ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Οι ναύλοι στις μεγάλες γραμμές Ανατολής-Δύσης θα συνεχίσουν να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες.

Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ “HANJIN”, Η “COSCO” ΚΑΙ ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΣΚΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ LINER

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 02/10/2016

 

Επιμέλεια: Θεμιστοκλής Αλυφαντής

Σοκ και δέος προκάλεσε η είδηση ότι κατέρρευσε η κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών “Hanjin Shipping”. Με το άκουσμα της είδησης σημειώθηκε έκρηξη ναύλων στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στην Ακτή Μιαούλη, στον Πειραιά, τα στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων ήδη ετοιμάζουν εισηγήσεις και προτάσεις για τους τρόπους με τους οποίους θα αντιμετωπίσουν το νέο περιβάλλον.

Στελέχη πολυεθνικών ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών επισημαίνουν στο “Logistics & Management” ότι οι ναύλοι στις μεγάλες γραμμές Ανατολής-Δύσης θα συνεχίσουν να αυξάνονται τις επόμενες εβδομάδες. Κάποιοι εκτιμούν ότι αυτή η κατάσταση θα κρατήσει ως τα μέσα του Νοεμβρίου, όσο και αναμένεται να κρατήσει ο απόηχος από την κατάρρευση της “Hanjin Shipping”.

Ήδη ο οίκος αναλύσεων “Drewry” επιβεβαιώνει τις πληροφορίες αυτές και σημειώνει ότι αυτή η κατάσταση θα διαρκέσει καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες προσπαθούν να επωφεληθούν από την έξοδο χωρητικότητας από την αγορά. Σημειώνουμε ότι η είδηση υποβολής αιτήσεως δικαστικής προστασίας από την “Hanjin Shipping” έγινε σε μία περίοδο που λόγω εποχικότητας σημειώνονταν ορισμένες αυξήσεις σε διάφορες γραμμές. Ωστόσο, η κατάρρευση της κορεατικής ναυτιλιακής εκτίναξε τους ναύλους στα ύψη.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση που έκανε ο διευθυντής του οίκου “Drewry” κ. Φίλιπ Ντάμας ότι ο δείκτης “World Container Index” του οίκου εμφάνισε αυξήσεις έως και 42% στις τιμές spot για τις τέσσερις μεγάλες γραμμές, στις οποίες είχε σημαντική παρουσία η “Hanjin Shipping”. Πρόκειται για τις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης, Ανατολική Ασία-ΗΠΑ, Ασία - Δυτική Ακτή ΗΠΑ και Ασία-Μέση Ανατολή.

Τι εκτιμούν οι Έλληνες

Σοβαρές εξελίξεις επιφέρει και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η κατάρρευση της “Hanjin Shipping”, η οποία είναι η έβδομη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liners) στον κόσμο σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το “L&M” στο τεύχος Ιουλίου – Αυγούστου.

Την κρισιμότητα της κατάστασης και τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει σε ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες συζήτησαν προσωπικότητες του ελληνικού εφοπλισμού στα μέσα Σεπτεμβρίου, στον Πειραιά. Όπως βρισκόμαστε σε θέση να γνωρίζουμε έγκυρα, εκεί έγινε γνωστό ότι ένα boxship ηλικίας μόλις δέκα ετών πουλήθηκε για scrap σε διαλυτήριο της Ασίας γεγονός που αναγκάζει ορισμένους να ετοιμαστούν για ισχυρότερους κλυδωνισμούς.

Η είδηση επιβεβαιώθηκε 72 ώρες μετά όταν ανακοινώθηκε η απόφαση των πλοιοκτητών του “Viktoria Wulff”, πλοίου χωρητικότητας 4.500 κ.ο.χ. το οποίο ναυπηγήθηκε μόλις το 2006, να το πουλήσουν προς διάλυση. Το πλοίο δεν ανανέωσε το ναυλοσύμφωνο που είχε με τη “CMA – CGM” και σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι πράκτορες της “Stifel” αντί να αναζητηθεί νέος ναύλος, πουλήθηκε σε διαλυτήριο.

Για πρώτη φορά μετά το 1981 μια πλοιοκτήτρια εταιρεία πώλησε containership 10ετίας για διάλυση έναντι ποσού 6,42 εκατ. δολαρίων.

Το ζητούμενη είναι πως οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούν «θέμα χρόνου» να αρχίσουν σταδιακώς οι πλειστηριασμοί πλοίων της “Hanjin Shipping”. Ήδη τα πρώτα δύο βαπόρια της εταιρείας που βγήκαν στο σφυρί, τα απέκτησαν Έλληνες. Οι εξελίξεις αυτές ωστόσο θα επηρεάσουν αρνητικά εταιρείες που έχουν ναυλώσει πλοία τους στην νοτιοκορεατική εταιρεία. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά δύο ελληνικές, τη “Danaos” (συμφερόντων Δρ. Ιωάννη Κούστα) και τη “Navios»” (της κ. Αγγελικής Φράγκου).

Ο παράγοντας “Cosco

Μια διαφορετική διάσταση έδωσε ο ισχυρός άντρας της “Cosco” κ. Σουν Τζιακάνγκ. Σε δηλώσεις που έκανε προς το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Ρώυτερ» ο κ. Τζιακάνγκ σημείωσε ότι οι ναύλοι αυξήθηκαν τον Σεπτέμβριο, γεγονός το οποίος θα βελτιώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του κινεζικού κολοσσού στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Προέβλεψε μάλιστα πως η “Cosco” θα εμφανίσει θετικά αποτελέσματα και κατά το 2017 διότι οι ναυλωτές προτιμούν εταιρείες με «διαπιστευτήρια».

Προειδοποίησε πάντως ότι αν δεν αλλάξει η εικόνα στο διεθνές εμπόριο, ίσως υπάρξουν κι άλλες εταιρείας που θα έχουν την τύχη της “Hanjin Shipping”. Οι πρώτες κακές ειδήσεις έρχονται από την “Hansa Shipping”, ιδιοκτησίας του Γερμανού εφοπλιστή Χέρμαν Έμπελ. Χωρίς να αποκλείεται η ξαφνική χρεωκοπία, η εταιρεία αναγκάζεται να υιοθετήσει «πρόγραμμα εσωτερικής εξυγείνασης» μειώνοντας κάθετα τα λειτουργικά της έξοδα σε 27 εργάσιμες ημέρες και να μειώσει στο ήμισυ τον στόλο της! Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Χέρμαν Έμπελ θεωρείτο ένα πανέξυπνο στέλεχος των logistics που έστησε μια εταιρεία με 42 βαπόρια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (και ικανότητα μεταφοράς από 1.300 ως και 6.500 κ.ο.χ.) και τέσσερα δεξαμενόπλοια.

Σε κακή κατάσταση είναι και η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης ναυτιλιακή εταιρεία “Rickmers Maritime”. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας παραδέχθηκαν ότι δεν είναι σε θέση να εξοφληθούν άμεσες υποχρεώσεις 180 εκατ. δολαρίων σε ομόλογα, ενώ τον Μάιο του 2017 ακολουθούν ακόμα 100 εκατ. δολάρια σε υποχρεώσεις.

Γίνονται διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές προκειμένου να επιτύχει συμφωνία έκδοσης νέων ομολόγων μεταγενέστερης ημερομηνίας, προκειμένου να μην οδηγηθεί σε αναγκαστική εκποίηση των περιουσιακών της στοιχείων, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ένας πολύ ενδιαφέρον στόλος από 16 containerships. Θυμίζουμε ότι πελάτες της “Rickmers Maritime” είναι μεταξύ άλλων οι “Maersk Lines”, “CMA CGM” και “MOL” .

 

 

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ

Εγκαταλείπουν την ελληνική σημαία για αυτές των Νήσων Μάρσαλ και της Λιβερίας....

ROBIN DAS: Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ο Robin Das, με τον οποίο συνομιλήσαμε πρόσφατα στο πλαίσιο του συνεδρίου της Capital Link, στην Αθήνα, είναι σήμερα επικεφαλής της Auld Partners...

ΣΕ ΚΡΙΣΗ (ΚΑΙ) Η ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ- ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ως στρατηγική προϋπόθεση για την έξοδο της χώρας από την κρίση και ως στοιχείο συνοχής του κοινωνικού ιστού, σε μια περίοδο σκληρής δοκιμασίας...

Κλείσιμο [X]