλεγχος, καταμέτρηση και διαχωρισμός είναι μερικά από τα στάδια που ακολουθούνται κατά την άφιξη των εμπορευμάτων στον εμπορευματικό σταθμό της Skyserv Handling....

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ. ΓΙΝΕΤΑΙ;

Στο πρόσφατο αεροπορικό συνέδριο που διοργάνωσε η Ελληνική Αεροπορική Ένωση, ο πολυεθνικός κατασκευαστικός όμιλος IBI Group, ο οποίος ειδικεύεται...

Κλείσιμο [X]