ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ LOGISTICS

ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ – «ΠΕΦΤΟΥΝ» 137,5 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΝΈΩΝ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΟ ΛΙΜΆΝΙ ΤΗΣ ΧΏΡΑΣ.

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 07/09/2017

 

Επιμέλεια: Θεμιστοκλής Αλυφαντής

 

Στην προμήθεια πλωτής δεξαμενής χωρητικότητας 80 χιλιάδων τόμων μέσω διαγωνισμού προχωρεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, αλλάζοντας τα δεδομένα και στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής. Με αυτή την πρώτη κίνηση δείχνει τις προθέσεις του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου “COSCO” η διοίκηση που ορίστηκε από το μεγαλομέτοχο του ΟΛΠ για να προωθήσει άμεσα το επενδυτικό πρόγραμμα που θα αλλάξει την εικόνα του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη μαραθώνιος εκπόνησης μελετών σχετικά με έργα τα οποία αφορούν –σε πρώτη φάση– νέες υποδομές για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, χωροθέτηση κέντρου Logistics, αναβάθμιση του σταθμού συγκέντρωσης οχημάτων, νέες ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές και ριζικές βελτιώσεις στον προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Οι μελέτες αυτές βασίζονται σε όσα περιλαμβάνονται στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 137,5 εκατ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε τον Οκτώβριο.

Στο τεχνικό πρόγραμμα του ΟΛΠ έχει προβλεφθεί επίσης η κατασκευή υπόγειου οδικού άξονα για τη σύνδεση με το λιμάνι. Το έργο αυτό συνδέεται με την αναβάθμιση του τερματικού σταθμού οχημάτων, με τα βελτιωτικά έργα συντηρήσεως των υφισταμένων λιμενικών υποδομών, με τον εκσυγχρονισμό του υφισταμένου υλικού με νέο εξοπλισμό και μέσα, με την κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, καθώς και με τον προγραμματισμό έργων επισκευής του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Το μέλος της νέας διοίκησης του ΟΛΠ και σύμβουλός της, ο κ. Αθανάσιος Λιάγκος, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης 2016 της ΟΛΠ Α.Ε. παρουσία του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου και οικονομικού διαχειριστή κ. Ζι Φενγκ Μινγκ, του επίσης αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου κ. Άγγελου Καρακώστα και του γενικού διευθυντή οικονομικών υπηρεσιών κ. Τιαν Τσάο.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 103,5 εκατ. ευρώ έναντι 99,9 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 3,6%, παρά την αρνητική συγκυρία (παρατεταμένη οικονομική ύφεση, προσφυγικό, απεργιακές κινητοποιήσεις). Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 11 εκατ. ευρώ, έναντι 9,8 εκατ. ευρώ της χρήσης 2015, παρουσιάζοντας αύξηση 13%, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο σχεδόν στο σύνολο των δραστηριοτήτων της εταιρείας.

 

Περισσότερα λεφτά

Ο ΟΛΠ κατέβαλε αυξημένο κατά 1 εκατ. ευρώ αντάλλαγμα παραχώρησης στο ελληνικό Δημόσιο για το 2016, λόγω της νέας σύμβασης παραχώρησης που υπεγράφη στις 24 Ιουνίου 2016 και με βάση την οποία το ποσοστό του ανταλλάγματος παραχώρησης αναπροσαρμόστηκε στο 3,5% των ενοποιημένων εσόδων του αντί του 2%.

Στον τομέα της κρουαζιέρας καταγράφηκε σημαντική αύξηση του διακινηθέντος επιβατικού έργου, τόσο για τους επιβάτες home όσο και για τους επιβάτες transit.

Το συνολικό διακινηθέν επιβατικό έργο του 2016 αυξήθηκε κατά περίπου 12% σε σχέση με το 2015, από 980.149 σε 1.094.135 επιβάτες, κυρίως λόγω της αύξησης κατά 24% (από 284.241 σε 352.663 επιβάτες) του αριθμού των επιβατών κρουαζιέρας που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας ή τελικού προορισμού, αλλά και –σε μικρότερο βαθμό– λόγω της αύξησης των διερχόμενων επιβατών (τράνζιτ) κρουαζιέρας κατά 7% (από 695.908 σε 741.472 επιβάτες).

Στην ακτοπλοΐα ο αριθμός των συνολικά διακινηθέντων επιβατών σημείωσε μικρή πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, της τάξης του 4%, από 15.813.986 σε 15.176.953 επιβάτες, ενώ η διακίνηση τροχοφόρων οχημάτων αυξήθηκε κατά 2%, από 2.537.925 σε 2.589.908 μονάδες.

Παρά την παραπάνω μικρή πτώση που κατέγραψε το διακινηθέν επιβατικό έργο του λιμένα, ο Πειραιάς μέχρι και σήμερα συνεχίζει να είναι μακράν το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ευρώπης.

Στους σταθμούς διακίνησης αυτοκινήτων, η διακίνηση φορτίου παρουσίασε κατά το β’ εξάμηνο του έτους αύξηση της τάξης του 21%, με συνέπεια την αντιστροφή του αρνητικού προσήμου διακίνησης του α’ εξαμήνου, που τελικά οδήγησε σε ετήσια αύξηση του όγκου διακίνησης σε σχέση με το 2015 κατά 6%, ήτοι 361.912 οχήματα το 2016 έναντι 341.386 το 2015.

 

Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων

Η κίνηση στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε σημαντική μείωση, εξαιτίας της συνέχισης μεταφοράς φορτίου transshipment της εταιρείας MSC, που αποτελεί τον κυριότερο πελάτη του Προβλήτα Ι, στο δικό της τερματικό σταθμό στην Τουρκία (ASYAPORT). Πιο συγκεκριμένα, παρά τη σημαντική αύξηση της τάξης του 26% στο εγχώριο φορτίο (από 49.275 σε 61.980 TEU), το συνολικό υπό διαμετακόμιση εμπορευματικό έργο του τερματικού σταθμού μειώθηκε από περίπου 255.581 TEU το 2015 σε 203.658 TEU το 2016.

Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, ο αριθμός των επισκευαζόμενων πλοίων σε επισκευαστικές θέσεις του ΟΛΠ εμφάνισε το 2016 οριακή μείωση σε σχέση με το 2015 (234 έναντι 239 επισκευαζόμενων πλοίων), που οφείλεται κυρίως στη μη εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικού έργου κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού την περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2016.

Αν και το εξαγγελθέν μεγαλόπνοο επενδυτικό πρόγραμμα της ΟΛΠ Α.Ε. για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου και τα αποτελέσματά του θα φανούν στο επόμενο χρονικό διάστημα, τα πρώτα δείγματα των προοπτικών ενίσχυσης του κλάδου καταγράφηκαν με την έλευση του πλωτού εργοστασίου κατασκευής υποθαλάσσιων αγωγών «Castoro Sei», το οποίο αγκυροβόλησε στο Πέραμα για εργασίες συντήρησης αλλά και εκπαίδευσης του προσωπικού.

Κατά τη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2016 της ΟΛΠ Α.Ε., ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κάπτεν Φου Τσενγκιού σημείωσε: «Το 2016 η νέα διοίκηση του ΟΛΠ διασφάλισε την ομαλή μετάβαση και αναδιοργάνωση της εταιρείας και προετοίμασε την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος. Το 2017 αποτελεί την πρώτη χρονιά οικοδόμησης και ανάπτυξης του νέου ΟΛΠ».

 

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ I ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Εκτιμάται μάλιστα ότι φέτος θα επιτευχθεί υπερδιπλασιασμός στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων!...

ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΟΛΘ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Οι εκπρόσωποι του νέου βασικού μετόχου στον ΟΛΘ επισημαίνουν ότι στόχος είναι η διεύρυνση της «ζώνης επιρροής» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης....

ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ

Εγκαταλείπουν την ελληνική σημαία για αυτές των Νήσων Μάρσαλ και της Λιβερίας....

Κλείσιμο [X]