ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

Νέες καθυστερήσεις από την Κομισιόν για τους Ιταλούς και άγχος στο ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της εταιρείας διαχείρισης τροχαίου υλικού.

ΒΡΑΔΥΠΟΡΕΙΑ ΣΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΜΙΧΛΗ ΣΕ ΕΕΣΣΤΥ

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 21/05/2017

 

Με πολλά εμπόδια και αγκυλώσεις προχωρεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημα των διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ και εννέα μήνες από την ανάδειξη της Ferrovie dello Stato Italiano ως του μοναδικού πλειοδότη έναντι προσφοράς 45 εκατ. ευρώ, τα πράγματα δείχνουν ότι δεν προχωρούν σύμφωνα με τα συμφωνημένα.

Παράγοντες του ΟΣΕ εκτιμούν ότι χρειάζεται αρκετός ακόμη χρόνος έως ότου αναλάβουν οι Ιταλοί το μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ δεν κρύβουν το ενδιαφέρον τους για το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στις εμπορευματικές μεταφορές.

Ταυτοχρόνως, εξηγούν ότι αφού συγκληθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο -το οποίο θα αποφανθεί περί της πωλήσεως, έπεται η μεταβίβαση μετοχών με την έγκριση συμφωνίας στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η συμφωνία αυτή αφορά στη διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων που ανέρχονται στα 750 με 800 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Κομισιόν.

Παράγοντες της αγοράς Logistics επισημαίνουν ότι έχει καθυστερήσει πάρα πολύ όλη η διαδικασία και τα γεγονότα δείχνουν πως οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι θέλουν να κλείσουν με τις υποθέσεις του ΟΣΕ εγκρίνοντας τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σημειώνουμε ότι από το “Logistics & Management” έχει δημοσιευθεί επανειλημμένως σε σχετικά ρεπορτάζ ότι η ιδιωτικοποίηση αποτελεί, διαχρονικά, προαπαιτούμενο για την μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και για το κλείσιμο του φακέλου της Ε.Ε. περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

 

Τι θα γίνει

 

Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι μετά την έγκριση της Κομισιόν, αναμένεται να προχωρήσει η έκδοση Κοινής Υπουργικής Αποφάσεως με την οποία θα οριστεί η διαγραφή των κρατικών ενισχύσεων διά παντός. Επιπροσθέτως, είτε με αυτήν την ΚΥΑ, είτε με νεώτερη θα πρέπει να αποζημιωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες που προσφέρει.

Με την ίδια απόφαση, η εταιρεία θα λαμβάνει ετήσια επιχορήγηση από το Ελληνικό Δημόσιο ως το 2020 ύψους 50 εκατ. ευρώ (σ.σ. παραπάνω και από το τίμημα της αποκρατικοποίησή της δηλαδή) ώστε οι μεταφορικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες να είναι προσιτές σε όλους. Ο προσδιορισμός του συνολικού ποσού αποζημίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες φάνηκε να αποτελεί ζήτημα που θα μπορούσε να τορπιλίσει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης στις αρχές της χρονιάς. Εφ’ όσον τώρα θεωρείται «τελειωμένη ιστορία» η ιδιωτικοποίηση, μάλλον και αυτό το θέμα θα κλείσει ευνοϊκά οπότε ως τις αρχές καλοκαιριού θα ολοκληρωθεί η… «περιπέτεια» που ξεκίνησε το 2013.

 

Τι γίνεται με την ΕΕΣΣΤΥ

 

Κι ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται να αποτελεί μια υπόθεση που θα κλείσει μέσα στη χρονιά, η αποκρατικοποίηση της Εταιρείας Συντηρήσεως Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) εξελίσσεται σε ομηρικό έπος. Ενώ η τρόικα θα ήθελε να κλείσει η υπόθεση άμεσα κι ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έχει οριστεί για τις 30 Ιουνίου, η κατάσταση κρίνεται «ομιχλώδης» από πρόσωπα που γνωρίζουν καλά τι συμβαίνει στο παρασκήνιο.

Ο διαγωνισμός σέρνεται από το 2013 και έχει λάβει αλλεπάλληλες αναβολές. Ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ επέδειξαν η Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. (που προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό) και η τσεχική ŠKODA TRANSPORTATION a.s. αλλά όλη η διαδικασία είναι στον «αέρα».

Οι εκπρόσωποι της η Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. έχουν κάνει σαφές ότι αποσύρουν το ενδιαφέρον τους για τις 11 επισκευαστικές βάσεις και άφηναν να εννοηθεί ότι θα προχωρήσουν σε δικό τους δίκτυο. Την ίδια στιγμή, παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ λένε ότι όταν ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί θα επανέλθουν και αφήνουν να εννοηθεί ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΕΕΣΣΤΥ και άλλες πλευρές.

Η ΕΕΣΣΤΥ εμφανίζει οικονομικό κύκλο που φθάνει στα 24 εκατ. ευρώ, ωστόσο έχει και καθαρές ζημιές 5,62 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του 2015. Αποτελεί την μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που έχει την ευθύνη της διαχείρισης-μέσω επισκευών και ανακατασκευών- του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της χώρας, ενώ είναι σε θέση να διαχειρίζεται οτιδήποτε κινείται σε σταθερή τροχιά. Σημειώνεται ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κρατικό, με τη Ferrovie να είναι δεσμευμένη να χρησιμοποιεί, αλλά όχι αποκλειστικά, το στόλο, όπως και να λαμβάνει υπηρεσίες συντήρησης από την, προς αποκρατικοποίηση, ΕΕΣΣΤΥ (εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού).

 

 

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ Β’ ΦΑΣΗΣ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΘΡΙΑΣΙΟΥ

Το Εμπορικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του...

ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΣ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΠΙΝΙΑΝ- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΕL ΣΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ LOGISTICS CENTER

Εκπρόσωποι επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας για τα Logistics, το οποίο δημιουργήθηκε με την...

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ

Γνωρίζετε ποιο είναι το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επιβάτες του σιδηροδρόμου; Στον Έβρο, για παράδειγμα, σε μια γραμμή 170 km...